vaunuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mhh

Vieras
Eiks muilla oikeesti oo sitä ongelmaa et jos haluais vauvan kanssa lähtee vaunuileee sillon kun vauva on hereillä eli makoilis tai olis puoli-istuvassa asennossa vaunuissa niin aurinko paistaa silmiin vauvalla!? Ei viittis mitää rättiäkää eessä pitää ku eihän sit hän mitää nää saati et viihtyis siellä rätin "takana". Ei auta ainakaa se vaunujen kuomu mitää..

ikinä en oo mitään rättiä vauvan edessä vaunuissa pitäny. en ymmärrä sitä hysteriaa että vielä yli vuoden ikäsilläkin on joku helkutin harso rattaissa :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ikinä en oo mitään rättiä vauvan edessä vaunuissa pitäny. en ymmärrä sitä hysteriaa että vielä yli vuoden ikäsilläkin on joku helkutin harso rattaissa :O

ei kait se mitää hysteriaa oo jos yrittää estää sitä ettei kirkas aurinko paistais vauvan silmiin tai paistais suoraan naamaan jne.

Jep, syksyllä ja keväällä aurinko paistaa sen verran alempaa että häikäisee helposti kopassa köllöttelijää. Yritä suojata vauvaa omalla varjollasi, tai laita rätti yläreunasta roikkumaan vähän matkaa. Ei siis kokonaan aukon yli.

meillä on 1-vee tytöllä joku harso ym rattaissa päikkäreillä ihan sen takia et sais nukuttua paremmin kun on peitettynä se suu-aukko. ei millää malta alkaa nukkua jos esim kävellään ja hän näkee kaikkea muuta kiinnostavaa koko ajan, ja ehkä se pimentäminenki jotain auttaa.

heittoaisa ois kätevä.
meillä sitä ei ole, joten yleensä vedän vaan kuomun reilusti alas vauvan eteen kun aurinko oikein porottaa, aurinkolasit repii pois. Tuota harsoa olen myös käyttänyt ja laittanut sen vain puoliksi eteen.mut harmittavaa on kyllä tuo häikäisy kun usein pieni sitten hermostuu nopeesti vaunussa.

pienen vauvan kanssa on NIIN helppoa kääntää se ratasosa :whistle: senkun nostaa vaan ja kliksauttaa uudelleen kiinni, kaikissa uusissa vaunuissa se käy helposti. ja BM, kevyitä rattaita et välttämättäi heittoaisalla löydä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Mother:
Heittoaisa on ihan ehdoton mulle jos oon uusia kärryjä hankkimassa =)

kyllä. meidän 300? firkon yhdistelmissäkin tuo jopa on ja on kyllä ihan ehdoton ollut. ei oo harsoja tarvittu ku lapsen pystyi kääntämään pois päin auringosta/tuulesta

Alkuperäinen kirjoittaja mhh:
Eiks muilla oikeesti oo sitä ongelmaa et jos haluais vauvan kanssa lähtee vaunuileee sillon kun vauva on hereillä eli makoilis tai olis puoli-istuvassa asennossa vaunuissa niin aurinko paistaa silmiin vauvalla!? Ei viittis mitää rättiäkää eessä pitää ku eihän sit hän mitää nää saati et viihtyis siellä rätin "takana". Ei auta ainakaa se vaunujen kuomu mitää..

Meillä Briossa heittoaisa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei kait se mitää hysteriaa oo jos yrittää estää sitä ettei kirkas aurinko paistais vauvan silmiin tai paistais suoraan naamaan jne.

Mulla on harso yleensä silloin kun nukutan lasta, muuten kiinnostaa kamalasti kaikki ympärillä tapahtuva.

Mutta siis mäki kävelen niin että varjo on vauvan edessä. Edellisissä rattaissa oli heittoaisa, se oli ihan kiva :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
oppiihan se lapsikin pitämään niitä laseja, kun tarpeeksi monta kertaa jaksaa vaan niitä käyttää, ja laittaa uudelleen :)

Mut mä en jaksa laittaa uudelleen niin monta sataa kertaa kuin tarvis! BabyBunzit (miten lie kirjoitetaan) painoivat nenää ja silmiä, joten niitäkään ei voinut yrittää.