Vatsatautikammo : (

  • Viestiketjun aloittaja mai
  • Ensimmäinen viesti
mie vaan
Tuntuu etteivät kaikki edes tiedä että pelkän sairastelun ajan ei pitäsi olla kotona, vaan sairastelun jälkeenkin vielä 2 kokonaista vuorokautta, muuten tartuttaa noron muihin.

Toisekseeen tuntuu siltä ettei käsihygieniakaan aina ole hallussa vaikka muuta voisi kuvitella. Olen kuullut että monissa tarhoissa käytetään pyyhekeitä käsien kuivaamiseen sen sijaan että käytössä olisivat paperipyyhket. Lisäksi käsiä ei edes pestä riittävän usein. Kädet pitäisi pestä aina kotiin tullessa, työpaikalle saavuttaessa jne. ei vain vaipan vaihdon, vessassa käynnin jälkeen tai ruokaillessa.

Sitäkin ihmettelen kun laitokset, sairaalat eivät kiellä omaisten vierailuja vaikka vatsatauti jylläisi osastoilla? Joskus kuulemma saatetaan laittaa ilmoituslappu ovelle, mutta suoranaista vierailukieltoa ei juuri koskaan...Ei ihme että taudit jylläävät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Täällä myös yksi vatsatautikammoinen emetofoobikko. :x Mulla on aina Underbergiä kotona ja yks pullo myös käsilaukussa, ja yritän muistaa pestä kädet mahdollisimman usein ja käyttää käsidesiä.

(Underberg ei estä tautien tarttumista mutta saattaa ehkäistä oksentamista. Tosin kerran olen ykännyt Underbergista huolimatta, eikä se ole mitenkään erityisen mieltäylentävää ykäiltävää... Polttelee "kivasti" mennen tullen.)


 
Miseliini
Meillä karmein tilanne on se, että sairastun yhtäaikaa lasten kanssa: tavaraa tulee molemmista päistä (istuu pöntöllä ja yrjöää vatiin) ja pyörtyilenkin vielä herkästi mahataudissa. Lastenhoito on vähän vaikeaa siinä tilassa..
 
En tiedä mitään hirveempää, kuin vatsatauti koko perheellä! Äiti rättiväsynyt, isi rättiväsynyt, lapset rättiväsyneitä ja kaikki oksentaa, mahassa kiristää vatsahapot, suussa maistuu kammotus. Pitää pyykätä, pestä, siivota, lohduttaa ja jaksaa. :/

 
matkailija
Mä kammosin lapsena/nuorena vatsatautia. En enää tosin. Muksua yritän tietysti suojella ettei siihen tarttuisi (sairastanut onneksi vain yhden mahataudin tässä reilu puolentoista vuoden aikana ja se oli kyllä kamalaa) . Rotarokotekin on hälle annettu.
 
Underberg on 44-volttista viinaa, tarkemmin sanottuna mahakatkeroa. Vähän samantyyppistä kuin Jekku (Jägermeister) ja muut vastaavat, mutta ymmärtääkseni tähän tarkoitukseen tehokkaampaa kuin just esim Jekku. Saa siis luonnollisestikin Alkosta, muistaakseni kolmen pikkupullon pakkauksessa.

H-vetillisen pahaa, mutta rauhoittaa vatsaa.

Peesailen muuten täysin sitä kirjoittajaa, joka sanoo, ettei pysty oksupoksuilemaan pönttöön. En pysty minäkään. :x
 
matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Täällä myös yksi vatsatautikammoinen emetofoobikko. :x Mulla on aina Underbergiä kotona ja yks pullo myös käsilaukussa, ja yritän muistaa pestä kädet mahdollisimman usein ja käyttää käsidesiä.

(Underberg ei estä tautien tarttumista mutta saattaa ehkäistä oksentamista. Tosin kerran olen ykännyt Underbergista huolimatta, eikä se ole mitenkään erityisen mieltäylentävää ykäiltävää... Polttelee "kivasti" mennen tullen.)
Käsittääkseni tuo Underberg on jotain voimakasta yrtti/mausteviinaa. Olen kuullut et jotkut ottaa sitä esim. pahaan krapulaan (tai miksei mahavaivoihin, niin ku Evenstar sanoiki) . Mut ei ole omakohtaisia kokemuksia..
 
matkailija
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Täällä myös yksi vatsatautikammoinen emetofoobikko. :x Mulla on aina Underbergiä kotona ja yks pullo myös käsilaukussa, ja yritän muistaa pestä kädet mahdollisimman usein ja käyttää käsidesiä.

(Underberg ei estä tautien tarttumista mutta saattaa ehkäistä oksentamista. Tosin kerran olen ykännyt Underbergista huolimatta, eikä se ole mitenkään erityisen mieltäylentävää ykäiltävää... Polttelee "kivasti" mennen tullen.)
Käsittääkseni tuo Underberg on jotain voimakasta yrtti/mausteviinaa. Olen kuullut et jotkut ottaa sitä esim. pahaan krapulaan (tai miksei mahavaivoihin, niin ku Evenstar sanoiki) . Mut ei ole omakohtaisia kokemuksia..
Äh, en huomannut et Evenstar oliki vastannut jo uudestaan :)
 
Labamba
Kun joku puhuukin siitä, koen heti huonoa oloa:(( mun läheiset ja lapset tietääkin et SE sana on tabu.
meillä on tarkka käsihygienia ja gefilusjuomat käytössä koko ajan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Underberg on 44-volttista viinaa, tarkemmin sanottuna mahakatkeroa. Vähän samantyyppistä kuin Jekku (Jägermeister) ja muut vastaavat, mutta ymmärtääkseni tähän tarkoitukseen tehokkaampaa kuin just esim Jekku. Saa siis luonnollisestikin Alkosta, muistaakseni kolmen pikkupullon pakkauksessa.

H-vetillisen pahaa, mutta rauhoittaa vatsaa.

Ok, kiitos tiedosta!
 

Yhteistyössä