VASTUUTONTA ottaa kylään lapsia paikkaan missä on bullmastiffi

• Viestiketjun aloittaja kauhistunut
  • Ensimmäinen viesti
minä
mulla kaks isoo koiraa ja lapsen kaverit aina meillä.enhän mä voi estää lapsia tapaamasta kavereitaan,vaikka meillä onki koiria. Ne kaverit,jotka koiria pelkää eivät sitten meille tule.Ja toinen juttu on,et lapseni kaverilla pieni koira,joka murisee ja näyttää hampaita ja on niin vihanen,et mun lapsi pelkää sitä,vaikka koko ikänsä eläny suurien ja pelottavien kotieläinten kanssa:)Kuinka kauaksi ihminen on luonnosta erkaantunut??:...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Jostain syystä monien koiranomistajien mielestä "ei se tee mitään" on vähän eri kuin mun "ei se tee mitään".
Mä en halua että se koira hypää mun päälle, nuolee mua, repii mun sukkahousut, nylkyttää mun jalkaa tai tunkee kuononsa mun haaroväliin. Varsinkin viimeisin kohta häiritsee mua erityisesti.

Tuntuu, että koiranomistajain mielestä mun pitää olla tyytyväinen kun se ei kerta pure.
Mutta tässä aloituksessahan nimenomaan puhuttiin bullmastiffeista, ja se osoittaa ainoastaan aloittajan järjettömiä pelkoja ja ennakkoluuloista asennetta. Vai saako sinuakin nuolla, repiä ja sun päälle hyppiä kaikki muut koirat paitsi bullmastiffit?

minä
Mun omistajana on pidettävä huoli,et mun koirat ei nylkytä,nuole tai töki ketään.....varsinkaan ihmistä,joka ei koirista pidä.(eikä kyl kotiväkeekään tai yhtään ketään)Toisaalta jos ihminen tulee kylään paikkaan jossa on koiria,ni ei voi olettaa,et se koira ei tulis ees vähän kättä nuolaseen tai moikkaamaan.
Koirat,kissat yms.muut lemmikit opettavat parhaimmassa tapauksessa lapsille empaattisuutta,vastuuta ja harmoonista yhteyttä eri luontokappaileden välillä

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Jostain syystä monien koiranomistajien mielestä "ei se tee mitään" on vähän eri kuin mun "ei se tee mitään".
Mä en halua että se koira hypää mun päälle, nuolee mua, repii mun sukkahousut, nylkyttää mun jalkaa tai tunkee kuononsa mun haaroväliin. Varsinkin viimeisin kohta häiritsee mua erityisesti.

Tuntuu, että koiranomistajain mielestä mun pitää olla tyytyväinen kun se ei kerta pure.
Mutta tässä aloituksessahan nimenomaan puhuttiin bullmastiffeista, ja se osoittaa ainoastaan aloittajan järjettömiä pelkoja ja ennakkoluuloista asennetta. Vai saako sinuakin nuolla, repiä ja sun päälle hyppiä kaikki muut koirat paitsi bullmastiffit?
Mä en ottanut alun perinkään tätä aloitusta mitenkään vakavasti, koska se oli selvästi provoksi tehty.
Semmoisia kissankokoisia en pelkää. Jätän ne tyystin huomiotta, niin silloin 80% niistä jättää mut rauhaan. Isojen kohdalla vaan en pysty siihen.

Sanotaanko niin, että mä en ylipäätään käsitä isojen koirien pitämistä pienessä kämpässä. Jossain maalla, missä niillä olis iso tarha (ja joku funktio, esim. vartiointi) niin käsitän.
Kissoista pidän, mutta nekin saisi taajamassa pysyä sisällä.

minä
Mulla kaks isoo koiraa ja kaks kissaa ja lapsia.Asutaan pienessä kämpässä.Jostain syystä yleensä käy niin,et ensin tulee yks eläin sit toinen ja sit lisää.Sen jälkeen aletaan ettii sitä isompaa kämppää.(meki etitään koko ajan)mut ei niitä niin vaan löydy.
EIhän ihmiset yleensäkkään ensin osta hillitöntä lukaalia ja sen jälkeen vasta ala sitä täyttämään.Pitää olla eka tarve,jonka jälkeen aletaan miettiä ratkasuja:)

Sanotaanko niin, että mä en ylipäätään käsitä isojen koirien pitämistä pienessä kämpässä. Jossain maalla, missä niillä olis iso tarha (ja joku funktio, esim. vartiointi) niin käsitän.
Mä sanoisin taas näin, että mä en käsitä miksi mun pitäisi jonnekin maalle muuttaa ison koirani kanssa, kun se a. tarvitsee liikuntaa joka tapauksessa, siis lenkittämistä, liikuttamista, koiran paikkahan ei missään pelkässä tarhassa kyllä ole b. mun koirani ainakin muutenkin kulkee kokoajan mun perässäni, niin ei se tila siinä mitään auta kun se on aina siellä missä minäkin. Ja hei, kaikki isot koirat eivät ole mitään vartiokoiria. Jos kadulla tulee kissa vastaan, niin se iso koira menee mun selkäni taa piiloon, että siinä nyt ei ainakaan olisi totta tosiaan mitään funktiota vartiointikoirana.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
mä en ainakaan ikinä koiriani opeta siihen että niitten paikka on muualla vaikka joku tulisi, koirat on aina tienny paikkansa kun olen kotona, yöllä vahti on koira, mun käskystä päivällä koira, meille kun on vieraita tullu niin koirat pakittaa takavasemmalle sormen napsautuksesta, ja pysyy niin kauan kun haluan. vieraat käy koiria taputtelemassa, lapset paijaamassa, mä en rupea lapsia tai koiria telkee mihinkään, mä olen koirien pomo, ja ne tietää ettei ruveta ryttyilemään!
Just tällä asenteella se koira kerran ottaa ja nappaa sitä vierasta lasta. Kun ei tajuta niin ei tajuta.

niin
Mä sanoisin taas näin, että mä en käsitä miksi mun pitäisi jonnekin maalle muuttaa ison koirani kanssa, kun se a. tarvitsee liikuntaa joka tapauksessa, siis lenkittämistä, liikuttamista, koiran paikkahan ei missään pelkässä tarhassa kyllä ole b. mun koirani ainakin muutenkin kulkee kokoajan mun perässäni, niin ei se tila siinä mitään auta kun se on aina siellä missä minäkin. Ja hei, kaikki isot koirat eivät ole mitään vartiokoiria. Jos kadulla tulee kissa vastaan, niin se iso koira menee mun selkäni taa piiloon, että siinä nyt ei ainakaan olisi totta tosiaan mitään funktiota vartiointikoirana.
Koira, joka menee selkäsi taakse kissaa piiloon on jo riski sinänsä. Terveluontoinen, tervejärkinen koira ei niin tee. Arka koira tekee (potentiaalinen pelkopurija).

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Koira, joka menee selkäsi taakse kissaa piiloon on jo riski sinänsä. Terveluontoinen, tervejärkinen koira ei niin tee. Arka koira tekee (potentiaalinen pelkopurija).
Heh heh. Oletko koskaan kuullut karrikoinnista? Ei meilläpäin ole edes kissoja. Pointtini on siis se, että kaikki isot koirat eivät ole mitään vartiointikoiria.

:LOL: mä en kestä, mä tukehdun nauruun :LOL: Mä voisin antaa aika ison tukun rahaa sille joka saa BKM:än koirasta vartiokoiran tms. :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
:LOL: mä en kestä, mä tukehdun nauruun :LOL: Mä voisin antaa aika ison tukun rahaa sille joka saa BKM:än koirasta vartiokoiran tms. :LOL:
Meinasin just että täytyy soittaa sulle ja kertoa kuinka edesvastuuton mä olen kun pidän suunnattoman suurta aggressiivista koiraani kaupungissa enkä vartiointitehtävissä ulkotarhassa maalla. :D

hei
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Heh heh. Oletko koskaan kuullut karrikoinnista? Ei meilläpäin ole edes kissoja. Pointtini on siis se, että kaikki isot koirat eivät ole mitään vartiointikoiria.
Joo, ja kaikkien olisi pitänyt tajuta, että sun iso koira ei tietenkään mee kissaa sun selkäs taakse piiloon. Ja toki me tiedettiin, ettei teilläpäin ole kissoja...

no
Meinasin just että täytyy soittaa sulle ja kertoa kuinka edesvastuuton mä olen kun pidän suunnattoman suurta aggressiivista koiraani kaupungissa enkä vartiointitehtävissä ulkotarhassa maalla. :D
mikä rakki sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mikä rakki sulla on?
Afgaanin vinttikoira.

huh
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mikä rakki sulla on?
Afgaanin vinttikoira.
nehän on niitä petollisimpia rotuja, yök

Yhteistyössä