J
Jenis
Vieras
Mun kaupungissa on kans diagnosoitu 1 kpl sikainfluenssatartuntoja "alkukesän" jälkeen. Ei siis varsinaisesti mikään epidemia vielä. Alunperin olin sitä mieltä että en missään nimessä ota rokotetta (nyt rv 30), mutta vastasyntyneen puolesta on alkanut huolettaa - la on joulukuussa, jolloin taudin pitäisi olla päällä täälläkin. Jos se nyt siis ikinä epidemiaksi yltyy.
Meidän nlassa ei ole otettu koko tautiin tai rokotukseen oikein mitään kantaa, mutta kiinnostaisi tietää, suojaako rokote äidinmaidon kautta. Edelleenkään en tahtoisi raskausaikana rokotetta ottaa, mutta jos ottaisin sen ihan viime metreillä/heti synnytyksen jälkeen, olisiko siitä vauvalle hyötyä?
Meidän nlassa ei ole otettu koko tautiin tai rokotukseen oikein mitään kantaa, mutta kiinnostaisi tietää, suojaako rokote äidinmaidon kautta. Edelleenkään en tahtoisi raskausaikana rokotetta ottaa, mutta jos ottaisin sen ihan viime metreillä/heti synnytyksen jälkeen, olisiko siitä vauvalle hyötyä?