Vastasyntyneellä tulehdusarvot koholla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Remenets
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Remenets

Uusi jäsen
26.07.2011
1
0
1
Synnytys ei mennyt ihan nappiin ja nyt on sekä vauvalla että äidillä tulehdusarvot koholla. Lapsivesien mentyä äiti lähetettiin takaisin kotiin ja vasta seuraavana päivänä, kun supistukset oli säännölisii hänet otettiin takaisin sairaalaan ja siellä hän joutui olee viellä monta tuntii ennen kuin pääsi synnytyssaliin ja kun hän sai epiduraalin supistukset loppuivat ja vaikka vauvan päätä näkyi vähäsen odotettiin viellä 2 tuntii, että jos vaikka se vauva syntyisi itse, mutta loppuenlopuksi, kun ei tapahtunut mitään äiti leikattiin. Onko mahdollista, että tulehdusarvot nousi siksi että vauva oli ilman lapsivettä liian kauan vai siitä, että synnytys keskeytyi ja leikattiin myöhään? Vauvalle annettiin antibiootteja 3 päivää ja tulehdusarvot laski, mutta tietääkö kukaan onko tällä kuurilla mitään jälkivaikutuksia?

Mun esikoisen synnytys meni jotakuinkin samoin paitsi ettei leikattu.

Mä sain antibioottia suoraan suoneen 4 päivää ja sen jälkeen tabletteina 7pv. Vauva sai suoneen antibioottia 6 pv. Todennäköisin syy tulehdukselle oli se että kalvot olivat puhki ja reitti vapaana bakteereille. En ole oikeastaan suonut moiselle pohdinnalle aikaani juuri lainkaan. Meillä ei ole ollut minkäännäköisiä jälkiseuraumuksia tuosta (paitsi ajoittainen tapparan kannustus ja siitäkin syytän luovutettua äidinmaitoa en lääkettä) ja tyttö on jo 11v.

Meillä oli kuopus viikon antibioottitipassa, koska lapsivesien menosta oli pitkä aika.Synnytys pysähtyi...valmisteltiin sektiota varten, mutta sitten kaikkien hämmästykseksi vauva päättikin syntyä alakautta.Vauvalle ei tullut kuurista mitään ongelmia.

Synnytys käynnistettiin 35+3, koska mulla oli raskausmyrkytys ja tuli neurologisia oireita, jalat eivät kantaneet, päänsärky ei hellittänyt

Viimeksi muokattu:

Kuumimmat

Yhteistyössä