Vaunukysymys

lastentarvikkeessa myyjä ei suositellu vaunuja koska niissä näkyy tosi hyvin kura yms. ja tietty ne myös kuumenee kesällä, luonnollisesti. sillä ei oo niin paljon merkitystä jos vauva jo sen verran iso että istuu jo enimmäkseen rattaissa ja ulkona jos nukuttaa niin varjoonhan ne vaunut laittaa. mä liikuin sillon kun poika oli vajaan vuoden niin tosi paljon vaunuilla ympäri ämpäri ja poitsu nukku päikkärit vaunuissa. kesällä, sillon oli tosi kuuma, vaunut kuumeni sisältä aika reilusti ja väri vaaleen/tummansininen.

Meillä oli mustat teutoniat ja kyllähän ne oli aika kuumat kesällä. Jos päädyt ostamaan mustat vaunut, kiinnitä huomio tuuletukseen, eli saako kuomusta päällikankaan rullattua ylös ja voiko istuimen päällistä kääntää (meillä istuimen toinen puoli beige, huomattavasti mukavampi helteellä). Mustat vaunut on kyllä muuten tosi hienot kulkupelit!

Meillä oli isommilla aikoinaan ihan tumman vihreet vaunut...en huomannu kyllä mitään erityisiä kuumenemisjuttuja :whistle:
Nyt tälle tulokkaalle on hommattuna lähes mustat Ora Jovit, mutta esim. kuomu on tosi korkee, että ilma-aukkoa jää hyvin ja kuomusta saa rullattua päädyn auki ursulaisen kuvailemalla tavalla =)
En usko että kovinkaan suuria eroja on mustien/vaaleiden välillä...

mulla on mustat vaunut ja kuopus saa ne myös.eihän kesällä vaunuja voi kumminkaan paahteeseen jättää,on se väri mikä vaan.ihan hyvin niillä pärjättiin.miinuksena tietty se että onhan väri kolmessa vuodessa haalistunut vähän.lika ei näy mun mielestä hyvin vaikka onkin mustat.

Meillä on mustat emmaljungan city crossit.. eikä ollut mitään ongelmaa niiden kanssa kesällä. Hyvin vauva pystyi nukkumaan ja köllöttelemään vaunuissa ulkonakin. Vaunut on sisältä valkoiset, et oiskohan sillä jotain vaikutusta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja NiiVe:
Meillä on mustat emmaljungan city crossit.. eikä ollut mitään ongelmaa niiden kanssa kesällä. Hyvin vauva pystyi nukkumaan ja köllöttelemään vaunuissa ulkonakin. Vaunut on sisältä valkoiset, et oiskohan sillä jotain vaikutusta sitten.
joo meillä kanssa sisus vaalea ja taitaa olla muuten samat vaunutkin :)

pinja79
meil oli kans nuo emmaljungan vaunut mustat ja ei ollu ongelmää eikä niis rapa näy! en ymmärrä et myyjä tollasta ees selittää... nyt on tummansiniset mis sitä vaaleeta beigee (tuplat) niin ne on arat!

Me ostettiin mustat Teutonian Spirit S3:t; kokemusta käytöstä ei vielä oo, kun la 6.2. Luulisin, et se on vähän sama kuin autonkin kanssa (joka myös meillä musta =) ) , et joutuu pesemään/pyyhkimään useammin kuin esim. beesin väristä. Kuumuutta jos ajattelee, niin luulen, et tärkeetä on et vaunuissa on noita tuuletusaukkoja ja kuomut ja kankaat rullailtavia, niinkun noissa Spiriteissä esim. on. Tyylikkäimmäthän nuo mustat on... Ainakin meidän mielestä siis. =)

Alkuperäinen kirjoittaja pinja79:
meil oli kans nuo emmaljungan vaunut mustat ja ei ollu ongelmää eikä niis rapa näy! en ymmärrä et myyjä tollasta ees selittää... nyt on tummansiniset mis sitä vaaleeta beigee (tuplat) niin ne on arat!
en huomannu tota sun kirjotusta; hyvä, jos ei näy. ehkä näihin pinnoitettuihin kärryihin ei niin edes tavallinen rapa tartu?

meil kans emmaljungat missä mustaa ja ruskeaa ja ei niissäkää mitää rapa näy.. samaa mieltä ku pinja79, beigeissä se rapa vasta näkyykin, kaverilla sen väriset vaunut nimittäin...

ja tosta kuumenemisesta, nii kesällähän tosiaan varjoon laitetaan vaikka olis minkä väriset... ja meidän vaunukoppa ja kuomu on kuitenki sisältä lähes valkoiset, niin ei ne vaunut kokonaan tummat ole. ja tuuletusluukku löytyy kuomusta ja oikein kovalla kesähelteellä tapasin nukuttaa esikoisen niin et oli kuomu alhaalla ja varjona vaunuihin kiinnitettävä päivänvarjo plus sit tietty vielä puun alla. näin ilma pääsi vaihtumaan paremmin ku jos olis kuomu ylhäällä..

c81
Entä onko kenelläkään kokemusta Hercules vaunuista? Millaiset ovat?

(meillä on hurja pähkiminen päällä.. pitäisi kai lähteä pääkaupunkiseudulla kiertämään kaupat jotta saisi jotain selvyyttä.. aargh)

c81, kokemusta ei niistä tervekaupan vaunuista ole, mutta kyllä ne ihan näpsäköille näytti =)
Herculeksista ei kokemusta =)

Mulla kokemusta vain Emmaljungista n. 6 vuoden ajalta sekä noista Oran Jovista vasta kuivaharjotteluna :D

c81: Meillä ollu Herqulekset pari kuukautta käytössä. Itsekkin aikanaan pähkäilin kovasti kun merkki tuntuu jakavan mielipiteitä. Meillä on siis se 4 pyöräinen perusmalli. Tähän mennessä en ole löytänyt muuta moittimista kuin alumiiniputken (pyörien välissä) joka romisee vähän. Plussaa taas isoista pyöristä jotka kulkee hyvin lumessa ja sohjossa. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon missä vaunuja aikoo käyttää. Esim. Helsingin keskustaan en noita suosittelisi. Ahtaisiin paikkoihin 3spin tai jokin muu merkki on parempi. Kokeile myös miten ne mahtuu autoon. Vaunuista pitää irrottaa istuinosa ennen kasaamista. Meillä Audi A4 ja tiukkaa tekee, mutta kuljetan aika vähän noita autossa ja tarkoitus olisi muutenkin vaihtaa farmariin. Minulla tosiaan ei ole kovin pitkää käyttö kokemusta , mutta vielä en ole ostostani katunut. Onnea vaunujen hankintaan -yllättävän hankalaa kun vaihtoehtoja ja mielipiteitä on niin paljon :)

c81, meillä on tervekaupan citycombit.. ovat merkiltään vissiin modi, ainakin niin vaunuissa lukee :D Hyvältä tuntuvat minun mielestä. Ja todella edullisesti saa verraten tosiaan niidenkin hinta on 599, ja taitavat olla nyt 350, vai? Täällä oli pari kuukautta sitten yhdessä hallissa niiden myyntiä ja siellä maksoivat vain 250, eli ostettiin sieltä ja tykännyt olen näin kuivaharjoitteluna. Ja rattaanakin ovat hyvät kun sen aika koittaa.. Ilmakennorenkailla ovat, se minua vähän mietityttää mutta hyvää olen niistäkin kuullut ja aika paljolti on makuasia että onko ilmakenno vai -kumirenkaat..

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Olipas hyvä ketju... Pääsee itsekin kysymään vaikka asia ei vielä ihan niin ajankohtainen olekaan. :D

Olisiko kellään mielipiteitä Hartan Skater-vaunuista? Lähinnä mietin, että ovatko kiikkerät kun ovat kolmipyöräiset?

Terve!

Kuulin, että täällä ollut kyselyä Hartan Skatereista ja yritin etsiä, mitä kirjoitin joskus kuukausi tai useampi sitten meidän niistä tuonne huhtikuisiin, mutta eipä löytynyt... Tässä siis jotain pähkinänkuoressa.

En sanoisi varsinaisesti kiikkerät, mutta jos laskee kassin aisalle, kuten mä useinkin teen (vaikka ei kuulemma ohjeen mukaan saisi), nurin voi mennä. Etenkin alussa, kun vaunuissa on irrallinen koppa, sai kyllä välillä katsoa, että ei vaan kaadu, sillä pari kertaa lähti kyllä koppa luisuun, hui. Varmaan siinä ois kyllä jotkut vyöt, jolla kopan sais kiinni, mutta jäivät meillä käyttämättä, koska lasta kuljetettiin kopassa sinne tänne. Sivusuunnassa ei kyllä kaadu millään, jos sitä mietit, eikä eteenpäin, koska kärryt ovat aika leveät ja liiankin pitkät eteen tulevine pyörineen.

Meidän käytössä kärryt ovat olleet oikein paikallaan, oon tykännyt ketteryydestä, etenkin kun eivät ole vastaavasti rimpulat. Mies on tyytyväinen, että hänen pitkät jalkansa mahtuvat hyvin työntäessä eikä tarvitse potkia mitään. Keväällä syntyvä toinen lapsi saanee nuo myös käyttöönsä. Isommat vaunut ovat usein jotenkin lapselle mukavamman näköiset, pesämäiset, ja ostoksille on tilaa enemmän. Kuitenkin alle mahtuu ihan riittävästi kamaa ja pehmustelemalla vaikka lampaantaljalla saa kärryjä tehtyä "viihtyisämmiksi".

Meidän Hartanit ovat muuten nyt useamman vuoden vanhaa mallia, käytettynä ostetut. Enpä uskoisi, että niissä kauheasti on kuitenkaan tapahtunut parina viime vuonna. Sen verran kyllä, että uudemmissa saa lapsen istumaan myös naama työntäjään päin, kun taas meillä ei (ennen miehen tekemää pientä fiksausta).

T. Kalenteri :)

Yhteistyössä