Vatsatauti ja raskaana, milloin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odotan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odotan

Vieras
Eilen aloin viiden aikoihin ripuloimaan ja oksentamaan. Koko yön olen 1,5h välein käynyt samoja toiminpiteitä suorittamassa. Olen saanut juoduksi vähän vettä, mehua ja limsaa, mutta viimeistään puolen tunnin päästä kaikki tulee ulos.

Yön aikana painoa on tippunut 2,1 kg. Olo alkaa jo olla aika vetelä, missä vaiheessa kannattaa ottaa yhteys lääkäriin?

Odotan 19+5

Minulle aikanaan sanottiin kun kuopusta odotin ja esikoinen sai kovan mahataudin, et jos tarttuu minuun ja vuorokauden kestää, ni sitten yhteys lääkäriin ja tiputukseen... Tokihan sitä omaa vointia kannattaa kuunnella!

Mulla oli vatsatauti suurinpiirtein noilla viikoilla ku sulla on nyt..
Vuorokauden suurinpiirtein kesti ja kipeetä teki oksentaminen..pari päivää taudin jälkeen oli vielä tosi voipunut olo..
Koita vaan juoda jotain vaikka sitten tuleekin ylös...vesi poistaa niitä kuona-aineita, mitkä kerääntyy elimistöön, tästä johtuu se, että lihakset on kipeinä..
Ja jos sulla on esim. noro niin se oksu tulee vaikka et joisikaan mitään..tai näin ainakin mulla oli..Yleensä vatsataudin raju vaihe kestää noin vuorokauden, mutta voi lievempänä jatkua muutamankin päivän..
Mut jos sulla vielä pahana jatkuu, niin et mitään menetä jos soitat lääkärille...

Mulla oli Norovirus viikolla 35...olin 2 vrk todella huonona, mikään ei pysynyt sisällä ja olo oli äärimmäisen heikko. En lähtenyt lääkäriin koska mitä siellä loppupeleissä kuitenkaan olisi voitu tehdä. Toki tippaan olisivat voineet laittaa, mutta ei sillä vauvalla ihan heti hätä siellä masussa ole.

Mullakin painoa lähti yli 2 kg eli se nyt ei ole mikään ihme eikä siitä kannata huolestua.

En mä kyllä noin pienestä lähtis vielä minnekäään. Olen oksentanut molemmissa raskauksissa ekat kuukaudet todella rajusti, mutta en mä nyt tippaankaan olisi koko ajaksi mennyt...

Mulla oli just rv 35 noro. Noin vuorokauden kesti ja sit alko helpottaa. Lääkärin kanssa keskustelin puhelimessa ja korosti juuri tota nesteiden nauttimista! Jos nyt useita päiviä kestäis niin sit varmaan kannattais käydä tsekkaamassa ettei ole pahasti kuivunut.

Yhteistyössä