Vatsan kouristelu ja pahoinvointi rv 21

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "merkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"merkki"

Vieras
Mietityttää pitäisikö asiasta ottaa yhteyttä neuvolaan vai olenko vaan ihan liian herkkä... La alkoi vattaa (ylävatsaa) kouristella närästyksenomaisesti, kuin vanne puristuisi ja löysentyisi vuorotellen mahan ympärillä. Aloin sitten oksentaa, ihan kuin olis mahatauti vaikkakaan alakautta ei tullut mitään ja tuntui erilaiselta kuin yleensä, kouristeli vaan. Oksensin monta tuntia ja sitten se loppui. Mahan aristus jäi, joskin hiljalleen su illalla lieveni, ruoka ei maistunut. Tänään nyt olen sitten syönyt paremmin, ja jokin aika vatsan täyttämisestä kouristelu on alkanut palata. Se samanlainen vannemainen aristus ja kipu, otin närästyslääkkeenkin kun tuntuu semmoiselta...

Alkuraskaudesta ei juurikaan ole mulla pahoinvointia ollut, närästyskin aiemmissa raskauksissa (tämä neljäs kerta) kiusannut vasta myöhemmin... tietty kaikki raskaudet on erilaisia mutta... onko muilla ollut vastaavaa? Kai se voimakas närästyskin voi saada oksentelemaan?

[QUOTE="vieras";21925236]Kuulostaa ruokamyrkytykseltä tai vatsataudilta.[/QUOTE]

Mun ymmärtääkseni ruokamyrkytyksen pitäisi mennä ohi 24h sisään, tässä on nyt mennyt jo paljon enemmän (kotiruualla olen ollu)... mahatautikin käynyt mielessä, mutta eikai siinä voi vuorokauden oksupaussia tulla? Nyt taas kouristaa niin että oksennus nousee kurkkuun, viimeksi oksensin la-su aamuyöllä... voimille käy moinen :(

Itselläni oli tuollaista samoilla viikoilla ja se jatkui raskauden läpi. Kivut olivat kovat. Loppussa ei tarvinnut enää oksentaa. Kävin kuitenkin ultrassa varmuuden vuoksi ja mitään ei löytynyt. Sain hyvät närästyslääkkeet. Synnytyksen jälkeen menin yksityiselle vaivan vuoksi (koska ei loppunut synnytykseen) ja diagnoosina oli Helico-bakteeri...

Yhteistyössä