vatsakipu vasemmalla puolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämillään

Vieras
Mistähän voisi johtua että on kaksi päivää tuntunut kummallista särkyä vasemmalla puolella vatsaa? kipu hellittää vähän jos venytän sitä kohtaa vähän tai makaan vatsallani tyyny kipukohdan alla? Pitäisikö huolestua? :o

Paksusuolessa ongelmaa? Minkä ikäinen olet? Minulla vatsakipujen syyksi paljastui tulehtuneet divertikkelit eli paksusuolen pullistumat. Aluksi kivisteli koko vatsaa, sitten vatsakipu yltyi ja paikallistui vasemmalle sekä tuli kuumetta. Lääkärireissu venyi kolmen päivän osastohoidoksi ja antibioottia sain suoraan suoneen.

Divertikkelit on yleinen vaiva, harva edes tietää niistä. Tulevat helpommin, jos on kuitukyöhä ruokavalio ja ummetusta, lisäksi on yleensä iäkkäiden vaiva. Itse olin alle nelikymppinen eikä tuota ennen ollut minkäänlaisia vatsaongelmia, ruokavaliokin oli kunnossa.

olen 25-vuotias eikä kyllä ole ollut mitään ongelmia vatsan toimivuuden kanssa ja kuumetta eikä muitakaan vaivoja ole tuon vatsakivun lisäksi. Kipu säteilee alavatsasta ihan kylkiluihin asti.

Umppari alkaa usein oireilemaan vasemmalta puolelta. entä, kun painat vasemmalle puolelle selälläsi ollessasi ja äkkiä päästät irti, mihin silloin sattuu? Pompis tasajalkaa, missäs silloin tuntuu?

Yhteistyössä