Vatsakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murmis

Vieras
Hei! Mulla on menossa rv 9 ja syömisen jälkeen, etenkin jo syön paljon, tulee vatsakipuja ja vatsa turpoaa kuin kuukautisaikana. Muutoin ei ole turvonnut vaan ihan normaali. Kipuja on lähinnä iltaisin ruoan jälkeen. Eilen en miltei pystynyt kävelemään suorassa vähään aikaan. Levossa kipu menee ohi heti. Mistä tällainen voisi johtua..pitäisikö mennä lääkärille?

Itse olen huomannut että vatsakivun / närästämisen ja polttamisen välttää parhaiten syömällä vähän kerrallaan ja usein sekä mahdollisimman kevyttä ruokaa.
Ja se turvotus iltaisin on tuttua mutta tuo kipu on kyllä vieras..
Tottakai sitä hieman sattuu muttei koskaan itsellä noin paljoa.
Vähennä ruokamäärää ja lisää kertoja, koita sillä pari päivää..

Moi,
Mulla oli just alkuraskaudessa kans kipuja ja yleensä just iltasyömisen jälkeen. Juoksin lääkärissä, koska mulle tuli ihan hirveitä kramppeja ja tipahdin siihen paikkaan, eikä puhettakaan, että olisin pystynyt kävelemään, haukoin vain henkeäni missä satuin olemaan. Mulla tehtiin löydös munatorvesta ja sitä seurattiin ja olin jo leikkaukseen menossa, kun se oli ""tipahtanu"" kohtuun.. Ja lääkärit veikkaili, että kun se munasolu oli munatorvessa, niin jotenki se paino vatsaa tms. Mutta nekään ei osannu sanoa varmasti mistä tämä ihmejuttu johtu. Nyt kaikki ok ja rv n. 29. Nyt myöhemminki tulee pieniä vatsakipuja, mutta ne johtuu mulla ihan selkeästi siitä, että pitäs syödä useammin ja PIENIÄ määriä ja siten ettei vatsa kerkiä tyhjäksi. Mulla on ollut tyyli ennen raskautta napostaa harvoin ja julmettuja annoksia...

Kuulostaa hurjalta..toivottavasti ei ole munasarja tuolla tavalla siirtynyt. Onneksi olet selvinnyt hyvin tapauksesta! Pitänee seurailla tilannetta ja lähinnä, jos kipuja vielä tulee. Ilmeisesti kaikenlaista ihmeellistä voi tapahtua. Kiitos vastauksista.

Yhteistyössä