siis ylävatsalla keskellä.ei muita oireitaAlkuperäinen kirjoittaja moi:millaisia oireita sulla?
onko se polte missäkohtaa yleensä? onko muita oireita?
mulla katottiin maksat ja haimat ja kaikki oli kunnossaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Joo, vaikka ruokavaliolla pysyi kohtaukset suht koht poissa, niin mua pelotti aina esim. haimatulehduksen mahdollisuus.
Niin, nyt. Voihan se tila pahentua ja siksi katsoin parhaaksi sen poiston. Minua ainakin kammotti se ohje tarkkailla itseään kellastumisen varalta.Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:mulla katottiin maksat ja haimat ja kaikki oli kunnossaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Joo, vaikka ruokavaliolla pysyi kohtaukset suht koht poissa, niin mua pelotti aina esim. haimatulehduksen mahdollisuus.
Ei mun kipu ollut vain yhdessä paikassa. Alkoi niin, että tuntui rintsikoiden alareuna pureutuvan ihoon kiinni, ikään kuin olisivat todella todella tiukalla, kuin 10 cm olisi alamittaa pienennetty tms. Sitten siirtyi lapoihin ja luulinkin sydänkohtaukseksi ensi alkuun. Piipaa-autolla päivystykseen ja vasta tujut pistetyt lääkkeet saivat kivun pois. Mulla oli se rakko tulehtunut.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Minä todellakin odotin leikkaukseen pääsyä.Taju meni kahdesti kun kipu yltyi pahaksi.Nyt voi tuntua hyvälle mutta seuraava kohtaus voikin olla niin paha että huomaat makaavasi päivystyksessä tiputuksessa.Ja sen jäljeen se leikkauspäivän odottelu onkin kamalaa.Eli leikkausjonoon heti vaan,kun on kerran todettu jo kivi.Minulla tuo kivi oli vetänyt sappitiehyen ihan rullalle.Vasta leikkauksen jälkeen läkärikin tajusi tilanteeni vakavuuden.Miettivät ennen sitä vain että josko olen niin herkkä kivulle! Joopa joo.Ja tiedoksi kaikille.Kun sappikohtaus yllättää niin ei voi jäädä epäselväksi kenellekään mikä mättää.Kipu on niin kova että hyvä kun henkeä saa.Ja vain yhdessä paikassa.Siihen ei kuulu mitään ruoan ylösnousemista tms.
no ei mulle mitään tollasia sanottu.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Niin, nyt. Voihan se tila pahentua ja siksi katsoin parhaaksi sen poiston. Minua ainakin kammotti se ohje tarkkailla itseään kellastumisen varalta.Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:mulla katottiin maksat ja haimat ja kaikki oli kunnossaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Joo, vaikka ruokavaliolla pysyi kohtaukset suht koht poissa, niin mua pelotti aina esim. haimatulehduksen mahdollisuus.
niin, enhän minä sitä päätä leikatanko se vai ei. Tä ultraava lääkäri sanoi ettei välttämättä lähetä yhdentakia leikkaamaan..riippuu mitä mun oma lääkäri on mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainakaan se kivi ei itsekseen sieltä poistu vaan voi aiheuttaa liikkuessaan pahempia vaivoja.Leikkausta suosittelen.Kiteytynyttä kolesterolia on kivi muuten!
Mulla meni kipu viimeisimmässä eli pahassa kohtauksessa jossa rakko tulehtui selän puolelle. Olen synnyttänyt luomuna eikä se ollut mitään tuohon kohtaukseen verrattuna. Tosin olen verran sinnikäs ( tyhmä ) etten mennyt sairaalaan moneen tuntiin ja sitten kun menin jouduin odottelemaan tunteja kun en tarpeeksi kipeän näköinen kai ollut. Litalgin vei pahimman kivun, muttei muuta. Käskivät ottamaan närästyslääkettä. Huh mitä vittuiluaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Ei mun kipu ollut vain yhdessä paikassa. Alkoi niin, että tuntui rintsikoiden alareuna pureutuvan ihoon kiinni, ikään kuin olisivat todella todella tiukalla, kuin 10 cm olisi alamittaa pienennetty tms. Sitten siirtyi lapoihin ja luulinkin sydänkohtaukseksi ensi alkuun. Piipaa-autolla päivystykseen ja vasta tujut pistetyt lääkkeet saivat kivun pois. Mulla oli se rakko tulehtunut.
Mä elin monta kuukautta sappivaivojen kanssa, vaikka rakko oli tulehtunut. Laitoin valituksen myöhemmin, josta sain sellaisen tyypillisen seliselikirjeen kotiin. Tammikuussa 2008 siis sain pahan sappikohtauksen ja kävin lanssilla sairaalassa. Eivät ultranneet silloin heti, vaan sain ajan vasta toukokuulle -08. Ultrassa kirurgi sanoi, että sappirakko sen näköinen, että on ollut tulehtunut. Leikkaus miltei vuosi sitten syyskuussa.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mulla oli vuosia kipuja ja toisen raskauden jälkeen alkoi olemaan päivittäin. Lopulta sain pahan kohtausen, rakko tulehtui ja leikattiin kiireellisenä kuukauden päästä. Olen TODELLA tyytyväinen että leikattiin. Leikkaus loppui klo 11 ja neljän jälkeen pääsin kotiin.
Joo, itsekin olen synnyttänyt ilman kipulääkkeitä ja juurihoitokin tehty ilman puudutusta, mutta tuo tulehtuneen sappirakon kohtaus. Taju meinas lähteä, teki mieli kyllä lopettaakin omat tuskat. Verenpaineet huitelivat taivaissa ja missään asennossa ei voinut olla. Silti miltei vuoden vielä kestin. En luota lääkäreihin mitenkään suuresti.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mulla meni kipu viimeisimmässä eli pahassa kohtauksessa jossa rakko tulehtui selän puolelle. Olen synnyttänyt luomuna eikä se ollut mitään tuohon kohtaukseen verrattuna. Tosin olen verran sinnikäs ( tyhmä ) etten mennyt sairaalaan moneen tuntiin ja sitten kun menin jouduin odottelemaan tunteja kun en tarpeeksi kipeän näköinen kai ollut. Litalgin vei pahimman kivun, muttei muuta. Käskivät ottamaan närästyslääkettä. Huh mitä vittuiluaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Ei mun kipu ollut vain yhdessä paikassa. Alkoi niin, että tuntui rintsikoiden alareuna pureutuvan ihoon kiinni, ikään kuin olisivat todella todella tiukalla, kuin 10 cm olisi alamittaa pienennetty tms. Sitten siirtyi lapoihin ja luulinkin sydänkohtaukseksi ensi alkuun. Piipaa-autolla päivystykseen ja vasta tujut pistetyt lääkkeet saivat kivun pois. Mulla oli se rakko tulehtunut.![]()
Mä en tiedä kuinka kauan rakko oli ollut tulehtuneena kun niitä kohtauksia oli jo monta vuotta mutten halunnut mennä lääkäriin kun pelkäsin tähystystä. Sen verran monesti ja pahasti se oli kuitenkin tulehtunut että leikkaus oli pitkittynyt kun rakko oli niin tiukassa ettei ollut meinannut lähteä. En nyt muista sitä sanaa millä kuvattiin. Yliopistollisen sairaalan lääkäri oli perseestä, käski ottamaan närästyslääkettä eikä laittanut asiaa eteen päin. Seuraavana päivänä aloin kuitenkin oksentelemaan, menin omalle lääkärille > lähete sairaalaan, siellä tiputukseen ja ultraus jossa löytyi sappimurskaa. Soittelin vielä johtavalle lääkärille perään ja sain ajan kuukauden päähän. Kannattaa olla itsekin aktiivinen. Sen kuukauden sitten elelin monenlaisten lääkkeiden kanssa. Aika kummaa ettei sulle ole edes lääkkeitä annettu...Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Mä elin monta kuukautta sappivaivojen kanssa, vaikka rakko oli tulehtunut. Laitoin valituksen myöhemmin, josta sain sellaisen tyypillisen seliselikirjeen kotiin. Tammikuussa 2008 siis sain pahan sappikohtauksen ja kävin lanssilla sairaalassa. Eivät ultranneet silloin heti, vaan sain ajan vasta toukokuulle -08. Ultrassa kirurgi sanoi, että sappirakko sen näköinen, että on ollut tulehtunut. Leikkaus miltei vuosi sitten syyskuussa.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mulla oli vuosia kipuja ja toisen raskauden jälkeen alkoi olemaan päivittäin. Lopulta sain pahan kohtausen, rakko tulehtui ja leikattiin kiireellisenä kuukauden päästä. Olen TODELLA tyytyväinen että leikattiin. Leikkaus loppui klo 11 ja neljän jälkeen pääsin kotiin.
Mulla on kohtalaisen korkea kipukynnys ja kai sitten elimistö sen tulehduksen hoiti kondikseen itsekseen. Silti ärsytti, oikea hoito olisi ollut leikata tammikuussa 2008 päivystyksessä saman tien.
Voisko sulla olla kiviä niissä tiehyissä tms.? Mullakin oli hieman vaikea se tähystysleikkaus, olivat maksaanikin raapineet kun ei meinannut rakko irrota ja vissiin avoleikkauskin liippas läheltä. Olivat sitten jotain ainetta ruiskuttaneet maksaani, että saivat vuodon tyrehtymään.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mä en tiedä kuinka kauan rakko oli ollut tulehtuneena kun niitä kohtauksia oli jo monta vuotta mutten halunnut mennä lääkäriin kun pelkäsin tähystystä. Sen verran monesti ja pahasti se oli kuitenkin tulehtunut että leikkaus oli pitkittynyt kun rakko oli niin tiukassa ettei ollut meinannut lähteä. En nyt muista sitä sanaa millä kuvattiin. Yliopistollisen sairaalan lääkäri oli perseestä, käski ottamaan närästyslääkettä eikä laittanut asiaa eteen päin. Seuraavana päivänä aloin kuitenkin oksentelemaan, menin omalle lääkärille > lähete sairaalaan, siellä tiputukseen ja ultraus jossa löytyi sappimurskaa. Soittelin vielä johtavalle lääkärille perään ja sain ajan kuukauden päähän. Kannattaa olla itsekin aktiivinen. Sen kuukauden sitten elelin monenlaisten lääkkeiden kanssa. Aika kummaa ettei sulle ole edes lääkkeitä annettu...Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Mä elin monta kuukautta sappivaivojen kanssa, vaikka rakko oli tulehtunut. Laitoin valituksen myöhemmin, josta sain sellaisen tyypillisen seliselikirjeen kotiin. Tammikuussa 2008 siis sain pahan sappikohtauksen ja kävin lanssilla sairaalassa. Eivät ultranneet silloin heti, vaan sain ajan vasta toukokuulle -08. Ultrassa kirurgi sanoi, että sappirakko sen näköinen, että on ollut tulehtunut. Leikkaus miltei vuosi sitten syyskuussa.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mulla oli vuosia kipuja ja toisen raskauden jälkeen alkoi olemaan päivittäin. Lopulta sain pahan kohtausen, rakko tulehtui ja leikattiin kiireellisenä kuukauden päästä. Olen TODELLA tyytyväinen että leikattiin. Leikkaus loppui klo 11 ja neljän jälkeen pääsin kotiin.
Mulla on kohtalaisen korkea kipukynnys ja kai sitten elimistö sen tulehduksen hoiti kondikseen itsekseen. Silti ärsytti, oikea hoito olisi ollut leikata tammikuussa 2008 päivystyksessä saman tien.
Enkä nyt mitenkään halua kenenkään toiveita lytätä mutta mulla vuosi leikkauksesta ja kipuja alkanut tulla uudelleen, suht lievinä kylläkin.
täällä kanssa luomusynnyttäjä ja ei ollut tosiaan mitään niihin sappikipuihin verrattuna. Mulla pahimmat kivut olivat selässä tai tunne oli oikeastaan, kuin joku olisi puukottanut selkää (en tiedä miltä se oikeasti tuntuu mutta voin kuvitella, että selliaselta). Itse oksensin kivusta ja kuten joku mainitsikin ketjussa, että oksentaminen ei kuulu sappikipuihin niin eivät lääkärit uskoneet, että oli sappikohtaus. Kerran jouduin jopa lähtemään päivystyksestä kotiin kun mikään ei auttanut ja lääkärit eivät uskoneet. (tiesin kohtauksen menevän jossain vaiheessa ohi. Onneksi seuraavalla kerralla lääkäri otti minut tosissaan ja ultrasi jossa aivan selvästi näkyi sappionglemat.Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Joo, itsekin olen synnyttänyt ilman kipulääkkeitä ja juurihoitokin tehty ilman puudutusta, mutta tuo tulehtuneen sappirakon kohtaus. Taju meinas lähteä, teki mieli kyllä lopettaakin omat tuskat. Verenpaineet huitelivat taivaissa ja missään asennossa ei voinut olla. Silti miltei vuoden vielä kestin. En luota lääkäreihin mitenkään suuresti.Alkuperäinen kirjoittaja vi:Mulla meni kipu viimeisimmässä eli pahassa kohtauksessa jossa rakko tulehtui selän puolelle. Olen synnyttänyt luomuna eikä se ollut mitään tuohon kohtaukseen verrattuna. Tosin olen verran sinnikäs ( tyhmä ) etten mennyt sairaalaan moneen tuntiin ja sitten kun menin jouduin odottelemaan tunteja kun en tarpeeksi kipeän näköinen kai ollut. Litalgin vei pahimman kivun, muttei muuta. Käskivät ottamaan närästyslääkettä. Huh mitä vittuiluaAlkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Ei mun kipu ollut vain yhdessä paikassa. Alkoi niin, että tuntui rintsikoiden alareuna pureutuvan ihoon kiinni, ikään kuin olisivat todella todella tiukalla, kuin 10 cm olisi alamittaa pienennetty tms. Sitten siirtyi lapoihin ja luulinkin sydänkohtaukseksi ensi alkuun. Piipaa-autolla päivystykseen ja vasta tujut pistetyt lääkkeet saivat kivun pois. Mulla oli se rakko tulehtunut.![]()