väsyneenä käännyn puoleenne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppu75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

emppu75

Aktiivinen jäsen
18.09.2010
1 926
0
36
kuinka pitkään, paljon ja minkälaisia oireita on teidän lapsille tullut hampaiden puhkeamisen takia?? varmasti joku muistaa, meil pojulla silent-refluksi, valvottanut koko tän ekan vuoden, syksyllä, kun siirrettiin omaan huoneeseen yöt hetkeks rauhoituivat. vasta 2 hammasta alhaalla, vaikka koht 11kk ja mä aloitin just kolmivuorotyön sairaalassa ja syystä tahi toisesta on palattu taas siihen yöhuutamiseen...

mä oon niin väsynyt, kuten mieskin, poika huusi viime yönä 2-5 ja 5.20 piti siten mun "herätä" töihin... kipulääkettä annan surutta nykyään taas joka yöksi, kun tuntuu, et jotain tuskaa on.
juu, flunssaa oli, korvat mennään näyttämään torstaina, raejuustosta paloi kahden viikon hyvinmenneen kokeilun jälkeen yhtäkkiä pylly ihan hirveen näköseksi, kokeilut siis tauolle...
me ollaan niin väsähtäneitä näihin ruokajuttuihinkin, joka ikisestä uudesta murusesta ja tipasta tulee karsee yöhuuto, nyt meni noi hapanmaitotuotteetkin sitten, Omneota juo korvikkeena ja mä mietin pääni puhki, mikä lasta vaivaa... :(

niin ja hampaista, meillä puskee myös 11,5kk vanhalle nyt kokoajan hammasta ja kipeetähän se tekee, iltasin n. tunti nukkumaan menon jälkeen herää itkemään ja sit kun saa takas nukkumaan niin herää yöllä ja valvoo pari-kolme tuntia (en tiedä johtuuko toi keskellä yötä herääminen nyt noista hampaista vai siitä että haluaa vaan leikkiä) mutta tosi väsyttävää se on, oon myös antanut nestamäistä buranaa illalla nyt kun ikenet on kipeät. meillä ei oo kans nukuttu kuin 2 kokonaista yötä tän pojan eliniän aikana ja onhan se tosi väsyttävää, toivotaan että se ihme jossain vaiheessa tapahtuis että alkais nukkuu kunnolla. työt tohon päälle tekee varmasti valvomisista vielä rankempia, tsemppiä! :hug:

no tehtiin ihotesti polilla, eikä ole meidän Mehiläisen lekurin mukaan sitä, kun kestää pilkottua proteiinia Omneossa, itse ajattelin kans kuitenkin maitoallergiaa, jätin nyt maitokokeilut tauolle ja vituttaa, kun pitäis keksiä jotain välipalaakin pojalle, ei syö vielämuuta, kuin soseitas, ei ole kiinnostunut itse syömään ja koska juo huonosti omneota ni pakko lutrata jauhetta joka ruokaan et saa sen 600ml/vrk täyteen... mä jotenkin nyt tän töidenaloituksen yhteydessä väsähdin tähän totaalisesti, tekis mieli vaan, en tiijä, syöttää yhtä hedelmäsosetta lopunikäänsä tai jotain yhtä tyhmää, ahdistaa!! :ashamed:

niin ja hampaista, meillä puskee myös 11,5kk vanhalle nyt kokoajan hammasta ja kipeetähän se tekee, iltasin n. tunti nukkumaan menon jälkeen herää itkemään ja sit kun saa takas nukkumaan niin herää yöllä ja valvoo pari-kolme tuntia (en tiedä johtuuko toi keskellä yötä herääminen nyt noista hampaista vai siitä että haluaa vaan leikkiä) mutta tosi väsyttävää se on, oon myös antanut nestamäistä buranaa illalla nyt kun ikenet on kipeät. meillä ei oo kans nukuttu kuin 2 kokonaista yötä tän pojan eliniän aikana ja onhan se tosi väsyttävää, toivotaan että se ihme jossain vaiheessa tapahtuis että alkais nukkuu kunnolla. työt tohon päälle tekee varmasti valvomisista vielä rankempia, tsemppiä! :hug:
siis just tällasta meil on nyt!

joo helpottaa kans aina kuulla ettei oo ainoo joka on väsyny saman asian takia. välillä tuntuu kyl et hulluks tulee kun ei saa nukkua, viimeyönäki pääs vaan itku kun alko se valvottaminen. ja sit jos laittaa omaan sänkyynsä valvomaan alkaa hirveä huuto, vaikka siis pinnis on meidän sängyn vieressä. pitää saada olla mun vieressä ja siinä samalla potkia mua yms yms :D argh. no kyl se tästä.

• Tykkää
Reactions: emppu75
[QUOTE="-p-";25219514]onko kakkaongelmia? löysyyttä tai ummetusta? maitoallergiahan ei aina ilmene iholla, voi olla myös suolistoperäistä (niin kuin omalla lapsella).[/QUOTE] suolisto-ongelmaa on, hidasvetoinen on maha ja herkkä, mut kakassa ei oo koskaa ollut häikkää, ei ummetusta eikä löysyyttä, ainakaan vielä, kop kop puuta...

suolisto-ongelmaa on, hidasvetoinen on maha ja herkkä, mut kakassa ei oo koskaa ollut häikkää, ei ummetusta eikä löysyyttä, ainakaan vielä, kop kop puuta...

no hyvä. meidän pojalla maito aiheuttaa löysyyden ja vatsakivut.

mut joo, hampaat voi tehdä kyllä just tuollaista yöhuutoa. nyt kun aloin miettiä, niin meilläkin oli tuollainen kausi, kun poika oli noin 1v. raukalla tulikin sit 8(!) hammasta miltei samaan aikaan...

koittakaa välistä saada yksi kokonainen yö nukuttua. jos vaikka isä pystyisi hoitamaan? mulla nimittäin toi valvominen (ensin allergia ja refluksi, sitten hampaat) laukaisi lopulta unettomuuden.

Jotan allergiaa veikkaisin minäkin. Ja tuo refluksihan voi olla myös allergian oire, tai sitten olla olematta :/ Ja allergaitestit ei aina näytä kaikkia allergioita edes.. Vaikka testi antaisi kuvan että allergiaa ei ole, niin silti sitä voi olla. (T. moniallerginen mitkä ei testeissä selvinneet). Oikeastaan allergiat saa 100% selvitettyä itse vain kokeilemalla. Raskas ja pitkä tie.. :/

Meillä on tytöllä myös silent-refluksi ja tämän takia valvottiin ensimmäinen vuosi. Lapsi nukkui vain tunnin pätkissä, vain sylissä ja se vuosi meni siinä unettomassa sumussa. 1v2kk iässä sai lääkityksen ja siinä tuli hänen pienen elämänsä ensimmäinen kokonainen yö nukutuksi! Nyt vajaa pari kk käytetty lääkitystä ja on kyllä uni maistunut niin likalle kuin äitillekkin oikein kuluneen unettoman vuoden jälkeen :)

• Tykkää
kyllä isä hoitaa, kun on virallisesti hoitovapaalla ja tekee duunia mun vapaapäivinä, jos sattuu niille päiville osumaan, me onvaan valvottu koko vuosi, mies valvoi koko yön monta kk, et mä sain imetyksen aikana edes 4 tunti unta öisin, istui lapsen kans tääl olohuonees ja heilutteli sitä kopassa ennen refluksidiagnoosia...
viime yö oli taas vaan sitä, et kun vaik mul korvatulpat ja pää tyynyssä, niin kun se itku yltyy kirkumiseks, niin pakkohan sine on mennä, joskus auttaa äidin syli, joskus isän, eikä tosiaaankaan itke mitää yksinäisyyttä tai eroa meistä vaan vaivaa ja tuskaa ihan selkeesti, niin hyvin mä tän lapsen ulosannin tunnen... tassuttelua on tassuteltu tunti tolkulla ja se jatkuu varmaan lukioikään saakka...

kyllä isä hoitaa, kun on virallisesti hoitovapaalla ja tekee duunia mun vapaapäivinä, jos sattuu niille päiville osumaan, me onvaan valvottu koko vuosi, mies valvoi koko yön monta kk, et mä sain imetyksen aikana edes 4 tunti unta öisin, istui lapsen kans tääl olohuonees ja heilutteli sitä kopassa ennen refluksidiagnoosia...
viime yö oli taas vaan sitä, et kun vaik mul korvatulpat ja pää tyynyssä, niin kun se itku yltyy kirkumiseks, niin pakkohan sine on mennä, joskus auttaa äidin syli, joskus isän, eikä tosiaaankaan itke mitää yksinäisyyttä tai eroa meistä vaan vaivaa ja tuskaa ihan selkeesti, niin hyvin mä tän lapsen ulosannin tunnen... tassuttelua on tassuteltu tunti tolkulla ja se jatkuu varmaan lukioikään saakka...

Voih, tulee ihan oma pikkuvauva-aika mieleen. Ei tassuttelu paljon auta, jos sattuu. Jos on varaa, niin mene yhdeksi tai kahdeksi yöksi hotelliin nukkumaan. Ja isä myös sitten, kun ite oot saanut kerättyä voimia. Voimia!

• Tykkää

Yhteistyössä