Vastataanko teillä puhelimeen kesken ruokailun?

Kyllä vastataan. Meille ei ole ikinä ruokailut olleet mitään rituaaleja, kuten toisille tuntuu olevan. Silloin ei saa edes hengittää, kuin pinnallisesti, kun meillä nyt SYÖDÄÄN!!!

(kyllä se ruoka menee alas pienemmälläkin vouhkaamisella) :xmas:

äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kyllä vastataan. Meille ei ole ikinä ruokailut olleet mitään rituaaleja, kuten toisille tuntuu olevan. Silloin ei saa edes hengittää, kuin pinnallisesti, kun meillä nyt SYÖDÄÄN!!!

Samaa mieltä sinun kanssasi. Voihan sekin hetki tietenkin tuhoutua puhelinsoiton takia.

Monesti se voi olla ainoa hetki perheessä, kun istutaan samaan aikaan yhdessä =) Jos silloin yksi puhuu puhelimeen ja toinen kirjoittaa tekstiviestejä, niin hoituuhan siinä NE asiat kyllä... Ja toisaalta, miksi se sitten on aina hetki olla yhdessä? Niin se vain tahtoo usein olla kun lapset ovat isompia =)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Monesti se voi olla ainoa hetki perheessä, kun istutaan samaan aikaan yhdessä =) Jos silloin yksi puhuu puhelimeen ja toinen kirjoittaa tekstiviestejä, niin hoituuhan siinä NE asiat kyllä... Ja toisaalta, miksi se sitten on aina hetki olla yhdessä? Niin se vain tahtoo usein olla kun lapset ovat isompia =)
Jaah. Me vietetään kolmisteen paljon aikaa kotona ja voidaan kyllä keskustella henkeviä muuallakin kuin ruokapöydässä.
Kai se on jotain tsaarin aikaisia peruja (eikä huono perinne ollenkaan, en sitä sano. Meillä vaan ei toimita niin ) että ruokailu on pyhä ja silloin ei duunata mitään muuta.

kinuski

Juuri näin minäkin ajattelen.

Jaah. Me vietetään kolmisteen paljon aikaa kotona ja voidaan kyllä kesksutella henkeviä muuallakin kuin ruokapöydässä.
Kai se on jotain tsaarin aikaisia peruja (eikä huono perinne ollenkaan, en sitä sano. Meillä vaan ei toimita niin ) että ruokailu on pyhä ja silloin ei duunata mitään muuta.
Jotenkin jännästi suhtaudut tähän =) No, ehkä minä olen jotenkin outo,kun minusta se puolestaan on vouhotusta rynnätä joka puhelimen pirauksen tai piippauksen perään. Ja sitten kun ne lapset ovat isoja, koululaisia, saa olla tosiaan tyytyväinen, kun heidät saa sieltä pesästään edes sinne ruokapöytään :D Teillä on varmaankin sitten/tai jo (en muista minkäikäinen lapsesi on) asiat paremmin :D

Viestiin kerkeää myöhemminkin mutta kyllä toki saa vastata puhelimeen. Yleensä meillä pirisee vaan lasten puhelimet, soiskin mun luuri. Niihin lasten puheluihin menee yleensä alle 30sek.

Ei riko meidän ruokakeskusteluita yhtään.
Aivan eri asia jos ollaan esim. joulu- tai pääsiäispöydässä. Nyt puhun ihan arjesta.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Jotenkin jännästi suhtaudut tähän =) No, ehkä minä olen jotenkin outo,kun minusta se puolestaan on vouhotusta rynnätä joka puhelimen pirauksen tai piippauksen perään. Ja sitten kun ne lapset ovat isoja, koululaisia, saa olla tosiaan tyytyväinen, kun heidät saa sieltä pesästään edes sinne ruokapöytään :D Teillä on varmaankin sitten/tai jo (en muista minkäikäinen lapsesi on) asiat paremmin :D
:eek:

jaa

Niin siinä mielessä jännästi, että sanot sitä vouhottamiseksi, vai mikä sanamuotosi olikaan =) Mutta huomaan kyllä, että enemmistö on kanssasi samaa mieltä ja voin oikein hyvin tuumia asiaa uudelta kantilta, että olenko itse ärsyyntynyt turhasta, kun etenkin toiselle lapselleni tuppaa juuri ruoka-aikaan tulemaan niitä puheluita enkä minä tykkää kun hän juoksentelee etsimässä puhelintaan ja kirjoittelee viestejä, kun meillä on se ruoka-aika. Ihan hyvä, kun toit erilaisen näkökannan esille. En minä pahalla =)

Yhteistyössä