vatsavaivaiset!

  • Viestiketjun aloittaja "paula"
  • Ensimmäinen viesti
"paula"
Te jotka kärsitte vatsa/suolisto-ongelmista esim. ärtynyt suoli tai vaan stressivatsa. Niin onko mielestänne vastustuskykynne flunssia ja vatsatauteja jne. kohtaan heikentynyt? siis esim. mulla on ollut lapsesta asti todella hyvä v.kyky mutta nyt kun mulla on todettu ärtynyt suoli, niin tuntuu että kaikki flunssatkin tulee mulle...Äääärsyttää!!!
 
Ennen en sairastellut oikeestaan ollenkaan. Kerran viidessä vuodessa oli flunssa ja se meni ohi parissa päivässä. Nyt saan kaikki mahdolliset taudit flunssasta vatsatautiin ja kun tuun kipeeks niin sairastan sitten viikon samantien yleensä.
 
[QUOTE="paula";25180334]Mamacita, onko sulla ummetus vai ripaska painotteinen toi tauti? Se ripulihan saattaa selittää sen v.kyvyn alenemisen.[/QUOTE]

No kun se on vähän molempia sen mukaan millaset elämäntavat mulla millonkin on. En ole oikeen panostanut niihin oikeanlaisiin mitkä tohon sairauteen voisi auttaa kun oon niin itsepäinen... :/ Ruokavalion mukaan lähinnä. Tosin mulla on toooosi pitkiä kausia ettei ole mitään oireita.
 
Vatsataudissa olen tietääkseni ollut viimeksi 15-vuotta sitten, mutta flunssia tulee tämän tästä ja sillai raivostuttavasti joutuu puolikuntoisena menemään viikkotolkulla ennenkuin kunnolla iskee tai lähtee pois. Stressiäkin on kyllä ollut ihan kiitettävästi, eikä oikein oo elämäntavat pysyneet mahdollisimman kontrolloituina, joten mikä nyt sitten mistäkin johtuu...
 
parantunut
Vähän samanlaisia kokemuksia. Taudeista en osaa sanoa, mutta aina silloin kun maha/suolisto oli huonossa kunnossa, niin myös iho oli huonompi, väsytti, ei jaksanut keskittyä jne. Sitten kun maha rauhottui, niin myös muu vointi parani.

Nuo hyvä jaksot alkoivat käymään yhä harvinaisemmiksi, eikä lääkäristäkään löytynyt apua, joten lopetin viljojen syönnin ja suolisto-ongelmat jäivät. Allergioita tai keliakiaa ei kuitenkaan aikasemmissa tutkimuksissa löytynyt.
 

Yhteistyössä