Vastasyntyneen flunssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän viikon ikäisellä taitaa olla flunssa kun aivastelee kovasti ja on tukkoinen, pari kertaa on tullu ihan keltaista räkää nenästä kun aivastaa. Syö kumminkin maitoa hyvin, onkohan syytä olla huolissaan? Missä vaiheessa mennä noin pienen kans lääkäriin?

Kyllä mä joka kerta olen mennyt kun olen itse huolestunut,en siis sen kummemmin ole esim.kuuumeilua kyttäilly.Tosin aikas useasti olen saanut tuntea itseni tyhmäksi,koska alle puoli vuotias EI voi olla sairaana(näin sanoi tk lääkäri kun 2kk:lla oli RS-virus)Varmaan jos alkaa syödä huonosti,kova (yli 38.5)kuume tai tulee jotain hengitys katkoa tms

Jos vähänki alkaa olla hengitys vaikeeta tai ei jaksa syödä lääkäriin heti. Samoin aina, jos alle 3kk ikäsellä vauvalla on kuumetta.

Vauvat kyllä ihan normaalistikin aivastelevat ilman että olis flunssaa; maitoa tai limaa menee herkästi nenään ja se aivastuttaa.

noin pienelle ei tavallaan edes pitäisi tulla infektioita, eli tuo kertoo siitä, että immuunijärjestelmässä ei kaikki ole kunnossa. joten lääkäriin vaan, ettei pääse tapahtumaan mitään ihmeempiä.

Osta apteekista ns. räkäimuri (en tiedä sen oikeaa nimeä ), mutta siinä on säiliö, josta lähtee kaksi letkua; toisesta imetään ja toinen laitetaan vauvan sieraimeen. Sillä saa räät helposti pois vauvan nenästä. Räkää kannattaa myös ensin pehmittää keittosuolatipoilla (keittosuolasuihke ei ole niin tehokasta).

Yhteistyössä