vastasyntyneelle lahja

heippa,

mitä voisi ostaa / antaa lahjaksi tyttövauvalle, kun 1,5 vuotiaalta isosiskolta jää vaatteita ja leluja riittävästi. Mitä olisitte toivoneet toiselle lapselle (samaa sukupuolta) lahjaksi vierailta, jotka tulevat katsomaan vastasyntynyttä
 
Kyllä mie olen aina tykännyt vaatteista ja leluista, vaikka 3 ekaa oli samaa sukupuolta. Pitäähän sitä aina jotain uuttaki olla ;)
Mutta MINÄ tykkäisin myös esim tuteista, pulloista jne vauvatavaroista myös =)
 
Itse odotan 2. lasta, joka samaa sukupuolta kuin 1. Ja tosiaan, vaatetta on todella paljon säästettynä, mutta onhan se ihanaa saada uuttakin uudelle tulokkaalle. Ja ehkä varsinkin jotain spesiaalia kuten tossut tai kaunis myssy tms. Ja yksi mitä voisin kuvitella haluavani on ihan vaikka vaippapaketti, tuttipaketti, huppupyyhe (kiva olla vauvallakin omia pyyhkeitä eikä vain vanhoja), huopa...Tai sitten vaikka kehykset tai oma unilelu vauvalle...? :D
 
tykkäsin eniten lahjasta jonka sain mummoltani,siinä oli vaatetta(yöpuku ja paita)
tuttipullo,nokkamuki,valokuva-albumi ja rahaa.

sit ystäväperheeltä saatiin kori jossa oli kahvipakettia ja keksejä meille vanhemmille:)
vauvalle tutti,nalle ja vaatetta.
kivoja lahjoja oli!!!
 
Käyttämättä on jääneet ne varsinaiset vauvalahjat, jota sillä otsikoilla lastentavaraliikkeissä mainostetaan eli esim. eläinkuosiset tossut, jotka on tiukat pukea päälle. Sen sijaan pehmoisia sukkia kuluu potkareiden päällä ja nehän nyppyyntyy aina liian pian.

Pehmolelujakin on jo ihan liikaa ja lapsi ei niillä leiki vielä piitkään aikaan.

Tykkäsin vaatteista (tosin vasta eka lapsi minulla), mutta onhan nuo osa jo nyt aika nyppyyntyneitä eli kakkoselle varmasti esim. yöpuku tai body ilahduttaisi. Koko tietenkin tarpeeksi suurta. Meillä on ollut tosi pieni vauva, mutta koko 56 2 kk iässä... No meillä sitä pidettiin ehkä pari viikkoa, mutta uskoisin, että valtaosalle ei mahde enää ollenkaan silloin.

Sitten sain kestovaipan! Tosi hyvä lahja, jos antaja tietää että kyseinen malli oikeasti toimii.

Jos tietää myös tarvetta esim. tuttipulloille yms. käyttötarvikkeille niin varmasti ne ovat tervetulleita kaiken krääsän sijaan.

Sitten on tullut myös näitä oikeasti ihania koristenalleja, Pentikin yms. Ovat minun maun mukaisia. Vauva tuskin koskaan niillä leikkii, jos se minusta riippuu, mutta hänen huoneeseensa niistä saa söpöjä sisustusasetelmia hyllyn päälle.
 
Vauvamme sai naapureilta lahjaksi Koiramäki-kirjan. Ei ehkä vielä niin ajankohtainen, mutta eipähän tuo miksikään mene. Saimme myös vaatteita, leluja ja lastenastioita ja pidin kaikista! :) Meillä tosin esikoinen, niin mitään ei oikeastaan ole muilta perittynä. Uskon kuitenkin, että vaikka olisi ollut toinenkin lapsi kyseessä, niin en ehkä olisi niin paljoa ilahtunut vaipoista (paitsi kestoista), tuteista tai tuttipulloista, jolleivat sitten olisi olleet juuri niitä merkkejä mitä meillä käytetään.
 
Täytyy nyt viel kommentoida, kun tuli mieleen, että jos ei kyseessä ole esikoinen, niin tärkeämpää on muistaa tuoretta isoveikkaa/-siskoa...sama varmaan sinänsä mitä vauvalle vie, eiköhän kaikki ole tervetullutta, mutta isonsisarukset ns. lahjaan vois hiukan paneutua :whistle: :D
 
Esikionen on poika ja myös keskimmäinen, joten vaatetta ym jäi pidettäväksi esikoisen vauva-ajalta. Mä toivoin kukkien ym sijaan vaippoja. Eräs miehen kaveri toi kamalan kasan hajusteetonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta, joka oli musta tosi mukava lahja myös.
Kolmonen olikin sitten tyttö, joten vaipat ja vaatteet olivat tervetullutta :)
 
Ammattilainen
Toi 1,5 v on just sellanen ikäero, että vauvat on eri kokoisia eri vuodenaikoina. Esim, meillä talvivauva oli kesällä 68-kokoinen, niin sen kokoista vaatetta ei ollut juuri mitään. Lähinnä pelkkiä bodeja. Nyt kuopus oli sen ikäinen syksyllä, niin piti ostaa hänelle tosi paljon uusia vaatteita. Mutta jos ostat vaatetta niin osta 68 tai isompi. Pienemmät on toki ihania ja näyttävät suloisilta, mut ne jää äkkiä peniksi. Ne myös parhaiten säästyvät sisarukselta toiselle, koska silloin ei vielä syödä kiinteitä, niinpikkuvaatteisiin ei yleensä tule ruokatahroja tmv. Isommat vaatteet sen sijaan joutuvat monesti hylkyyn yhden lapsen jälkeen, kun mahtuvat pidempään ja saattavat mutenkin kärsiä (polviin tulee konttausjälkiä jne).
 
Hei,
minun mielestä pyyhe, torkkupeitto ja vaunukoru olivat mieluisimpia lahjoja. Itse en tykkäisi vaipoista tai tuttipulloista yms arkilahjoista - toki monelle välttämättömyydet ovat mieluisia lahjoja eli tunnistat varmaan saajan siinä suhteessa.

*** muoks. tykkäsin myös kovasti lorukirjasta ja erikoisista kumisaappaista - nämä tietenkin eivät vastasyntynyttä ilahduttaneet mutta olivat mukavia kaapissa odottamassa.
 

Yhteistyössä