Vatipää ukko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihanen

Vieras
Ei toi ukko kyllä saatana opi mitään. tässä tän viikon tunarointeja:

Piti tehä ruokaa: No paistetut perunat sitten oli semmosia että paisto ne suoraan = syömäkelvottomia. Seassa graavilohta... huh huh.

Ukko olis unohtanut lapset tarhaan mutta onneksi soitin varmistuksen. Vähän myöhässä haki mutta ilman soittoa olis unohtunut. Tämmösiä tulee vaikka kuinka sanois.

Ukko on 5 tuntia kotona yksin. Tulos: Kämppä sekasempi kuin lähtiessä. Ei osaa saakeli siivota.

Siis oikeesti semmonen luupää toi ukko, että en tiä mitä tekis. Nää on vaan pari esimerkkiä. Ihan toivotonta touhua. Kaupasta ei osaa ostaa mitään. Sotkee asiat vaikka listan tekis. Yks mikä on ihan mahoton, on se että ostains mulle oikeenlaista jugurttia. Ei vaan mee perille. Ainoo minkä osaa ostaa on olutta ittelleen.

Kyllä perunat voi paistaa myös keittämättä, mutta ne pitää pilkkoa tosi pieniksi ja paistaa kauan. Usein perunoita muutenkin paistetaan liian vähän aikaa eikä niistä tule rapeita ja hyviä vaikka olis ensin keittänytkin. Parempia tulee et keittää ensin, mutta ihan suoraan paistamallakin voi saada hyviä jos osaa.

[QUOTE="vieras";28228438]Kädettömiä vastauksia. Perunat on esikeitettävä 15 min kuorineen ja kuorittava ennen paistamista.[/QUOTE]

Riippuu mistä tykkää. Itse keitän päivää ennen ja paistan kuorineen.

Ihan vinkkinä noihin tiettyihin tuotteisiin mitä haluaa toisen tuovan kaupasta; jos ei kauppalapusta huolimatta tule oikeaa tavaraa niin ottaa kuvan siitä ja toinen voi puhelimestaan tarkastaa mikä on se oikea pakkaus.

Ja mitä tuohon mieheen tulee niin antaa sellaisen kuvan että osaisi varmaan tehdä asiat kunnolla mutta jostain syystä ei vaan kiinnosta. Liekö pääsee sitten helpommalla kun ajattelee ettei toinen jaksa koko ajan muistuttaa joten kohta se nainen ei enää mitään pyydäkään tekemään.

Ihan vinkkinä noihin tiettyihin tuotteisiin mitä haluaa toisen tuovan kaupasta; jos ei kauppalapusta huolimatta tule oikeaa tavaraa niin ottaa kuvan siitä ja toinen voi puhelimestaan tarkastaa mikä on se oikea pakkaus.

Ja mitä tuohon mieheen tulee niin antaa sellaisen kuvan että osaisi varmaan tehdä asiat kunnolla mutta jostain syystä ei vaan kiinnosta. Liekö pääsee sitten helpommalla kun ajattelee ettei toinen jaksa koko ajan muistuttaa joten kohta se nainen ei enää mitään pyydäkään tekemään.

No semmonen se on ollut, mutta nyt oon päättäny että ukko saa oppia. Ei tätä taloutta jaksa yksin kannatella. Harmittaa vaan kun on kolme alaikäistä lasta ja yksi vanha ukko jota pitää kans opettaa. Siis tuosta on just kyse mitä sanoit... Siis tuo ruuanlaitto oli kuin protesti että vittu tässä sitä sitten on ku kerran pakotat mut tekeen...

[QUOTE="vieras";28228438]Kädettömiä vastauksia. Perunat on esikeitettävä 15 min kuorineen ja kuorittava ennen paistamista.[/QUOTE]

Raakapaistetut perunat ei tällaista käsittelyä vaadi

[QUOTE="Ccc";28228423]Kuoret päällä ne parhaita on.[/QUOTE]

Samaa mieltä, tosin edellyttää, että hyvin pesty.

Mutta muuten aloittajan ukko vaikuttaa kyllä idiootilta.

Ei tuo meidän munallinenkaan osaa edes jauhelihaa paistaa...viimeksi kun paistoi niin paahtoi sitä varmaan puolituntia pannulla, tuli semmoista erittäin rapsakkaa. Kaupasta ei tuo ilman listaa mitään oikeeta ja listankin kanssa unohtaa puolet. Vapaapäivänä lähinnä pelaa pleikkaa ellen ole nimenomaan sanonut, että siivoopa edes tuo tai tuo.
Ainoo mikä edellä mainituista kyrpii on siivoushomma. Muille pikku miesjutuille lähinnä naureskelen. Varsinkin ruuanlaittotaidoille. Mitäs sitä opettelemaan kun leivän osaa voidella ja minä sitten teen loput ;D

Ei tuo meidän munallinenkaan osaa edes jauhelihaa paistaa...viimeksi kun paistoi niin paahtoi sitä varmaan puolituntia pannulla, tuli semmoista erittäin rapsakkaa. Kaupasta ei tuo ilman listaa mitään oikeeta ja listankin kanssa unohtaa puolet. Vapaapäivänä lähinnä pelaa pleikkaa ellen ole nimenomaan sanonut, että siivoopa edes tuo tai tuo.
Ainoo mikä edellä mainituista kyrpii on siivoushomma. Muille pikku miesjutuille lähinnä naureskelen. Varsinkin ruuanlaittotaidoille. Mitäs sitä opettelemaan kun leivän osaa voidella ja minä sitten teen loput ;D

Eikö sua pelota että tommonen heikkolahjaisuus periytyy lapsille?

Miten joku voi ottaa puolisoksi tyypin joka ei kykene oikein mihinkään... Luulis että käväsis mielessä, että onko se toinen oikeesti ihan normaaliälyinen edes.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Meikäläisen ukko ei osaa laittaa ruokia jääkaappiin. Eli jos teen päivällistä tms. ja joudun itse lähtemään heti ruokailun jälkeen asioille, kokoukseen tms., niin kotiin tullessa tähteeksi jäänyt ruoka seisoo pöydällä tai hellalla kun mies ei osaa panna sitä jääkaappiin. Kerran tulin kotiin ja huomasin että valkokastike oli seissyt pannussa huoneenlämmössä kuusi tuntia.

Mies myös jättää muoviset ostoskassit keittiön lattialle, vaikka meillä on talossa taapero joka tykkää vetää pusseja päähänsä. Omenoita kuorittuaan jättää terävät kuorimaveitset matalalle sohvapöydälle taaperon ulottuville, leipäveitset keittiön leikkuulaudalle leikki-ikäisen saataville.

Jos mies joutuu lähtemään työmatkalle, varoittelee minua pari päivää ennen että tarvitsee puhtaita pukupaitoja. Ai tarvitset vai? No mitäpä jos pesisit ihan itse. Kerran sentään auttoi minua: laittoi paitansa pesukoneeseen ihan itse, mutta ei tietenkään laittanut pesukonetta päälle kun sehän kuuluu minun töihini. Saattaa myös unohtaa pestyt pyykit pesukoneeseen ties kuinka pitkäksi aikaa.

MIten ihmeessä nää tyypit on selvinneet aikuisiksi asti? Selitys: koska joku nainen on kulkenut heidän perässään korjaamassa heidän jälkiään.

Täysin ruoanlaitosta tietämättömänä ihmisen kommentti. Parhaat paistetut perunat tulee pannulla, ilman keittämistä.
Pannussa pitää olla kansi, yllättävän nopeasti kypsyvät, ihan reiluina lohkoina. Nopeammin kuin uunissa.

Toiset tykkää paistaa kuorineen, vrt maalaislohkoperunat= kuoret.