Vatsan tunnottomuus

Minulla oli jo odotusajan loppupuolella vatsan iho tunnoton. Sanoivat että johtuu luultavasti ihon venymisestä (raskausarpia ei silti ollut yhtään). Nyt olen synnyttänyt muutaman päivä sitten sektiolla ja vatsa on edelleen tunnoton ja tietty myös turvonnut vielä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Milloin tunto palaa vatsaa ja voiko sen eteen tehdä jotakin? Kai se kumminkin palaa? Entäs turvotus..?

Minulla vatsa oli tunnoton raskauden loppuaikana, mutta tunto palasi heti synnytyksen jälkeen. Koko vatsan iho ei kuitenkaan ollut tunnoton, vaan ainoastaan jonkin verran navan ympäriltä. En muista, että olisivat neuvolassa sanoneet mitään asiasta, mutta päättelin itse tunnottomuuden johtuvan ihon venymisestä :) Minä sain muistoksi lisäksi tosi komeat raskausarvet!

Mibu
Mulle on tehty sektio 22.07.04 ja mahassa ei ole vieläkään kunnolla tuntoa.Sektio vaurioittaa hermoja ja ei välttämättä ikinä tulekaan tuntoa.Mulla nipistelee kun koskee vatsaan.Lääkäri sanoi että n. puolen vuoden kuluttua leikkaiksesta tietää onko tuntoa.Palaa jos palaa.Kaikille ei tule tuntoa ikinä. :snotty:

Mulla oli myös vatsa tosi tunnoton ja oudon oloinen loppuraskaudesta, vähän jo huolettikin koska masu niinkuin kutisi kokoajan.
Raskausarpia mulle kyllä tuli ja maha oli aivan valtava, sf mitta huiteli 43. cm:ssä pitkään vaikka olen itse pieni ja lyhyt. Venymisestä tuo siis johtui.

N. viikon kuluttua synnytyksestä iho ja tunto palautuivat normaaleiksi, jos ei mukkanlue arpia ja löysää nahkaa...

Kyllä se varmasti sullakin pian normalisoituu... Onnea perheenlisäyksen johdosta.

pam76
Synnytin 2 kk sitten sektiolla ja mulla on edelleen tunnoton vatsa. Joku sanoi ett siihen voi menna aika kauan, jopa vuosi ennen kun tunto on täysin palannut.
Tsemppiä ja onnea sulle!

Yhteistyössä