Väsymys, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ooo

Vieras
Meidän vauva huuti yöt ensimmäiset 2 kuukautta, koville se otti, mutta jaksoin kuin jaksoinkin...

Nyt vauva 6kk, enkä niinkään muista parin ensimmäisen kuukauden yövalvomisia... Mutta nyt minulle on iskenyt jonkin sortin synnytyksen jälkeinen masennus, tai masennus taitaa olla huono ilmaisu! No, kuitenkin olen väsynyt, en jaksa kuunnella yhtään vauvan itkua, heti palaa kiinni... Yritän kuitenkin kovasti olla näyttämättä vauvalle hermojen menetystä ja ihan hyvin olen onnistukin! Onhan hän kuitenkin viaton pikkuprinsessa, ei ymmärrä äidin väsymystä :)

Loppujen lopuksi hän on oikea hymytyttö, mutta itkee välillä turhankin paljon :( En tiedä mitä pitäisi tehdä, en kuitenkaan tarvitse mitään hoitoa, en todellakaan ole nin masentunut... Tiedostan kyllä tämän itse!

Niin, omaa aikaahan sitä tarvitsisi, muut ei se aina vaan niin onnistu... Imetän, ei ole saanut korviketta ja lypsämällä saa juuri ja juuri 60ml, ei pitkälle pötkitä... Hoitajia kyllä löytyy, ei ole siitä kiinni!

Että tällästä, kuhan vuodatin tuntojani! Joka tapauksessa rakastan vauvaani, mihinkään muuhun en vaihtaisi :)

Hei!
Itsellä poika 5½kk, maitoallerginen ja itkuinen pari ensimmäistä kktta. Nyt iloinen, nukkuu paremmin ajoittain koko yön aamuun asti. Väsymystä (henkistä lähinnä)itsellänikin kovasti ajoittain, seinät kotona tuntuvat välillä tosi ahtailta. Itselläni maidon riittävyys ollut aina minimissään, joten erossa olen pisimmillään ollut lapsestani 6h. Pumppaamasi maitomäärä kuulosti tutulta, itse kerään pieniä määriä pakkaseen edelleen... Itse en korvikkeen antamista vierasta, mutta poikani ei suostu ainakaan vielä sitä syömään, totuttelu vasta käynnissä. Oletko ajatellut kiinteiden aloittamista? Meillä aloiteltu hiljalleen ja näin pojan nälkä pysyy poissa hieman kauemmin...

En Sinulle suuria neuvoja osaa antaa, mutta muista pitää omasta ajasta kiinni. Itse asiaa vasta myös ""harjoittelen"", sillä ilman poikaa olen ollut liikkeellä vasta muutamia kertoja. Päivääkään/hetkeäkään en vaihtaisi pois, mut myönnettävä on että hetki ilman poikaa on tehnyt hyvää. Samalla isä saa onnistumisen kokemuksia lapsen hoitamisesta... Äitiys voi olla myös rankkaa ilman suurempia ongelmia, sairasteluja yms. Sen myöntäminen on ollut minulle hankalaa...

Jaksamista! Mukavaa kevättä:)

Kiinteitä olen jo 2 kuukautta antanut, mutta vauva kyllä vaatii myös tissiä tasaseen tahtiin ja yöllä varsinkin... Siksi on hankalaa vaikka viedä mummulle yöhoitoon!

Kiitos ja hyvää kevättä sinullekin :)

Nukutko päivällä, kun vauva nukkuu? Minulla ainakin päiväunet auttavat jaksamaan. Nyt kun on vain tämä yksi lapsi niin nukun aina, kun vauvakin. Kummasti jaksaa taas puuhata vauvan kanssa=) Minäkään en nukkunut ensimmäiseen 7kk kunnon yöunia, kun vauveli halusi imeä 1-2h välein öisin ja koska imetän niin en yöhoitoon tai päiväksikään hoitoon ole raaskinut viedä. Ja kun vauvamme oli n. 8kk ikäinen pidimme lempeän unikoulun. Lopetin siis yöimetyksen ja vain n.4-5 aikaan imetän, kun kaverilla on nälkä (nyt 10kk vanha) Aluksi tuli taputeltua ja syliteltyä yöllä hyvinkin usein, mutta nyt siis herää aamuyöstä kerran syömään. Ihanaa vihdoinkin nukkua 6h putkeen. Uni auttaa ainakin minulla jaksamaan. Tsemppiä!

Yhteistyössä