Vastikään plussanneet lapsettomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Belle70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimimerkki.....Laskettuaika

Astarte.....................17.7.
Riepuriia...................17.7.
Miimi78.....................Keskenmeno
Tinuli........................30.7. (?)
Stelliina....................?
Nasu29....................4.8.
Tikru70.....................5.8.
Belle70.....................5.8.
Sini 78......................Keskenmeno
HelinäKeiju75...........8.8.
Surppi......................?
Hillevi.......................n 19.8.?
Vaahtokarkki............?
MinzuS.....................?
Saga........................?
Kajastus.................. n 19.8.?

Olen ihan noviisi näissä jutuissa!!enkä tiennyt mihin voisin kirjoitella, mutta päätin tänne sitten jotain sepostaa...
toivottavasti sopii mukaan. Meillä takana kaksi vuotta lapsettomuutta. Clomifeneja jonkin aikaa käytin , mutta niistä tuli aivan hirvittäviä sivuoireita!!!!eli se siitä...sitten kokeiltiin ensimmäistä inseminaatiota, ei tulosta..mutta nyt toisesta tuli siten plussa!!!!käsittämätöntä.

eli olen nyt ilmeisesti viikolla viisi. Pelottaa ihan kauheasti että mitä jos jokin menee vikaan!!!mutta se on ilmeisesti ihan normaalia tuo tunne.
:/
varhaisultraan on vielä pitkä aika!!tai ainakin tuntuu siltä..siis kuukausi vielä!voi apua..miten tämän jännityksen kanssa osaa elää? oireita mulla ei pahemmin ole..selkäkipua hiukan , ja alamahassa hiukan menkkamaisia tuntemuksia joskus iltaisin..Onneksi löytyi tälläinen palsta..kun ei oikein kenellekkään vielä voi kertoa!!! mieskin alkaa pikkuhiljaa haukotella, kun jauhan sille raskausajan ruokavaliosta ym. neuroottista...

ehkä olisi syytä rauhoittua!!!!! :D

Mulla hedelmöittyminen oli siis 3.12 joten nyt yhden laskurin mukaan ainakin siis olis 4+2 ja laskettuaika olis 26.8 Taitaa kyllä olla vähän aikaista vielä ajtella noin pitkälle. Tää jännittäminen nyt ennen ensimmäistä ultraa on viä hirveempää,kun piinapäivät!
Meillä taas mies vahtii mua nyt koko ajan etten vaan liukastu pihalla yms... =)

saga Minä menen sitten 2pv edellä eli 4+4 tänään =)

Mulla meinaa usko loppua jo siihenkin, että oikeasti olen raskaana, hyvä etten jo tilannut itselleni lähetettä toiseen verikokeeseen. Oireita on kyllä hassunoloinen alavatsa (tuntuu olevan turvoksissa ja välillä juilii) ja rinnat on ihan aavistuksen arat. Kai mä kaipaisin selkeämpiä oireita, että uskoisin. Flunssa on sitten senkin edestä, että herkästä hajuaistista tms. ei ole tietoakaan :laugh:

Kai mä yritän nyt vaan kärsivällisesti odotella sitä ekaa ultraa joka on 12.1. (kyllä tuntuu olevan vielä pitkällä!). Lugejen lopetuskin pelottaa, tänään täytyy vielä käydä hakemassa niitä lisää, että riittää siihen mitä hoitaja käski käyttämään. Tänään ja huomenna vielä 2kpl kolme kertaa päivässä ja sitten kolme päivää 1kpl/päivä. Sit olis lugetkin ohi. Mullahan luget on aina pitäneet vuodon pois niin kauan ku niitä olen käyttäny.

Millä sitä osais rauhottua :)

Osaisinkohan lisätä itseni tän pinon jatkoksi...no, ei saa nauraa jos tää menee ihan läskiksi. :whistle: Ajattelin hengailla mukana kun tuntuu, että tämä foorumin lueskelu käy ihan terapiasta...

Vastikään plussanneet ketjussa kirjoittelevat

Vaahtokarkki............?
MinzuS.....................?
AinoA....................... n 19.8.?

Anteeksi pikainen omanapainen kysymys tähän väliin.. Täällä kun vuoto ja kivut huolestuttavat ja kävin lääkärin määräyksestä mittauttamassa hcg:n, se on nyt ilmeisesti päivinä 4+2 siirrosta (4+4 ilmeisesti hedelmöityksestä) 490. Onkohan se kohtuullinen? Yritin etsiä hcg-taulukkoja, mutta en ole ihan varma, miten viikkoja tulkitaan näin hoitojen kanssa..

T. huolestunut blondi.

Tervetuloa mukaan uudet!

mulla hcg oli siirrosta 2vkoa 712. mutta tiedän joitakin joilla tuo sinun arvo on ollut normaali. käsittääkseni, en kylläkän ole varma.

mulla on eilisestä asti ollu semmoinen tosi kuvottava olo, oksetti, päätäsärki ja paleli. niinpä pehkuihin menin 22lta, kerran heräsin vessaan ja aamulla seuraavban kerran heräsin yhtä väsyneenä. kuitenkin olo olo hyvä... kunnes hampaita pessessäni meinasi aamupala tulla ylös. sen jälkeen olo onkin ollut öklö. olen koittanut puputtaa jotain pentä, että helpottaa. kuivattuja luumuja kun vatsantoiminta tehnyt tenän :kieh: . ei auta valittaa, tätähän tässä on toivottu. :heart:

mulla luget loppuu jo huomen aamuna. Ekan ultran mä sain 7.1 sillon kuulemma jo pitäis jotain näkyä.Toivotaan ainakin! Eihän tätä meinaa todeksi uskoa,oli ihan pakko vielä tänään tehdä uusi testi ja kyllä sekin näytti +,että kyllä kai se on vaan uskottava. Multahan ei mitään verikokeita ees otettu,että ihan kotitestailun varassa,joten en tiedä noista arvoista mitään.

Tikru, isot onnittelut sykkeestä :heart: Taitaa kyllä olla oikeasti aika hankalaa arvoida sellaisen vajaa puolisenttisen elävän tarkkoja mittoja. Älä huoli, vaikka hän olisikin nyt vähän alamittainen ei se tarkoita etteikö siitä kehittyisi. Yhdellä ystävälläni oli tuollainen tilanne pidemmille viikoille, mutta kasvu ja kehitys jatkui ja hyvän kokoiseksi arvioitu vauva syntyy nyt tammikuussa. Rauhallista mieltä sinulle! Meillä on sitten samana päivänä ultrat 2.1.

Vaahtokarkki, mun käsityksen mukaan hcg raskausviikolla 4 on normaali, kun se on 5-426, eli tuo sun arvo olisi oikein hyvä! Oliko tuo eka mittaus? Oleellista on, että arvo tuplautuisi keskimäärin 30 tunnin välein.

Soitin terveysasemalle ja pyysin uusintahcg-mittausta, mutta eivät luvanneet. Olisi kiva saada vähän viitettä, miten arvo kehittyy tai kehittyykö... samalla sain luvan syödä magnesiumia jalkojen suonenvetoon ja ohjeen juoda ainakin 2 litraa vettä päivässä.

Bellelle kiitos listan tekemisestä :) jos siihen haluttaisiin lisätä esim. ikä ja hoito, mulle voi laittaa 44v ja neljäs IVF ja eka lapsi toiveissa. Meitähän on jo aika kiva joukkue, tervetuloa uusille mun puolesta!

Aamupäivällä, kun pääsin sängystä ylös (en saanut nukuttua ennen aamuviitta) huomasin, että rinnat olivat aika kipeät, makuuasennossa ei huomannut. Yökötystä ei vielä ole. Oliskohan sellaiset akurannekkeet hyvät, onko kenelläkään? Stimuloivat Nei-Kuan -pistettä, joka vähentää pahoinvoinnin tunnetta.

Hyvät viikonloput kaikille!

Kiitos kaikille kauniista sanoista! :heart:

Vuoto ei ole alkanu sen eilen ottamani pillerin jälkeen joten kaitpa se alkaa vasta huomenna sitten sairaalassa. Vähän tuo huominen pelottaa... toivon että kohtu tyhjenisi kunnolla ettei tarvi mennä kaavintaan.

Toivon teille kaikille onnea odotusajalle ja että saatte odottamanne pikkuiset ensi vuonna syliinne! :heart:

tässä ajatuksiani tänään...

I miss you
I won't forget you
You slipped away before we could meet
I wish I'd had the chance to feel and smell your soft skin
and to have your little fingers holding mine
I didn't have the chance to say I love you...
I love you
I'll miss you
I'll never forget you

to my little one

Miimi

Voi Miimi, iso :hug: . Nuo englanninkieliset sanat tulkitsivat tunteesi niin vahvasti, että kyyneleet nousivat silmiin. Olen suunnattoman pahoillani sinun ja miehesi puolesta. Yrittäkää jaksaa.

Uusille plussaajille lämpimästi tervetuloa minunkin puolesta :flower: Täällä lapsettomuuspuolella, kun saadaan plussatestejä kokea, on se kuin pieni ihme. Vaikeuksien kautta voittoon.

Tänään mieli on vähän tyynempi. Minä yritän uskotella, että eilinen varhaisultran alkion mitta ei ollut vielä lopullinen tuomio ja että tästä vielä noustaan. Ainakin tasan pari viikkoa on tässä alkiolla aikaa näyttää kasvupotentiaalinsa. Toivotaan, että pieni :heart: :n jaksaa pumpata ja pikkuinen ottaisi kasvupyrähdyksen tai sitten että mittaustulos olisi ollut virheellinen.

Oikein rentouttavaa viikonvaihdetta kaikille plussaäideille.

Tikru & pikkutikru 7+2

Minä ehdottaisin, että lisäiltäisiin listaan vähän tietoja. Vaikka ikä ja mitä "tarvittiin" että tähän päästiin. Ja olisko helpompi seurata myös viikkoja lasketun ajan lisäksi? Laitan itseni malliksi. Mutta kaikki käy!

Kiitos hcg kommenteista. Hölmö en tajunnut, että tuolla edellisellä sivullahan tätä samaa olitte jo pohtineet.. Sain jo klinikalta käskyn rauhoittua, koska arvo on viiterajoissa. Harmi vaan, ettei tiedä onko se kasvussa vai laskussa.

Monella taisi olla muuten siirtopäivä 3.12, joten meitä samaan tahtiin aloittelevia taisi olla usempikin. Täytyy luntata teiltä, mitä se laskettu aika sitten olisi, en ole itse uskaltanut vielä niin pitkälle :ashamed:

Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas..........nyt 4+4.............. xx.8
inzuS.....................?
AinoA....................... n 19.8.?[/quote]

Viikonloppuja kaikille!

Heippa, lisäilen omat tietoni ketjuun tai ainakin yritän sitä...
Katsotaan miten käy....

Tikru70.....................38v ......3. Ivf..........nyt 7+2......esikoinen.... 5.8.
Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas..........nyt 4+4.............. xx.8
inzuS.....................?

Heippa kaikille plussasiskoille ja varsinkin piiniskamulle Hilleville!
Meikä sai heti listan siniseks, auttakaa joku taitavampi...
Lisäsin itseni tuohon listaan, laskettua aikaa en varmuudella tiedä, siirrettiin 5- ja 8-soluiset alkiot. Olivatko sitten 2 -tai 3 pv vanhoja...no, pv:n heitto sinnetänne.
Vaahtokarkki:Minusta sinun hcg-arvosi hyvä, jos todella 16pv siirrosta.
Eilen huomasin et hajuaisti herkempi. Kaupasta ei löytynyt mitään syötävää
:o ,muka. Teki mieli vaan keitettyjä perunoita :p .
Tästä se sitten alkaa. Myöhemmin lisää.
gerpera 5+3

Heipähei kaikille plussaihmeen kokeneille! :wave: Täällä yksi uusi plussaaja uskaltautuu varovasti ilmoittautumaan tänne pinoon.
Tässä lyhykäisesti meidän ihmeellinen tarinamme: Olemme toivoneet lasta jo yli kolme vuotta, saamatta aikaiseksi ainuttakaan raskautta koko aikana. Reilu vuosi sitten hakeuduimme tutkimuksiin ja nyt vuoden sisällä on tutkittu ja aloitettu jo hoidotkin. Meillä todettiin molemmilla pientä häikkää, muttei mitään sellaista mikä olisi täysin selittänyt lapsettomuutta. Ensimmäinen hormonivahvisteinen IUI tehtiin lokakuussa, eikä johtanut haluttuun lopputulokseen. Nyt olin marraskuussa välikierrolla ja joulukuussa piti jatkaa toisella inssillä. Sitten tapahtui jotain aivan käsittämättömän ihmeellistä... :heart: Plussasin raskaustestissä! Siis ihan tästä luomukierrosta, josta en edes onnistunut bongaamaan ovista. Olo on ollut plussan jälkeen aivan epäuskoinen. Olen tehnyt jo neljä testiä (heh), joten kai sitä pitäisi hiljalleen alkaa uskomaan tähän ihmeeseen!
Raskauslaskurin mukaan LA olisi 21.8. ja nyt siis viikkoja tasan 5. Varhaisultra on 12.1. Tuntuu kamalan pitkältä odotus sinne asti kun haluaisi jo nyt tietää että kaikki on kunnossa.
Jos joku jaksaa saa minutkin lisätä listalle. =)
Oireita ei vielä ihmeemmin ole. Väsymystä ehkä normaalia enemmän ja lievää rintojen arkuutta. Myös ruokahalu on tiessään ja jotkut hajut inhottavat (mm. tupakansavu, roskis, koiranruoka jne.)
Pahoittelut miimille ja sinille. :hug: Tuo on jotain sellaista mitä kenenkään lapsettoman ei enää tarvitsisi joutua kokemaan. Yrittäkää jaksaa toipua ja kamppailla eteenpäin. Toivon koko sydämestäni että saatte pian kokea plussaihmeen uudestaan.

Mä en kans osaa lisätä mitään tuohon listaan. Hyvä kun just opin miten toi lihavointi tehdään :whistle: Laskettu aika olis varmaan ainakin hyvä säilyttää tuossa listassa, kun siitä on helppo seurata meneekö toiset edellä vai takana. Meneillään olevatkin viikot on tietty kauheen kivat, mutta siinä on kova päivittäminen... jollakin. Itse en ainakaan osaa, enkä välttis viitteiskään :ashamed: On tietty kauheen kiva, jos laittaa aina kirjotukseen mukaan monesko viikko ja päivä on menossa.

Mä heräsin viime yönä kovaan alavatsakipuun :o Soitin naistenpolin päivystykseen ja pyysin lähetteen labraan jotta pääsin heti aikaisin aamulla testeihin ettei tarvi ensin aamu kasilta mennä polille jonottaamaan, kun sitten kuitenkin lähettävät sinne labraan. Ultrakin otettiin, koska lekurinkin pelkäsi ulkoista kipujen perusteella. Ei ollu ulkoinen. Ihan kohdussa näkyi sellainen tumma lätäkkö, sikiöpussi siis! HUH mikä helpotus! Sydänääniä ei vielä näkyny, ku pitäis taulukoidenkin mukaan vasta 22.12 alkaa lyömäänkin. Eli viikon päästä vois jo jotain näkyäkin :)

Mullla on aina ollu jonkinlaisia kipuja, joita olen ite pitäny endokipuna, ei todettu. Lääkäri sanoi että voi olla kiinnikkeitäkin mitkä joutuu nyt ajan mittaan ja kohdun kasvaessa joustamaan ja se tekee kipeää. Eli periaatteessa kaikki on nyt hyvin. Olen ihan älyttömän helpottunut että pikkuinen kasvaa oikeassa paikassa eikä kaikkiin vihlontoihin tarvitse kiinnittää niin paljoa huomiota.

Mutta edelleen on yksi huolenaihe: FLUNSSA! Onko kellään tietoa voiko yläpään vaivat haitata alapään toimintaa? Kumpa tämä ei nyt koituisi kohtaloksi. Juuri nyt kun pikkuinen on niin kovin arka viruksille ja muille myrkyille. Mulla irtoaa tuota nestettä päästä ihan todella kivasti ja kurkku on ihan kipeä. Olen litkinyt lämmintä glögiä varmaan 2l ja yskää pukkaa kans. Voi per#*le.

Tikru70.....................39v ......3. Ivf..........nyt 7+2......esikoinen.... 5.8.
Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas..........nyt 4+4......... xx.8
MinzuS.....................35v.......2.ICSI tuoresiirto........ 4+4.......n.24.8.
Kajastus.................. ................................................5+2......n 19.8.?
gerpera....................n.17.8.
Osiris....................................luomu..........................5+0..........21.8.

kajastus Minä olen sujuvasti laskenut flunssankin raskausoireeksi :laugh: Mä olen ollu maanantaista asti flunssassa ja kovin on räkävalunut ja yskää on edelleen, en kyllä ole osannut tämän pelätä vahingoittavan.

Nyt tänään on sitten rinnat kipeytyneet enempi, äsken otin liivit pois ja kävellessä tuntuu rinnat kyllä hyvin aroilta/kipeiltä. Hyvä homma :D

Nimimerkki............Ikä......Hoito..........................Laskettuaika

Astarte.....................32v......1. IVF:n 2. PAS...........esikoinen....17.7.
Riepuriia....................................................................17.7.
Miimi78....................................................................Keskenmeno
Tinuli..........................................................................30.7. (?)
Stelliina................................................................................?
Nasu29....................................................................4.8.
Tikru70.....................39v ......3. Ivf..........nyt 7+2......esikoinen.... 5.8.
Belle70..............................................................................5.8.
Sini 78.................................................................Keskenmeno
HelinäKeiju75.............................................................8.8.
Surppi....................................................................?
Hillevi....................................................................n 19.8.?
Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas..........nyt 4+4......... xx.8
MinzuS.....................35v.......2.ICSI tuoresiirto........ 4+4.......n.24.8.
Saga.............................................................................?
Kajastus.................. ................................................5+2......n 19.8.?
AinoA............................................................... n 19.8.?
gerpera................................................................n.17.8.
Osiris....................................luomu..........................5+ 0..........21.8.

Joo, mietin tuota samaa kun Astarte tuosta listasta kun omia tietojani lisäsin, hirmuinen homma päivittää jos tuossa raskausviikotkin. Jos kirjoittaja laittaa ne omaan viestiinsä vähän niinku allekirjoitukseksi niin pysyy helpommin mielessä missä kukin menee.

Taidan muokata vielä ton listan.

Nimimerkki............Ikä......Hoito..........................Laskettuaika

Astarte.....................32v......1. IVF:n 2. PAS...........esikoinen....17.7.
Riepuriia....................................................................................17.7.
Miimi78....................................................................Keskenmeno
Tinuli...................................................................................30.7. (?)
Stelliina.........................................................................................?
Nasu29.......................................................................................4.8.
Tikru70.....................39v ......3. Ivf.........................esikoinen..... 5.8.
Belle70.......................................................................................5.8.
Sini 78....................................................................Keskenmeno
HelinäKeiju75..............................................................................8.8.
Surppi.............................................................................................?
Hillevi..................................................................................n. 19.8.?
Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas................................ xx.8
MinzuS.....................35v.......2.ICSI tuoresiirto......esikoinen....24.8.
Saga..............................................................................................?
Kajastus.................. ..........................................................n. 19.8.?
AinoA................................................................................. n. 19.8.?
gerpera.................................................................................n.17.8.
Osiris....................................luomuylläri...................................21.8.

Yhteistyössä