Vastasyntyneen imetystahti

coo
Imetättekö lapsentahtisesti vai herättelettekö vauvaa syömään esim. 3 tunnin välein.
Tosi tuoreena äitinä tässä pohdiskelen, kun tyttö on nyt 6 päivän ikäinen ja tuntuu että toinen vaan nukkuisi ja mamma tietenkin "panikoi" josko pikkuinen ei syö tarpeeksi :)
Laitoksella saatiin kumpaakin ohjetta eli lapsentahtista ja sitten että syöttäkää tietyin väliajoin..eli meneehän tässä vähemmästäkin sekäisin :headwall:

 
Mä syötän lapsentahtisesti, välit 2-4 tuntia. Alussa oli 5 tuntiakin, siis ihan ensimmäisinä päivinä kun oli ilmeisesti niin väsynyt synnytyksestä/annetut lääkkeet vaikuttivat.

Ei minusta pitkä syöttäväli yksistään haittaa, kunhan sitten syökin pitkään eli meillä jos menee 4 tuntia välillä syömättä, niin sitten viihtyy tissilla väh. tunnin.
 
Meitä käskettiin herättää kahden tunnin välein, mutta ei siitä mitään tullut: ensin sain herätellä tyttöä tunnin ja sitten se nukuksissa söi kaks imaisua ja jatkoi unia... siirryin lapsentahtiseen ja sillä ollaan menty nyt kohta 4kk.
*muoks* sama syy meillä tuohon käskyyn kuin SuukkoSuulle: meidän neiti oli kans alle kolmikiloinen syntyessään.

Kyllä se vauva sit huutaa nälkäänsä jos ei saa tarpeeksi ruokaa, ja neuvolassa voi käydä syöttöpunnituksella ja muutenkin punnitsemassa, että painoa kertyy jos liikaa pääsee huoli iskemään. Ja onnea uudesta perheenjäsenestä! :heart:
 
Alkuun mentiin 34 tunnin välein kun oli alle kolmekiloinen syntyessään. Kotona sitten melko pian alkoi jo itse vaatia ruokaa 1-4 tunnin välein. Synnärillä sanoivat yöajasta että laita kello soimaan 3 tunnin välein että heräät syöttämään :eek: En laittanut, tyttö piti itse huolen että saa ruokaa
 

Yhteistyössä