Vatsan koko rv 22 ja vaatekoon muutos

kristallitähti

Uusi jäsen
04.02.2012
7
0
1
Hei!
Mä tarvitsisin pikaista apua. Olen juuri vasta plussannut ja nyt pitäisi jo ostaa kaasomekko häihin. Häiden aikaan olen viidennellä kuulla raskaana mikäli kaikki menee hyvin. Kuinka suuri vatsa on rv 21-22? Tiedän että se on täysin yksilöllistä, mutta tarviin mielipiteitä tähän.

Uskallanko ostaa kalliin mekon, joka on 2 numeroa suurempi tavallista vaatekokoa ja toivoa, että mahdun siihen? Pienentää aina voi, mutta silkkimekkoa on melkein mahdoton suurentaa. Olen yksi kolmesta kaasosta ja asialla on kiire, sillä olemme nyt löytäneet tarjouksesta hyvän mekon, joka sopii muille. Mun raskaus vaan tuottaa ongelmia koon valintaan. Kannattaisko jättää ostamatta ja toivoa, että löytäisin jonkun toisen juuri ennen häitä? Vai ostanko kaksi numeroa suuremman ja luotan hyvään tuuriini? :) Kuinka paljon vatsa oikeesti kasvaa rv 21-22?

Moikka,
tosiaan riippuu paljon ihmisestä, laitan tässä kuvan rv23+0
Mulla on aika pieni vatsa ollu kummassakin raskaudessa ja mä kyllä uskon että 2 kokoa isompi vois olla jopa liian iso noilla viikoilla.. Riippuu tietty miten kireä malli.
Mutta kuten ite sanoit ni ainahan voi vaikka pienentää jos on liian iso :)
Onnea kaason pestistä! :)

Kaikista turvallisin mekkohankinta olis Empire-mallinen löysä mekko, jossa olisi vielä nyörikiinnitys. Kaksi numeroa suuremmasta saa tosiaan napsastua koosta varmaan ainakin numeron verran pois jos on liian iso. Mahan koko on kyllä kuvia katsellen niin yksilöllistä, toiset on jalkapallon nielaisseita jo noilla viikoilla kun taas toisilla ei näy mitään. Mulla nyt rv 25+3, ja oon kasvanut mahan kohdalta varmaan sen kaks numeroa :)

Kiitos vastauksista! Yritin ehdotella löysämallista mekkoa, mutta nyt olis tarjolla tämä ja tämä olis oikean värinen. Mekko ei ole mikään raskausmekon mallinen, vaan aika tyköistuva malli. Tuntuu oudolta ostaa "raskausvaatteita" nyt kun on vielä niin alussa eikä tiedä miten maha paisuu. Hassua kyllä, että kaksi vaatekokoa suurempi ei näytä teltalta nytkään. Vähän vaan jos ottais saumoista sisään niin se menis nytkin. Siks pelkäänkin, että en mahdu siihen mahani kanssa silloin. Toisaalta on siinä ainakin joku reilu viisi senttiä varaa kasvattaa vyötäröä.

Itselläni on melko pieni vatsa. Omat housut ei enää sovi jalkaan, olen joutunut siirtymään äitiyshousuihin jo ennen 20 viikkoa. Paidat vielä hyvin menee päälle, ehkä aavistuksen lyhyimmät paidat alkaa olla liian lyhyitä. Itse oon päättäny kesäksi ostaa löysämallisia mekkoja, jotka tissien alta alkaen yhtä "liehuvaa helmaa" :D Vaikee selittää... En kyllä uskaltais itse 2 nroa liian isoa mekkoa ottaa, koska tällä hetkellä ainoat kasvun paikat on perse ja vatsa.. Jää esim tissien kohdalta löysäksi tai jos mekossa on hihoja, niin lösöttää päällä....

Niin ja rv on nyt 22+0 tai 23+0, en muista tarkkaan...

Viimeksi muokattu:
Tää on kovin yksilöllistä, itselle ei varmasti ois mennyt tyköistuva malli päälle rv. 21-22 paikkeilla vaikka oiskin isompi koko ollu. Ja sitten se että istuuko mekko muualta jos koko on isompi? Eli siis ei lörpötä rintojen kohdalta? Kun ei sekään ole 100% varmaa että ne rinnat kasvaa, itsellä ei muutosta ole tapahtunut. B koossa pysytty. Nyt minulla viikkoja 26 ja risat.

Mulla ei paino alkanut nousta kuin vasta just tuossa rv. 22 paikkaille mutta maha pullahti esiin heti ja on nyt jo valtava. Äitiyshousuihin siirryin jo rv. 10 paikkeilla kun omat puristi.

Itselle mekkovalinnat on juuri niitä joissa rintojen ympäriltä mekko on tiukempi ja laskeutuu siitä sitten löysänä alas. Muita ei tartte haaveilla. Sinun asemassasi en ostaisi ko. mekkoa jos on kerta kalliskin vielä, mutta kuten sanottu, kovin on yksilöllistä tämä ja sinä voit hyvinkin siihen mekkoon mahtua, minä en olisi. :)

Yhteistyössä