Vatsa synnytyksien jälkeen

Kyselisin että onkos kellään samanlaista "ongelmaa" kun mulla...eli oon 3kymppinen 3 alle 4v . lapsen äiti ja kaikki 3 lasta ovat sektiolla maailmaan tulleet...vatsa kasvanut kaikista ihan kiitettävästi :ashamed: ja nyt se on aivan outo...4kk viimeisimmästä leikkauksesta ja siitä parannuin nk. het ja hyvin ja vatsalihaksia olen treenaillut päivittäin ja ylävatsan saanut suht hyvään kondikseen mutta alavatsa on ihan hirvee, ei löysä vaan keskellä navan alapuolella ISO KOVA PALLO. Se on siis aivan outo ja tuntuu vain suurenenvan mitä enemmän jumppailen. Mitkään housutkaan eivät mene millään jalkaan ja sen "pallon" ansiosta näytän TOSI lihavalta...enpä tiedä mitä sitä vois keksiä..onx neuvoi???
 
Ahaa... no tota "palloa" kun painaa niin lotisee suolisto...kuin kumi ankkaa painaisi missä sisällä vettä:) On tosi haitallinen ja näyttää vaan suurenevan koko ajan mitä enempi jumppailen...ei kiva..:'(
 
Ettet ole alkanut tekemään vatsalihaksia liian aikasin? en tiedä pitääkö tämä paikkansa,mutta olen kuullut yheltä liikunnan alan ihmiseltä että jos alkaa tekemään vatsalihaksia liian nopeasti synnytyksen jälkeen niin vatsasta tulee pömpöttävä ja sitä ei vissiinkään saa enää jälkikäteen jumppaamalla korjattua
 
Tuota, mitenkähän nopeasti olet aloittanut suorien vatsalihasten teon? Suositellaan että vähintään ekaan 3kk:teen ei saisi niitä juuri tehdä, koska on todistettu että liian aikaisin aloitetut vatsalihasliikkeet saavat alavatsalle PYSYVÄN kupumaisen pullistuman :/ Malttia hyvät äidit.
Mulla on 4 lasta ja nuorin ens vkolla 4kk (vanhin 5v) ja nyt vasta pikkuhiljaa oon ruennut treenaamaan vatsalihaksia.
 

Yhteistyössä