Vatsan pienennysleikkaus vs. rasvaimu

  • Viestiketjun aloittaja lihava ja masentunut
  • Ensimmäinen viesti
lihava ja masentunut
niin..eli siis kumman valitsisit, vatsan pienennysleikkauksen vai ihan perinteisen rasvaimun?ajattelin ottaa lainaa ja suorittaa jommankumman. Olen ylipainoinen raskauden jäljiltä jäänyt vielä enemmän mahaa, ja näytän kuin olisin raskaana puoles välis vaikken ole. olen myös masentunut asian johdosta ja tarvitsen apua. joten menen leikkaukseen...en jaksa enää hävetä. kaikki katsovat aina mahaani ensimmäisenä=(en jaksa..
onko kukaan käynyt kummassakaan?tai onko kukaan suorittanut leikkauksia virossa?siellä tiina jylhän klinikalla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
pienennysleikkaukseen, MUTTA siihen on tietyt kriteerit jotta siihen pääsee. Eli ei ruuan ahmimista tms. häiriötä jne. Rasvaimu nyt ei muuta mitään :D
miksi ei rasvaimu muuta mitään?minkälaisia kriteerejä muita?oletko ottanut enemmänkin selville asiasta?pääseekö möhömahat?vai vain ne joilla ylim. nahkaa mahassa?

lisäisin vielä tähän muille isosta vatsanalueesta kärsiville ja muutenkin pitkille ihmisille, mistä löydätte nuorekkaita housuja tai farkkuja itsellenne? 44 sopisi pituuden vuoksi (olen 175cm pitkä) mutta mahasta ei mene kiinni, pitäisi olla 46 tai joskus jopa 48, inhottavaa yrittää etsiä kun ei löydä kuin mummo mallisia sitten=(
 
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kai sä olet yrittänyt edes laihduttaa? Itse en menis vapaaehtoisesti mihinkään leikkaukseen, mutta toisaalta en ole ollut tuossa tilanteessa että läskit masentaa vaan. Suosittelen sulle lääkärissä käyntiä ihan eka.
 
ei vain jompaa kumpaa
No mut jos mahasta imutetaan rasvaa pois,niin löysä nahka jää,ja joudut sitten käymään kuitenkin kiristyttään sitä nahkaa.
Eli joudut ottaan molemmat.

Mutta jos laihdutat,niin ei tarviset kuin kiristää nahkaa.

Eiku oho,sä puhuitkin vatsan pienennysleikkauksesta,ei vatsanahan kiristämisestä.
 
hmmm
en osaa muuta sanoa ku tiedan milta susta tuntuu...mulla sama juttu....muuten ei naa mun laskit vaivais mut toi vatsa on ihan kamala....aina saa kuulla kyselyja et oonko raskaana...inhottavaa
ja vaik yritan laihduttaa nii taitaa toi vatsa tosta lahtea viimisena......
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kai sä olet yrittänyt edes laihduttaa? Itse en menis vapaaehtoisesti mihinkään leikkaukseen, mutta toisaalta en ole ollut tuossa tilanteessa että läskit masentaa vaan. Suosittelen sulle lääkärissä käyntiä ihan eka.
mitäpä se lääkäri auttaisi?kehottaisi laihduttamaan?
voi kuule. olen kokeillut jos jotain dieettiä ja muuta mutta en pysty niihin..ei vain onnistu. ja masennus on kova, itken usein itseni uneen, miehenikin on jo huolissaan mielenterveydestäni...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
en osaa muuta sanoa ku tiedan milta susta tuntuu...mulla sama juttu....muuten ei naa mun laskit vaivais mut toi vatsa on ihan kamala....aina saa kuulla kyselyja et oonko raskaana...inhottavaa
ja vaik yritan laihduttaa nii taitaa toi vatsa tosta lahtea viimisena......
niinpä. minäkin saan onnitteluja vauvasta...jota siis ei edes ole tulossa.
minuakaan ei muut läskit vaivaa, ei perse eikä muut, vain tuo vatsa. itsetuntoni on ihan tuhoutunut...
 
:(
Tiedän mistä puhut. Muuten olen itseeni tyytyväinen mut tuota nahkaa pitäis oikeesti kiristää, että siitä sais siedettävän. Tämä asia on saanut mun mielessäni aikamoiset mittasuhteet, ja en edes halua uutta suhdetta sen takia, olen ollut yksinään monta vuotta jo.
Harmillisen tästä asiasta mun kohdalla tekee sen, etten pääse koskaan taloudellisten syiden takia leikkaukseen, jonne menisin heti.
Ottaisin vatsanmuotoilun, koska siinä tulee automaattisesti rasvaimua samaan pakettiin jos tarvetta on.
 
Kokemusta
Valitettavasti se on niin, että vaikka kuinka tekee kiinteytysliikkeitä vatsalle niin läskit ei välttämättä katoa sieltä (vaikka vatsalihakset kehettyvät). Läski poistuu kehosta samaa rataa kuin se on tullutkin. Eli sieltä viimeisenä minne se on ensimmäisenä kertynyt...
 
ei dieettiä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kai sä olet yrittänyt edes laihduttaa? Itse en menis vapaaehtoisesti mihinkään leikkaukseen, mutta toisaalta en ole ollut tuossa tilanteessa että läskit masentaa vaan. Suosittelen sulle lääkärissä käyntiä ihan eka.
mitäpä se lääkäri auttaisi?kehottaisi laihduttamaan?
voi kuule. olen kokeillut jos jotain dieettiä ja muuta mutta en pysty niihin..ei vain onnistu. ja masennus on kova, itken usein itseni uneen, miehenikin on jo huolissaan mielenterveydestäni...
Mitään dieettiä ei kannata edses yrittää,kun ottaa sellaisen elämäntapa muutoksen niin on huomattavasti helpompaa kun saa syödä mitä haluaa,mutta kohtuudella.Ja muistaa liikkua.Itseään ei kannata alkaa rääkkäämään millään nälkädieetillä,ei tule kuin paska miel jos on yhtään huono itsekuri,eikä pysty hillitseen itseään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja shakkiruutu:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että kai sä olet yrittänyt edes laihduttaa? Itse en menis vapaaehtoisesti mihinkään leikkaukseen, mutta toisaalta en ole ollut tuossa tilanteessa että läskit masentaa vaan. Suosittelen sulle lääkärissä käyntiä ihan eka.
mitäpä se lääkäri auttaisi?kehottaisi laihduttamaan?
voi kuule. olen kokeillut jos jotain dieettiä ja muuta mutta en pysty niihin..ei vain onnistu. ja masennus on kova, itken usein itseni uneen, miehenikin on jo huolissaan mielenterveydestäni...
Mä toivon todellakin, että ymmärrät, että jos jommankumman operaation valitset, niin sen jälkeen kuitenkin sun ruokailutottumusten on muututtava, tai palaat taas entisellesi. Eli joudut kuitenkin ns. "dieetille", jos et halua että tilanne palautuu ennalleen.
 
laihdutat ensin,noi ei oo ratkasuja paino ongelmiin.
kun olet laihtunut ja jos on korjattavaa niin mieti sitten uudelleen.
esim. nahka löröttää niin sen voi korjata. tai jenkkakahvat yms. muu paikallinen rasvakertymä joka ei poistunut laihtumisenmyötä,ne voi poistaa rasvaimulla.
ylipainoisen pitää laihduttaa,ei mennä rasvaimuun.
 
sorry
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
pienennysleikkaukseen, MUTTA siihen on tietyt kriteerit jotta siihen pääsee. Eli ei ruuan ahmimista tms. häiriötä jne. Rasvaimu nyt ei muuta mitään :D
miksi ei rasvaimu muuta mitään?minkälaisia kriteerejä muita?oletko ottanut enemmänkin selville asiasta?pääseekö möhömahat?vai vain ne joilla ylim. nahkaa mahassa?

lisäisin vielä tähän muille isosta vatsanalueesta kärsiville ja muutenkin pitkille ihmisille, mistä löydätte nuorekkaita housuja tai farkkuja itsellenne? 44 sopisi pituuden vuoksi (olen 175cm pitkä) mutta mahasta ei mene kiinni, pitäisi olla 46 tai joskus jopa 48, inhottavaa yrittää etsiä kun ei löydä kuin mummo mallisia sitten=(
Ei kyllä tuolla koolla paljon rasvaimu tilannetta muuta.
 
ei rasvaimut mitään muuta. tarvitset kunnon elämäntapa muutoksen. mitä jos alottaisit menemällä mielenterveystoimistoon, olet selvästi masentunut. sitten menet ravitsemusterapeutille jonka kanssa suunnittelette sinulle terveellisen ruokavalion. liikuntaa alat harrastaa oman jaksamisen mukaan......
 
tiina
Minä kävin konsultaatiossa pari viikkoa sitten, olin menossa vatsankiristykseen. Plastiikkakirurgi olikin sitten sitä mieltä että minun tapauksessani rasvaimu ylä-ja alavatsaan riittää koska iho on kuitenkin jämäkkä ja hyvässä kunnossa, toimepide tehdään tällä uudella BodyJet-menetelmällä, lekuri oli sitä mieltä että sillä päästään minun tapauksessani vähintään yhtä hyvään tulokseen kuin abdominoplastialla kuitenkin ilman isoa leikkausta.
Ensi viikolla olisi toimenpide edessä..
 

Yhteistyössä