väsyttää jo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
onko kellään samaa ongelmaa kun mulla...eli meneeeee hermo 3 vuotiaan pojan kanssa!!!!nukkumaan meno on jotain hirveää.ihan sama vaikkei nukuta päikkäreitä,jutellaan kiltisti ja aakitaan ja sumpitellaan ennen nukkumaan menoa,niin silti saa hermot menettää.siis mulla lähtee järki.just tässä äsken lähdin minä itkun kanssa huoneesta kun meni hermo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!voimat on loppu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!auttakaaa!!!!!!!!!!!!

voimahalit sulle.....tiedän tunteen.Itellä on 2,5 vuotias viikari kotona
ja nukkuminen on viimeaikoina muuttunut painajaiseksi.Varmaan
nämä helteetkin vaikuttavat unen saamiseen.Ota jos vain mahdollista
asia siltä kantilta,että nukkuu se lapsi varmasti jossain vaiheessa sitten kun on tarpeeksi väsynyt. Meillä ainakin ainoa "sääntö" iltatoimien jälkeen on ettei omasta huoneesta enää poistuta (ja mielellään omasta sängystäkään).Joskus menee 11 paikkeille illalla ennenkuin nukahtaa,mutta minkäs teet...
Mitä vilkkaampi päivä (esim.mökillä) on ollut sitä paremmin simahtaa illalla nukkumaan eli aktiviteettejä vain niin unikin tulee paremmin.
Ja sylissä esim.päikkäreiden aikaan tulee aina varmimmin uni.....
toivottavasti näistä keinoista joku auttaa tai ainakin rohkaisee vaikeassa tilanteessasi?

Meillä viime syksynä elettiin vaikeaa uhma-aikaa.Poitsu oli tuolloin reilu 2v.Jos hän nukkuu päiväunet,iltaunille nukahtaminen kestäääää..hän saattaa kukkua isänsä kanssa vaikka kuinka pitkään.Mutta ilman päiväunia joskus simahtaa jo klo 19.30.Nyt tilanne on onneksi rauhoittunut, vaikka hyvin muistan viime syksyn.Se oli todella raskasta aikaa kaikille,varmasti myös pienelle.Voimia kaikille uhmisvaiheessa oleville!!Menee ohi aikanaan...

Yhteistyössä