Vaunupukeutumisesta vielä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Uneton

Aktiivinen jäsen
12.07.2004
1 225
0
36
Hei,

viime yö meni miettiessä, mitä laitan vauvalle (3 kk) vaunuihin päälle. Miten vähennetään vaatetusta, pukeutumista ilmojen mukaan?

Asun pohjoisessa, meren rannalla. Ja tietty tuulee. Mutta kuitenkin asteita mittarin mukaan jopa +20. Mitä ihmettä laitetaan päälle vauvalle? Onko äitiyspakkauksen vanupuku jo auttamatta liian lämmin? Olen ottanut makuupussin pois, oisko sittenkin parempi vähentää vaatetta ja laittaa se takaisin?

Kertokaahan varsinkin pohjoisen äidit, mitä teidän lapsilla on päällä? Vaunuissahan saattaa olla 25-28 astettakin auringossa..Mites lakkiasia?

Kiitollinen olisin joka vastauksesta :heart:. On ehkä käsitelty moneen otteeseen aiemminkin, nyt en ehdi alkaa hakemaan..

joskus oli kaksplus- tai vauvalehdessä juttukin tästä vauvan pukemisesta. muistaakseni siinä neuvottiin +20 asteessa laittamaan pelkät sisävaatteet. Suunnilleen tätä neuvoa olen noudattanut.

+16 asteessa on vielä vanupuku sopiva mutta silloin ei mitään peittoja tms lapsen päälle ja hattua tai hanskojakaan en ole noilla asteilla välttämättä laittanut. Niin ja tämä siis ratasosassa, jossa ei ole vaununkopan antamaa tuulensuojaa.

+20 asteessa olen nukuttanut sisävaatteissa.

+26 ja yli on jo niin kuuma että viime kesänä vauva (kesäkuussa syntynyt) nukkui pelkkä vaippa päällä. ja sekin oli liikaa....

Eli +20 asteessa jättäisin vanupuvun ja makuupussin ehdottomasti pois. Lapselle sisävaatteet päälle ja ohut kesäpeitto tms. +20 astettahan on oikeastaa makuuhuoneenkin suosituslämpö ja sisällähän vauvalla on yleensä se yöpuku ja ehkä peitto.

kyllä se siitä! Tänään kun kokeilet jotain pukeutumista, huomaat helposti oliko se sinun vauvallesi liikaa vai liian vähän. Meillä ainakin pojan selkä on helposti litimärkä, jos olen pukenut liikaa....

Yhteistyössä