väsymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies

Vieras
Kuinka monelta jää huomaamatta väsymyksen todellinen syy?

Miksi ensimmäisenä tulee mieleen pitkä työpäivä tai kodinhoito. Mies ei auta ja lapset ovat vaatimassa.

Elämää jaksaa huomattavasti paremmin, jos ensimmäiseksi miettii, että miksi minä en jaksa ja mikä minussa on vialla. Moni fyysinen vaiva vie voimat täydellisesti. Häiriöt ruuansulatuselimistössä vie voimat. Yksipuolinen ruokavalio ja liian pitkät ruokavälit aiheuttavat väsymystä.

Jokaisen pitää miettiä omalla kohdallaan, että onko kaikki kunnossa. On vapauttavaa huomata, että on fyysisesti ""sairas"", eikä syy olekaan lähimmäisissään.

Olisi mukava kuulla mitä te olette löytäneet väsymykseen syyksi. Minä hullu olin kärsinyt elämäni laktoosista.

Ja minä hullu syytin itseäni epäonnistuneeksi ja miestäni kylmäksi, kunnes lopulta tajusin, että kaikki johtui lapsuuden traumoistani ja menin terapiaan. Olin jo niin väsynyt kaikkeen, etten uskonut senkään auttavan.

Nyt kuitenkin tuntuu jo paremmalta. Mies onkin hyvä ja lämmin ja minä en ehkä sittenkään niin huono ihminen. Sairaus tämäkin ja helpottavaa on, että siitä voi parantua!

Itse tunnustin itselleni olevani lievästi masentunut, en nykyisestä elämäntilanteestani, vaan aiemmin tapahtuneista yllättävistä elämäntilanteista (vakava fyysinen sairaus läheisellä, lapsettomuusdiagnoosi, ym). Ei tarvinnut enää etsiä syytä nykyhetkestä ja parisuhteesta. Se oli vapauttavaa. Nyt on elämä helpompaa.

Mielenkiintoista. Olen syyttanyt vasymyksestani stressia, 3-vuorotyota, liian vahaista ja huonolaatuista unta, liiallista alkoholinkayttoa, tupakointia, roskaruokaa ja liikunnan puutetta.

Olisi tosi helpottavaa, jos se johtuisikin vain laktoosista. Ongelma olisi paljon helpommin ratkaistavissa, eika vaatisikaan taydellista elamantaparemonttia...

Nyt kun kirjoitit tuosta laktoosista niin johan kirkastui. Minä olen ollut lähes "" aina "" ihan jumalattoman väsynyt, mikään unimäärä ei sitä poistanut enkä muutenkaan jaksanut nauttia elämästä. Nyt olen ihmetellyt mistä tätä virtaa riittää... puolivuotta sitten huomattiin laktoosi-intoleranssi ja siis siitä lähtien käyttänyt vain laktoosittomia tuotteita... voiko kyse olla tosiaan siitä?

""oho""

Kyllä se vain siitä johtuu. Kun ruuansulatuselimistö ei pelaa, niin tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita menee läpi. Oletko ajatellut, että millainen elämäsi olisi ollut, jos olisit aina jaksanut ja ollut tehokas.

Toisaalta myös stressi vaikuttaa ruuansulatukseen ja vie varmasti voimat samalla tavalla.

Uskallan väittää, että Suomessa on kymmeniä prosentteja avioeroista vältettävissä, jos ihmiset osaisivat lukea itseään.

Hyvä kysymys; kumpi oli ensin, muna vai kana?

Kai sille masennuksellekin on jokin syy?
Tai masennukseen johtaville asioille.

Olen sitä mieltä, että monet asiat saavat ratkaisun, jos on virtaa tehdä ratkaisuja. Ja jos on voimaa tehdä ratkaisuja on mahdollisuus parantua vaikka masennuksesta. Toisaalta tarvitaan myös voimaa ja se voima tulee henkisestä hyvinvoinnista.

Mutta on erittäin raskasta elää huonokuntoisena ja se on kierre. Kierteen katkaisemiseksi tarvitaan ensimmäiseksi terveyttä.

Uusimmat

Yhteistyössä