Väsynyt äiti 22v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mej
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mej

Uusi jäsen
25.04.2006
4
0
1
Hei olen uusi täällä, juuri rekisteröidyin. löytyykö muita 016-alueelta saati tornio-kemi alueelta?

haluaisin kysyä , uusi äiti kun olen( tyttö syntyi11/05) miten miehenne ovat osallistuneet uuden tulokkaan hoitoon. Oma mieheni ei oikein käsitä sanaa" isällinen vastuu" mielestäni isän tulisi, äidin äitiysloma aikana ja muulloinkin, ottaaa vastuu siitä ettei äidin harteille jää kaikki, talouden pyörittäminen ja lastenhoito jne. oma aika on minulle täysin vieras käsite, painenosa-aika töitä äitiyslomani ohella, ettei jkaista penniä tarvitsisi erikseen laskea(avaikka siltikin täytyy). ukko vaan haaveilee moottoripyöristä ja jättää kaiken kuin #&%?$!* #&%?$!*ä roikkumaan, minun siivottavaksi. Napanuora äitiin on katkaistu ja siirretty minuun :'( .

tämä kaikki on ajanut minut erittäin uupuneeksi, raskaudenjälkeinen masennustila on tullut selväksi.

nuoretäidit, ja muutkin tietysti, ottakaa yhteyttä ja kertokaa jos on ollut samanlaista ja miten tilanreesta on päästy erilleen, en halua luovuttaa 1. vastoinkäymiseen.

Itselläni myös yksi laspi, syntynyt myöskin 11/05. Mieheni osallistuu lapsenhoitoon ja antaa minulle omaa aikaa. Niin sen pitäisikin olla! Eihän siinä äiti muuten jaksa, joten ymmärrän sinua hyvin! Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta? Voimia sinulle :hug:

:hug: Miten ihmeessä jaksat tehdä töitä vielä äitiysloman ohella :o Mun mielestä äitiysloma on just sitä varten että lapsi tarvitsee äitiään sen aikaa todella paljon! Äitiys, ainakin pari ensimmäistä vuotta, on ihan täyttä työtä ja ei tulisi mieleenkään mennä töihin! Eihän sitä jaksaisi mitään!
Mitä sitten vaikka rahaa täytyisi laskea tarkkaan, mutta se on sun oikeus että saat olla kotona vauvan kanssa, sitä aikaa et saa millään takaisin!

Onhan sun miehen ymmärrettävä ettei talous saa jäädä sun harteille kun kerran olet se kenen kuuluisi olla kotona LOMALLA ei töissä! Onko mitenkään mahdollista että voisit lopettaa osa-aikatyön? Sun jaksamisestahan nyt on kyse ja kun kerran lapsia ruvetaan tekemään, niin miehen kuuluisi ymmärtää ottaa rahallinen vastuu perheestä koska äiti ei tietty voi tienata niin paljoa kun on kotona...

Toivottavasti löydätte jonkin ratkaisun! Tuntuu kurjalta sun puolesta kun tiedän kahden pienen lapsen äitinä mitä se väsymys oikeasti on!

Täällä äiti Kemistä. Tilanteenne on ikävä. Yritä vielä keskustella miehesi kanssa, mutta jos ei se auta niin jotainhan sinun täytyy tehdä oman hyvinvointisi vuoksi. Aluksi voisit jättää kaikki ei-niin-tärkeät kotityöt tekemättä ja jättää miehesi täysin taloushuollon ulkopuolelle eli yksinkertaisesti jätät miehesi vaatteet pyykkikoriin ja teet ruoan vain itsellesi. Ei ole sinun tehtäväsi yksin huolehtia kotitöistä ja lapsesta, kun kerran käyt töissäkin.

Meillä tilanne on se, että mies on töissä, ja itse olen ollut kotiäitinä viisi vuotta. Meillä on yhdessä sovittu, että mies käy töissä ja minä huolehdin kodin ja lapset, ja mies auttaa tarvittaessa. Jaksamisia!

Minulla oli sama tilanne silloin kun kaksoset syntyivät 5 vuotta sitten. Mies ei osallistunut, ei kyennyt eikä edes yrittänyt. Riekkui baareissa ja töissä ja nukkui ja metsästi. Itse olin kai niin väsynyt ja oravanpyörässä, etten edes asiaa tajunnut. Tein vain kaiken kiltisti. En edelleenkään osaa luottaa, tai teen aina backuppeja, miehen lupauksille hoitaa lapsia, ja kaikille muillekin lupauksille. Itsellä nyt 2krt viikossa iltatyö, jolloin miehen on vain yksinkertaisesti pakko hoitaa lapset.

Olen oppinut elämään itsenäisesti, omaan itseeni luottaen. Enää en miehen lupauksiin luota, silloin ei petykään.

Mutta sinulle toivon voimia. Onko sinulla muuta tukiverkkoa ympärillä? Luota niihin, jos miehestä ei mitään irtoa.

Yhteistyössä