väsynyt tähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
apua todella kaipaisin .. en edes tiedä mistä aloittaa.. no olemme mieheni kassa seusustelleet kohta 8 vuotta ja ensimmäisen lapsemme jälkeen hän muuttui täysin (siitä neljä vuotta aikaa) raskaus aikana hän ei huomoinut minua mitenkään minä sain entiseen tapaan hoitaa kodin kantaa puut (asumme maalla silloin ja talossa puu lämmitys , hän kyllä pilkkoi jopa puut valmiiksi) ei tarjonnut apua painavien ruoka kassien kantamiseen ... eikä muuten huomioinut raskauttani , ei nukkunut samassa sängyssä ei tullut neuvvolaan ei ulraan ei synnytys valmennukseen ... eikä edes juuri kokeillut vauvan potkivan ( no 3 kertaa koko raskaus aikana ) synnytykseen hän jopa tuli mukaan!!!! vauvan synnyttyä tietysti minä sain hoitaa vauvan ostaa tavarat ja vaatteet minähän sain lapsilisän hän jopa pyysi rahaa tuomastaan vaippapaketista!!! en kyllä antanut ! tyttäreni ollessa 5 kk mummoni joka oli todella läheinen kuoli äkillisesti joulu yönä edes silloin en mieheltäni tukea saanut pyysin häntä viereeni nukkumaan han ei tullut menin toisen kerran pyytämään ja hän sanoi ettei tule viereeni käski painua #&%?$!* ja sanoi menevänsä saunaan nukkumaan kun ei saa rauhassa nukkua , no minä lähdin ala kertaan ja itkin hysteerisenä .. hän huusi vielä perääni että pidä turpas kii no muutama kuukaus meni taas tapellessa ja yritin puhua asioista ja hänen käytöksestä mutta eihän siitä muuta tullut kun itselle pahempi olo hänessähän ei vikaa ole
tytön ollessa 9 kuukautta erään pahan riidan jälkeen jossa hän uhkaili henkeäni (myöhemmin sanoi että eihän hän tosissaan ) lähdin yöllä salaa äitini luo olin siellä muutaman yön ja hommasin itselleni vuokra asunnon äiti läheltä no eihän tästä miehestä näin helpolla eroon päässyt hän tuli aina käymään ja taisi sanoa rakastavansakkin meitä ja taas aikaa kului ja yhtäkkiä huomasin taas olevani hänen kanssaan vähän tälläkertaa meni hiukkasen paremmin lukuun ottamatta syyttelyä siitä kun olin lähtenyt ja vaatinut vielä elatus maksuakin (joka on minimi) olen kuulemma niin ahne
no vuosi sitten meille syntyi yllätys vauva mies ei ollut asiasta kovinkaan innostunut joten alusta asti oli selvää että saan yksin huoltajuuden taas raskaus aikana ei kokeillut potkuja ym. vauvan synnyttyä mies hoitikin jopa joskus isompaa tyttöä että pääsin kauppaan ja asioille asiat tuntuivat alkavan muuttua parempaan nyt hän on jopa muutaman kerran imuroinut hyvin vastahakoisesti kyllä mutta kuitenkin , mutta häneltä en vieläkään saa minkään laista läheisyyttä hän ei ole edes nukkunut vieressäni nyt 4 1/2 vuoteen
eikä kerro syytä tähän hän mukamas vain nukahtaa sohvalle! en enää tiedä mitä tässä tekis ? hän muka rakastaa minua ?
hän ei pysty keskustelemaan edes kanssani siitä seuraa vaan syyttelyä ja haukkumista eniten tämän hetkisessä tilanteessa ahdistaa tuo nukkuminen voiko mies muka rakastaa jos ei voi edes nukkua samassa sängyssä en ymmärrä ... onko mitään järkeä enää yrittää ...

kiitos jos joku jaksoi lukea tämän hieman sekavan tekstin loppuun!
helpotti jo kummasti tämä pelkkä kirjoittaminen !

Hmmmmmmmmm.. ei kuulostanut yhtään kivalta elämältä. Tuo ettei miehesi nuku kanssasi ainakin itselleni kertoisi ettei ole rakkautta enää tallella. Itse elin 18vuotta suhteessa jossa ei ollut rakkautta, pelkkää läheisriippuvuutta ja tänä päivänä olen onnellinen että sain voimaa lähteä. Eniten kaduttaa vain se etten tehnyt sitä aikasemmin, meni hukkaan useita vuosia.
Mutta sinun tapaukseen... Jos ette pysty puhumaan ongelmista niin en näe mitään yhdessäolon tarkoitusta. Tietty puhumattomuus voi olla väliaikaista ja sen perusteella ei tarvitse laukkujaan vielä pakkailla mutta jos ei koskaan puhuta mikä mättää niin miten voisi olla onnellinen tai huomioida toisen tarpeita. Ja se että kysyy mieheltä rakastatko minua ei vielä kerro mitään, koska sanat eivät merkkaa mitään jos ei teoilla osoita sanojaan todeksi. En osaa oikein muuta neuvoa antaa kuin puhumisen, keskenään tai ihan ammattiauttajan kanssa. Jos taas miehesi ei suostu niin mieti vakavasti eroa.

Siis miksi olet tämän miehen kanssa? Hän kuulostaa hyvin kylmältä. Pahoillani, etten oikein osaa neuvoa, kun mielestäni jo tuo ettei hän lohduttanut sinua edes läheisesi kuoleman jälkeen , kertoo hänestä jotakuinkin sen ettei hän ole ihmissuhteeseen sopiva mies.

Meillä sama juttu.
Itse käyn töissä ja elätän perheen.
Maksan laskut ja teen kotityöt.

Vaimokin käy töissä, mutta tienaa jotain suolarahoja ljotka menee sen meikkeihin ja vaatteisiin.

Kyllästyttää tällainen. Onko miesten osa vain
tehdä työtä, makssa ja rakentaa.
Ilmeisesti näin.

Tekis mieli lähteä vetämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:16 myös väsynyt kirjoitti:
Meillä sama juttu.
Itse käyn töissä ja elätän perheen.
Maksan laskut ja teen kotityöt.

Vaimokin käy töissä, mutta tienaa jotain suolarahoja ljotka menee sen meikkeihin ja vaatteisiin.

Kyllästyttää tällainen. Onko miesten osa vain
tehdä työtä, makssa ja rakentaa.
Ilmeisesti näin.

Tekis mieli lähteä vetämään.

Kuule kannattais varmaan sitten lähteä vetämään! Eikös tuo ole miehelle helppo, sen kun vaan sanoo et heippa ja häipyy!!

Ei kannata yrittää olla huonossa suhteessa - tietty puhuminen auttaa yllätävän usein!

Ja alkuperäiselle:

Sulla on kyllä kamala tilanne ja hirveä mies!! Yritä saada elämäs kuntoon jättämällä se hirvitys. Ei kai tuossa ole lastenkaan kiva kasvaa noin kylmässä ilmapiirissä. Ja sulla menee pian oikea onni ohi kun tuhlaat elämäs siinä sivussa.

Tsemppiä kovasti :flower:

Miehesi käytös on täysin epänormaalia! Hänellä on selvästi jonkinasteisia psyykksiä ongelmia. Taitaa olla narsistinen persoonallisuushäiriö, kun ei millään tapaa voi asettua läheisensä asemaan, vaan itsekkäästi ajattelee itseään.

Sitten tuo läheisyysasia. Kyllä normaalilla ihmisellä on läheisyyden tarve. Onko miehesi lähelläsi vain seksin merkeissä vai onko teillä sitäkään? Mikä on syy nukkua erillään?

Komannekseen, jos ihminen ei kykene keskustelemaan millään tasolla, vaan huutaa ha syyttelee, ei hän todennäköisesti ole kovin selvillä itsestäänkään. Ihmisellä on monesti piilomotiiveja ja -ajatuksia, joita ei itsekään ymmärrä ja ne sitten pulpahtavat esiin tietyissä tilanteissa.

Vaikea ja sotkuinen tilanne tuntuu teillä olevan. Ja tuntuu niin traagiselta sellainen kylmyys, ettei miestä raskaus tai vauva pätkääkään kiinnosta. Se on narsistista, hyytävää kylmyyttä, jota yksikään nainen tai lapsi ei ansaitse.

Tappeleminen, keskustelu, syyttely ja jankkaaminen ei auta tuollaisen ihmisen kanssa. Hänellä on aivan oma normistonsa välittämisestä, isän roolista ja elämästä muutenkin. Valitettavasti.

Ja osittain puhun nyt ihan kokemuksen rintaäänellä.

T. nimim. Paljon kokenut ja kärsinyt

Yhteistyössä