Vaunujen hankinta NIIN vaikeeta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta vaunuton vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta vaunuton vauva

Vieras
Mistä mä voin tietää millaset vaunut tarvitaan??? Niitä kun on niin monenlaisia ja eri ominaisuuksilla. Ja sitten vielä ulkonäkökysymys :)

Ja hinta tietysti. paljon te olette maksaneet vaunuistanne?

Onko kellään käynyt niin että on vaihtanut vaunuja joko ominaisuuksien tai muun syyn takia?

Entäs Huuto.netistä ja muilta nettipalstoilta ostetut, onko ollut hyviä? Mitä kannattaa "varoa" netistä ostettaessa?

Kiitti jos joku viittis auttaa. Alkaa käydä aika vähiin eikä vaunuja näy vielä :))

Mie metsästän tuplia/sisarusvaunuja ja tuntuu että ihan yhtä vaikeaa on kuin edellisellä kerralla. Ajattelin että pitää varmaan ihan ottaa ja lähteä liikkeeseen "sovittelemaan" noita, ja kun saa vähän tuntumaa noihin ominaisuuksiin, niin voi sitten vaikka huutonetistä vilkuilla että joskos käytettynä sellaisia saisi... :whistle: Tekisi kyllä toisaalta mieli ihan uusia.

Onnea metsästykseen :flower:

Me ostettiin vuonna 2004 (palstan mukaan) halpisvaunut (ABC Design Pramy-merkkiset, maksoivat jtn 359? tms) ja olen ollu tosi, tosi tyytyväinen. Kolmella lapsella olleet ja ovat kuin uudet. Parasta vaunuissa on heittoaisa ja pehmeä kantokoppa (ei siis mitn erillistä ratasosa-systeemiä) sekä isot ilmakumirenkaat (kulkevat kelissä, kuin kelissä).

Kyllä ne alan liikkeessä osaa kysymyksillään kartoittaa sen tarpeeseen sopivat vaunut. Käy kyselemässä ja katselemassa. Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle.

Meillä gessleinin swingit ja ihan täydelliset, mutta ne ei sovi ihmiselle joka käy ruokaostokset tekemässä vaunujen kanssa. Noissa ei tuoda isoa kassia.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Me ostettiin vuonna 2004 (palstan mukaan) halpisvaunut (ABC Design Pramy-merkkiset, maksoivat jtn 359? tms) ja olen ollu tosi, tosi tyytyväinen. Kolmella lapsella olleet ja ovat kuin uudet. Parasta vaunuissa on heittoaisa ja pehmeä kantokoppa (ei siis mitn erillistä ratasosa-systeemiä) sekä isot ilmakumirenkaat (kulkevat kelissä, kuin kelissä).

Ai ovat kuin uudet. :D :D :D

mieti millaiseen käyttöön tarvitset. Jos nukutut vain parvekkeella, siihen käy vaikka kierrätyskeskuksen vaunut. Jotkut hankkii lisäksi pienet cityrattaat autoon kauppareissuja varten. jos taas aijot tehdä pitkiä lenkkejä, niin silloin kiinnitä enempi huomiota renkaisiin ja laatuun (kestävät maksavat yleensä enempi) Tarviiko mennä pieneen tilaan? meillä esim. ei tarvinnut olla hirveän kompakti, kun iso auto ja oma talo. Mä hankin meidän jouluvauvalle kovan, perinteisen vauvakopan ja erillisen istuimen sitten myöhempään käyttöön. Tässä näin aluksi pohdittavaa. :) ja käytettynä kyllä saa ihan hyviäkin. Älä maksa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai ovat kuin uudet. :D :D :D

Niin...siis tarkoitan, että ei ole mikään mennyt rikki tms...toimivat kuin uudet eikä niitten näössäkään ole mitään vikaa eli sen puolesta, kuin uudet.

onko vaunun työntäjillä paljon pituuseroa? Silloin säädettävä aisan korkeus on kätevä. Myös heittoaisa olis sellainen, jonka mä haluaisin, jos nyt ostaisin. Jos esim. istuinosan saa laitettua kumminpäin vaan, niin sitä ei kuitenkaan käännetä joka risteyksessä, ei niin kätevä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta vaunuton vauva:
Mistä mä voin tietää millaset vaunut tarvitaan??? Niitä kun on niin monenlaisia ja eri ominaisuuksilla. Ja sitten vielä ulkonäkökysymys :)

Ja hinta tietysti. paljon te olette maksaneet vaunuistanne?

Onko kellään käynyt niin että on vaihtanut vaunuja joko ominaisuuksien tai muun syyn takia?

Entäs Huuto.netistä ja muilta nettipalstoilta ostetut, onko ollut hyviä? Mitä kannattaa "varoa" netistä ostettaessa?

Kiitti jos joku viittis auttaa. Alkaa käydä aika vähiin eikä vaunuja näy vielä :))

Emmaljungat ei koskaan meil pettäneet.... vaikka eivät mitkään halvat mutta kun hoitaa ne hyvin niin aina ollaan saatu puolet hinnasta takas kun ollaan myyty ne pois..... me tarvitaan niitä kesät/ talvet ja hyvät täytyy olla.....

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mie metsästän tuplia/sisarusvaunuja ja tuntuu että ihan yhtä vaikeaa on kuin edellisellä kerralla. Ajattelin että pitää varmaan ihan ottaa ja lähteä liikkeeseen "sovittelemaan" noita, ja kun saa vähän tuntumaa noihin ominaisuuksiin, niin voi sitten vaikka huutonetistä vilkuilla että joskos käytettynä sellaisia saisi... :whistle: Tekisi kyllä toisaalta mieli ihan uusia.

Jos mä ostaisin tuplat niin ne olisi nämät:

http://www.babycity.fi/tuotteet.html?id=17/93

Mäkin ostin huutiksesta ABC:t. Vanhat ja kulahtaneet, mutta "herkkuja" löytyy just heittoaisa, pehmeä tilava lämmin kantokoppa, hyvät rattaina, ilmakumirenkaat. Huonojakin juttuja on, mutta vikoineenkin toimineet 2 lapsella hyvin siinä tarkoituksessa johon ne hankittu. Eli päikkärivaunuina ja lenkkirattaina hiekkatiellä. Ei tarvi varoa kuraa ja muuta kun eivät ole hirveän kalliit ja hienot. Ja kun ei niillä käydä "näyttäytymässä" kaupungilla tms ;). Riippuu käytöstä mitä "kannattaa" ostaa. Mä en tähän tarpeeseen olis ikimaailmassa ostanu 700 euron vehkeitä, en edes uusia halpoja.

ensinnäkin mä lähtisin miettimään millaiset vaunut haluaisit, niinku onko tullut vastaan kaupungilla/netissä vaunuja joiden kohdalla olet ollut et wau.
mieti väriä, renkaita ja niiden määrää.. muotoilua.. ihan vaan fiilistelet ilman sitä mitä ne saa maksaa.. se on kivaa.. selaat netissä eri firmojen vaunuja ja käyt parissa kolmessa vaunuliikkeessä vaan fiilistelemässä ja kyselemässä tyhmiä ja älä osta ensimäistä mitä myyjä myy vaan vertaa hintoja ja allaolevia asioita:

(ja sit otat faktat esille. )

eli millaisessa maastossa käytät vaunuja eniten? se kertoo ainakin sen että tuleeko vaunuihin millaiset renkaat ja niiden määrä. jos olet citykäyttäjä niin pienillä kääntyvillä eturenkailla on plussaa. isot kiinteet pyörät taas sopivat paremmin metsätie/loska yms maastolenkeille.

sit rungosta/aisoista. onko vaunujen käyttäjien pituuksissa eroja.jos on niin teleskooppiaisasta saattaa olla hyötyä. samoin aisasta jota voi muokata ns kääntämällä nupikoista eteen tai taaksepäin.

jos teillä on auto/pieni asunto ja ei ulkovälinevarastoa/pieni hissi jne.. mikä määrää myös osittain vaunujen kokoa kasassa. seka koottuna leveyttä ja pituutta.
myös paino on ottaa hyvä selville. niissäkin on paljon eroja ja on eri asia työntää 12kiloista vaunua kuin 20 kiloista.
vaunun kankaat on hyvä olla aurinkosuojattuja ja sellaisia mistä ei mene vesi läpi ainakan heti. ja irroitettavissa ja konepestävissä.

sit koppa vaunuissa riippuu mausta ja myös vuodenajasta. muistaakseni kovaa koppaa suositeltiin talvivauvalle ja pehmeään kesävauvalle. (noh,meille tuli marraskuussa ja otin pehmeän kopan kun se oli mielestäni ihan tarpeeksi kova.)

noh,ainakin nämä tuli mieleen. itse tein aikamoista vertailua ja olemme olleet todella tyytyväisiä meidän yhdistelmiin. ostimme teutonian funit citykäyttöön kahdelle autottomalle eripituiselle vanhemmalle. :D

muoks ja niin. vaunutyylejähän on erilaisia: kuomurattaat,yhdistelmävaunut/rattaat ja sit ne missä on kiinteänä vaan kova koppa.
näistä mielestäni yhdistelmävaunut on pitkäikäisimmät.ei tarviste osta rattaita sit taaperoiässä. kuomurattaihin saa myös kantokopan..eli vähän kuin sama asia..

Onks ne pakko olla vaunut? Kuomurattaat (joissa selkänoja ala-asentoon ja kunnon renkaat) ja kantokassi on hyvä vaihtoehto. Vaunut on noihin verrattuna isot ja lyhytikäiseiset.

Me saatiin kaveripariskunnalta kahden lapsen käytössä olleet vaunut, merkki on joku mikälie eikä värikään oikein hivele mun silmää, mutta on olleet tukevat ja hyvät käytössä. Raskaat tosin on, mutta noissa on niin isot fillarit että pääsee eteenpäin lumessakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Meade:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

Jos mä ostaisin tuplat niin ne olisi nämät:

http://www.babycity.fi/tuotteet.html?id=17/93

Kiitos, tää onkin pitkästä aikaa uusi ehdotus :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Uskaltaako:
Kaipaan kokemuksia netistä ostetuista vaunuista, onko tullut yllätyksiä? Positiivisia tai negatiivisia...

No ei kai... siis totta kai aina on omat riskinsä ostaa näkemättä "livenä", mutta ei sitä voi koskaan tietää ovatko uudetkaan vaunut maanantaikappaleet vai ei. Onhan sinulla kuluttajana kuitenkin oikeus saada rahoillesi vastinetta, joten uusissa on se hyvä puoli että jos heti leviää käsiin, sinulla on oikeus saada uudet.

Yhteistyössä