Vastuuton koiranomistajaperhe...

  • Viestiketjun aloittaja Viserrys
  • Ensimmäinen viesti
Minulle on ainakin ihan sama onko iso tai pieni koira, mutta taluttajan on oltava sellainen joka sen hallitsee ja se ei pääse muiden koirien luokse ilman lupaa. Mikään ei ärsytä niin paljon, kuin joku päästää koiransa noin vaan meidän koirien luokse. Pitäs tulla mieleen, että vaikka oma koira olisi itse ystävällisyys, niin kaikki koirat ei vaan tule juttuun jokaisen kanssa ja vielä hihnassa ollessa tilanne on niin erilainen kun vapaana ollessa.
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Minulle on ainakin ihan sama onko iso tai pieni koira, mutta taluttajan on oltava sellainen joka sen hallitsee ja se ei pääse muiden koirien luokse ilman lupaa. Mikään ei ärsytä niin paljon, kuin joku päästää koiransa noin vaan meidän koirien luokse. Pitäs tulla mieleen, että vaikka oma koira olisi itse ystävällisyys, niin kaikki koirat ei vaan tule juttuun jokaisen kanssa ja vielä hihnassa ollessa tilanne on niin erilainen kun vapaana ollessa.
Joo, mulla kävi yhden kerran niin, että yks koiranpennunomistaja päästi väkisellään pentunsa mun koiran luo vaikka sanoin sen käyvän hänen koiran kimppuun ja yritin vain ohittaa heidät. Väitti vaan vastaan, että ei kai se nyt pennun kimppuun käy ja samalla toi koirasa mun koiran luo. No kävi se... ei ehtinyt purra, kun olin valppaana.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Mitä vastuutonta siinä on jo perhe on yhdessä kävelyllä ja koiran tulutushihna onkin hetken lapsella?? Päinvastoin on hyvä kun lapsillekin opetetaan koirien käyttöä. Eri asia jos lapsi olisi ollut yksin, mutta hänellähän oli aikuisia mukana.
Taluttaja siellä koiran narun päässä ei ole pelkkä koriste tai muodollisuus vaan se, joka koiran liikkeitä hallitsee. Jos rotikka painaa jopa 50 kiloa, ei kellään lapsella ole mitään asiaa sinne remmin päähän leikkimään taluttajaa, koska ei oikeasti pysty koiraa hallitsemaan. Että sikäli aika turhaa harjoitella taluttamista vuosia ennen aikojaan, ainakaan julkisilla paikoilla.

 

Yhteistyössä