Vastataanko päiväkodissa kun ilmoitat sairastumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli vastataanko lapsesi päiväkodissa, jos ilmoitat lapsen poissaolosta tekstiviestillä?
Meidän entisessä päikyssä vastailtiin, nykyisessä vastataan n. pari kertaa vuodessa..
Vähän turhauttaa kun en ikinä tiedä menikö viesti perille vai ei,vaikka ymmärrän toki ettei heillä kai ole aikaa/resursseja vastailla.
Tekstiviesti on paljon kätevämpi aamukiireessä kuin soitto,myös hoitajien kannalta.

[QUOTE="mä";24639782]Kysytäänpä näin, montako kertaa elämäsi aikana tekstiviesti on kadonnut matkalle?

Vastaan omalta kohdaltani, ei kertaakaan.[/QUOTE]

Itseasiassa on parikin kertaa, mutta hyvä pointti.. :D

Ehkä käytännön takia ihan helpompaa olisi, jos ko.ilmoitukset hoidetaan ihan soittamalla - tällöin on takuuvarmasti asia heti tiedossa ja se vastauskin. Päiväkodissa harvemmin joudetaan tekstareita näpyttelemään...mutta puhelimeen vastataan kyllä.

[QUOTE="Vilukissa";24639801]Päiväkodissa harvemmin joudetaan tekstareita näpyttelemään...mutta puhelimeen vastataan kyllä.[/QUOTE]
ok-viestin naputteluun kuluva aika on huomattavasti pienempi kuin puheluun vastaaminen, lisäksi puheluun on vastattava puhelimen soidessa

[QUOTE="mä";24639782]Kysytäänpä näin, montako kertaa elämäsi aikana tekstiviesti on kadonnut matkalle?[/QUOTE]

Vaikka se tekstiviesti menisi perille vastaanottajan puhelimeen ei ole mitään takeita että sen on joku lukenut ja noteerannut.

[QUOTE="mä";24639842]ok-viestin naputteluun kuluva aika on huomattavasti pienempi kuin puheluun vastaaminen, lisäksi puheluun on vastattava puhelimen soidessa[/QUOTE]

Mä jotenkin oletan, että melkoisen monessa päiväkodissa on nykyään kännykät,lähes jokaisella ryhmällänsä omansa -jopa! - joten ehkä se puhelimeen vastaaminen olis kuitenkin nopeampaa...mutta mene ja tiedä sitten :).

[QUOTE="Vilukissa";24640093]Mä jotenkin oletan, että melkoisen monessa päiväkodissa on nykyään kännykät,lähes jokaisella ryhmällänsä omansa -jopa! - joten ehkä se puhelimeen vastaaminen olis kuitenkin nopeampaa...mutta mene ja tiedä sitten :).[/QUOTE]
Ei se silti poista sitä tosiasiaa, että puhelimeen yleensä vastataan sen soidessa. (tietenkin voi jättää vastaamatta ja soittaa takaisin yrittäen tavoittaa alkuperäistä soittajaa, josko hän nyt vuorollaan ehtisi vastata). Puhelimen soidessa päiväkodissa voi olla jos jonkin sortin askaretta käsillä.

Päiväkodissa hoitajien varsinainen työ on hoitaa lapsia, ei olla puhelinvastaajina 30 lapsen vanhemmille.

[QUOTE="heh";24639898]Vaikka se tekstiviesti menisi perille vastaanottajan puhelimeen ei ole mitään takeita että sen on joku lukenut ja noteerannut.[/QUOTE]
Siinä puhelimessa näkyy sellainen kirjekuori-ikoni lukemattoman viestin merkkinä. Tekstiviestin idea nimenomaan on se, ettei sitä tarvitse lukea välittömästi sen saavuttua.

Meidän eskarissa toivotaan tuota viestin lähettämistä puhelun sijaan. Joskus sieltä tulee paluuviestinä, ok, yleensä ei mitään ja silti asia on mennyt perille. Laitan viestinä juurikin, että lapsi poissa päivän, olemme myöhässä tai jos poikkeavúuksia lapsen kotiihaussa, että osaavat varautua. Toimii hyvin.

Meidän kaupungissa on henkilökunnalla ohjeistus, ettei ilmoitusluontoisiin tekstareihin vastata säästösyistä edes "OK", vastataan vain jos vanhempi kysyy jotain.

On taidettu vastata tasan kerran ja sillonkin kuopus jäi sairasteluiltaan suoraan joululomalle (eli toivottivat siis hyvät joulut tekstiviestillä :) ). Oletan että viestit menee perille ja ne jossain välissä luetaan. kai sielä kurkataan puhelinta viimestään kun aletaan pohtia tuleeko se meidän muksu hoitoon vai ei.

Itse vastaan vanhemmille silloin jos viestin tullessa en ole tekemässä muuta. Aina ei ehdi vastata heti edes sitä Ok:ta (esim. jos viesti tulee samaan aikaan kun olen jakamassa lapsille puuroa tai pitämässä tuokiota) ja niillä kerroilla ihan vilpittömästi en enää myöhemmin muista palata asiaan. Vasta illemmalla kun tarkistan päivän läsnäolijat, muistan saadun viestin.

En siis odota vastausta myöskään omien lasten ryhmistä.

[QUOTE="lastenhoitaja";24640328]Meidän kaupungissa on henkilökunnalla ohjeistus, ettei ilmoitusluontoisiin tekstareihin vastata säästösyistä edes "OK", vastataan vain jos vanhempi kysyy jotain.[/QUOTE]

Mä olen pph ja säästösyistä en vastaa ilmoitusviesteihin. Jos taas on kysyttävää, toivon vanhempien soittavan mulle. Olen tämän vanhemmille sanonutkin eivätkä he sitä kummeksu. Yhden hoitolapsen isosisko on päiväkodissa eikä sieltäkään kuulemma vastata ilmoituksiin.

Uusimmat

Yhteistyössä