Vastikään plussanneet lapsettomat

Miimi: Kun en itse oikein osaa lohduttaa, kirjoitan sinulle Marleena Ansion sanoin

KIVISILLÄ POLUILLA

Joskus elämä yllättää katkerasti.
juuri kun on saanut kokea onnellisesti
onnístumista tai muuten tuntuu, että
kylläpä elämä mukavasti hymyilee
niin että oikein lämmittää!

Niin silloin,
voi tapahtua sellaisia asioita,
joita ei ikinä olisi osannut odottaa.
Se voi pysähdyttää ja järkyttää niin että
verikin tuntuu pysähtyvän kiertämästä
ja maa katoavan jalkojen alta.

Sitä se on elämän kulku,
aurinkotieltä kivisille poluille, edestakaisin.

Mutta ei koskaan mitään niin suurta surua,
ei koskaan mitään niin pahaa ei koskaan
niin isoa virhettä, että se jäisi
Luojalta huomaamatta, siihen lohtua ja apua
antamatta.

Ole siis turvallisella mielellä.
kaikki on nähty, kaikki on kuultu.

Marleena Ansio

 
Marleena Ansio on yksi lempirunoilijoistani. Tässä vielä häneltä kaksi runoa


Tänään voi olla tarpeeksi jo se,
että jaksamme ajatella
huomisesta alkavan
uuden alun elämässämme.
Se ei olekaan vähän,
vaan paljon!
Paljon siksi, koska tänään on
niin vähän voimia,
mutta jaksamme
uskoa huomiseen.

-Marleena Ansio-


Antaa kyynelten virrata,
antaa itkun tulla.
Antaa sydäntä pakottaa,
antaa ajatusten sattua.
Kun suru on kohdannut,
lamaannuttanut,
mykistänyt.
Kyyneleet pesevät,
itku hoitaa.
Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.
Surutyö on hyvästijättöä
ja luopumista.
Luopumista siitä mitä
emme koskaan omistaneetkaan,
vaan saimme pitää
määräajan lahjana.

-Marleena Ansio-
 
Voi Miimi, olen myös todella pahoillani uutisista. Bellellä oli hienoja sanoja, itselleni kolahti tuo viimeinen. Tosiaan noiden runojen kautta välittyy kyllä kaikki minunkin sympatiani Miimille ja Sinille. Erityistä jaksamista teille joulun aikaan.

Hilde, tasatahtiin täällä tosiaan taaperretaan. Meillä klinikan joulutauoista johtuen ultra vasta 7.1 eli ikuisuuden päästä!

 
Astarte
Vaahtokarkki, tervetuloa! Mulla ei ollut mitään oireita 4. tai 5. viikoilla. Ensimmäiset taisi tulla 6. viikolla eli hajut, paha olo ja kipeät rinnat. Nyt on noiden lisäksi kaikkea muutakin mukavaa...


Astarte 9+4
 
Ihan ensimmäiseksi Sinille ja Miimille iso :hug: Näin joulunaikaan joudutte käymään läpi raskaita asioita. Paljon voimia ja jaksamista teille ja miehillenne. Toivottavasti uusi vuosi tuo voimia uusiin yrityksiin.

Olipa mukavaa saada lukea myös onnellisia tarinoita. Ihanaa, että edes joillekin meistä ultra toi iloisia uutisia. Meillä on huomenna Bellen kanssa jännät paikat. Meillä on ultra heti klo 9. Tulen illemmalla kirjoittelemaan kuulumisia, toivotaan että kaikki olisi hyvin ja löytyisi pienen :heart: :n syke!

Vaahtikselle tervetuloa joukkoon! Tätä pinoa on mukava kasvattaa. Toivottavasti saadaan pian lisää plussanneita.

Tänään alkoi 8:s raskausviikko ja 3:s raskauskuukausi...

 
Jos minäkin kurkistan tänne. Eilen sain kuulla verikokeen tuloksen ja hcg 339 oli pp14. Tämä 2.IVF:n tuoresiirrosta :)

Minä olen vieläkin ihan pyörällä päästäni, ei meinaa uskoa todeksi 5,5 vuoden yrityksen jälkeen.

Kysymyksiäkin piisaa, miten lasketaan raskausviikot? Siirto oli 3.12.

Mulla on alkuraskauden ultra varattu 12.1. =)
 
Miimilleja Sinille isot lohtu :hug: . Täytyy kyllä sanoa että elämä on välillä epäreilu koska olemme joutuneet kokemaan lapsettomuutta ja sitten kun vihdoin ja viimein onnistuu niin se onni otetaan meiltä pois. En ois teille tälläista murhetta halunnut :( Uskokaa tai älkää mutta mulla on todella paha mieli teidän puolestanne ja tiedän että teidän suru on jotain aivan käsittämätöntä ja se vie aikaa ennenkuin haavat paranee. Toivon koko sydämestäni että seuraavalla kerralla sitä onnea ei kukaan teiltä vie!

Tinuli ja Helinäkeiju onnittelut ihanista ultranäkymistä. Eikö olekkin jotain aivan uskamatonta nähdä pieni ihmisalku ja se sykkivä sydän. Muistan tuon ultran varmasti loppu ikäni =)

MinzuS eli sullahan on laskurin mukaan tänään 4+1. esim. www.vau.fi sivuilla on laskuri jolla voi laskea hedelmöityspäivän mukaan raskausviikot ja lasketunajan. Hedelömöityspäivähän on sulla tuo 3.12. Ja onnittelut vielä ja paljon tarrasukkia pienelle mukaan matkanvarrelle.

).( Kävin eilen neuvolassa ja minullehan sattui aika iäkäs neuvolatäti ja meillä ei oikein tämän neuvolatätin kanssa kemiat kohdanneet. Ensiksi jouduin selittämään ainakin puolituntia että miten tämä on saanut alkunsa ja eikä meinannut vielä sittenkään ymmärtää. Ihmeellistä.... ku luulin tosissaan että kyllä nyt neuvolan tätin pitäisi olla edes pikkuisen kärryillä että mitä tarkoittaa koeputkihedelmöitys mutta ei :eek: Ja sitten ku se alkoi laskemaan laskettua aikaa niin se tupisi koko ajan ettei hän nyt osaa laskea tätä tämän hedelmöityspäivän mukaan koska aina ennenkin on laskettu viimeisten kuukautisten mukaan :eek: no sitten se otti neuvolan oman laskurin ja laski sillä ja sai sitten lasketuksi ajaksi 3.8 joka ei täsmännyt oysin lasketun ajan kanssa ja sitäkin se pähkäili vaikka kuinka kauan. Mulla meinasi lähteä järki sen tätin kanssa. Pahoinvointia ei enää ole joka päivä vaan saattaa olla jopa 2 päivää väliä ja ehdinkin jo säikähtää että onko peli jo menetetty mutta kait tämä on ihan normaalia että välillä oireet saattaa kadota ja tulla taas uudestaan.

Hilleville myöskin isot onnittelut plussauksesta!
 
Helinäkeijulle suuren suuret onnittelut ihanista ultranäkymistä!

Minzulle tervetuloa mukaan mukavasti kasvavaan keskustelijoiden joukkoon. Onnittelut plussasta.

Itse olen vieläkin vähän pyörällä päästäni. Varhaisraskauden ultrassa nähtiin yksi pieni, jolla kokoa jo 11mm ja jonka sydän pamppaili kovasti. Koko vastasi siis täydellisesti viikkoja (itseasiassa siirrosta laskettuna minulla olisi nyt 7+1 mutta koko vastasi 7+2). Kaikki näyttäisi siis olevan erittäin hyvin.

Tämä pienokainen majaili siellä aivan kohdun pohjukassa ja siinä vieressä oli toinen soikea alue, jossa limakalvo oli paksumpi kuin muualla. Lääkäri arveli, että siinä on saattanut olla kiinnittyneenä toinenkin alkio, joka nyt sitten olisi mennyt kesken. Vuoto ja kivut saattaisivat selittyä sillä. Mutta varmaksi lääkärikään ei tätä osannut sanoa.

Onnellinen ja huojentunut Belle 7+1
 
Hienoja uutisia Belle! Olet varmasti todella helpottunut. Ihanaa raskausaikaa sinulle ja onnea matkaan! Onnittelut myös muille ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. Antaa itsellekin toivoa tulevaan, jahka tästä tilanteesta nyt selvitään.
 
Onnittelut Belle, kyl mä tiesin et kaikki on hyvin =) Ja myös Helinäkeijulle paljon onnea. Kyl se tosiaan on niin uskomaton kokemus ku näkee ne sydämmenlyönnit siellä monitorissa et kyl siinä itku tulee väkisinkin poskelle. Nasu kylläpäs oli tietämätön neuvolantäti olisit sanonut et käydä netissä vähä lukemassa aiheesta jotta olis ajan tasalla. Mut tuskin osaa edes tietokonetta avata :LOL:
Mulla neuvola tosiaan vasta 2.1 ja silloin on 10 viikko menossa ja tiesti paino noussu aivan hirveesti joulun jäljiltä et oikein hirvittää mennä puntarille :p
Mut nyt lähen vähäks aikaan nukkuun väsyttää aivan hirveesti, se kai kuuluu asiaan :xmas:
 
Belle ja Helinäkeiju, ihanat uutiset saitte ultrassa, paljon onnea tästä eteenpäinkin! :heart: :heart:

Minzulle paljon onnea plussasta :heart: mahtava hcg-lukema, siirrettinkö sinulle yksi vai kaksi alkiota?

Lämmin kiitos Rva Pikkumyy onnittelustasi! Kovin toivoin teille aivan toisenlaista joulua, mutta ihmisen toiveet ei valitettavasti aina käy toteen. :hug:

Sini ja Miimi: :hug:

ja kiitos Nasulle myös onnittelusta - kuten sinulle myös :flower: Oletko pisimmällä tässä pinossa? Pitäiskö meistä tehdä sellainen lista, niin olis helppo tarkistaa... Johan oli neuvolassa korkeampaa matematiikkaa... Tuo laskurilinkki oli hyvä, kiitos!

Vetääkö teillä suonta jaloista iltaisin?

Toiveikasta torstain jatkoa,
Hillevi 5+1, ultra 2.1.
 
Täyty kans tulla tälle puolelle vähän kurkkiin,kun tänään tein elämäni ensimmäisen + testin!
Tää oli jo 3.icsi yritys ja tuoresiirtona 2 alkiota siirrettiin 5.12. Ensimmäisen ultran sain sit 7.1 -09,että vielä on pitkä jännitys edessä.

=)
 
Minä en oikein noista hcg lukemista tiedä, mutta yksi mulle siirrettiin ja tosiaan 339 oli lukema pp14 aamulla verikokeessa. Minä en muuten haaleata haamua kummempaa saanut kotitesteihin joita tein mm. tiistaina illalla haaleaakin haaleampi haamu. Siksi mä jo olin jotakuinkin luovuttanut ja kyllä olin pöllämystynyt kun hoitaja kertoikin, että oli positiivinen ja kuulin vielä lukeman =)

Isosti Onnea saga :flower:
 
Onnittelut myös sagalle :flower:

Voi Belle kuinka ihania uutisia toit ultrasta :heart: :heart: ja nyt vain paljon tarrasukkia pienokaiselle mukaan matkan varrelle.

Hillevi en taida olla pisimmällä tässä ketjussa ku muistelen että astarte on jo jotain 9 ja jotain ja mulla on 7+2. Tuo lista juttu oli hyvä idea mutta mä en oikein sellaisia osaa tehdä...oisko täällä joku joka osais ja viittis tehdä sellaisen listan ?

Tinuli ei se neuvolan täti osannut edes tietokonetta käyttää joten turha sille ois ollut sanoa että käy netistä lukemassa :LOL:
 
Tänään oli sitten vihdoin se malttamattomasti odotettu varhaisultra. Alkio löytyi ja pienen sydän siellä ponnekkaasti pamppaili, mutta...

Koko ei vastannut lainkaan viikkoja. Nyt pitäisi olla 7+1, mutta mittaa oli vain 4,2 mm, joka vastaa 6+1. Meillähän tuon alkion iän määritys on helppoa, kun tiedetään tarkasti hedelmöittymisajankohta. Lääkärin mukaan syy saattoi olla endo-taustani, josta johtui kuvan epätarkkuus ja ehkä tästä syystä aiheutui mittausvirhe. Niinpä hän määräsi meille seuraavan ultran parin viikon päähän perjantaille 2.1. Sitten selviää missä mennään eli jännitys jatkuu.

Ei uskalla siis ihan vielä riemuita, toisaalta on helpottunut olo, että sydämenlyönnit löytyi ja kyydissä on oikeasti joku, mutta toisaalta taas huoli siitä, että kaikki ei ole kunnossa painaa mieltä.

Bellelle ja HelinäKeijulle onnittelut ihanista ultrakuulumisista.

Tikru + pikkutikru 7+1
 
kajastus
Mooooikka!

Pitäisköhän minunki pikkuhiljaa oikeesti uskaltautua tänne plussanneiden puolelle, kun tänne on tullut jo muitakin tuttuja :wave: saga77 ja minzuS. Mulla oli hedelmöittyminen 26.11 joten tänään on sitten 5+1 kuten Hillevilläkin ;) mulla on ultra vasta 8.1. Pelottaa ihan kamalasti että jotain kamalaa tapahtuisi. Mulla oli keväällä kohdun ulkoinen ja toivon niiiiiin kovasti että nyt olisi kaikki hyvin ja maailmaan tupsahtaisi viimeistään elokuun 19 uusi terve ja elävä ihminen!! :heart:

Eikös sulla minzuS ollut se 3.12 siirtopäivä, eikä hedelmöittymispäivä? Eikös hedelmöittyminen ole sitten pari päivää ennen siirtoa.
 
Kajastus ja Saga: Onnittelut plussasata ja tervetuloa mukaan keskusteluun.

Meitä on jo tosiaan mukavan kokoinen porukka ja joku listaus olisi hieno juttu. Minä voin yrittää, jos aika ja taidot riittäisi sellaisen tekemiseen, mutta en lupaa mitään.

Nasu: Kylläpä oli tosiaan tietämätön neuvolan täti. Viepä sille seuraavalla kerralla joku hoitoesite.

Tikru: No voi kurja, että sinulla jännitys jatkuu. Toivotaan, että kyseessä oli vain joku mittavirhe ja pikkutikru jatkaa kasvamista ja kehittymistä normaalisti.

Kiitos kaikille ultranäkymistä onnitelleille. Me saimme kyllä mieheni kanssa tämän joulun parhaan lahjan jo etukäteen. =)

Belle
 
Ihan alustavaa listausta ilman mitään hienouksia. Osan kohdalla olen itse laskeskellut laskettua aikaa (silloin perässä on ?-merkki). Osan kohdalla ihan siis vaan kysymysmerkki. Täydentäkää itse tietojanne, niin saadaan lista ajantasalle.

Nimimerkki Laskettuaika

Astarte 17.7.
Riepuriia 17.7.
Miimi78 Keskenmeno
Tinuli 30.7. (?)
Stelliina ?
Nasu29 4.8.
Tikru70 5.8.
Belle70 5.8.
Sini 78 Keskenmeno
HelinäKeiju75 8.8.
Surppi ?
Hillevi n 19.8.
Vaahtokarkki ?
MinzuS ?
Saga ?
Kajastus n 19.8.
 

Yhteistyössä