Vastakkainasettelu. Mitä se on ja mitä ei ole?

Selkeä mielipidejakauma.

Muotisana siinä mielessä, että sitä käytetään kun toinen osapuoli haluaa oman kantansa läpi, näyttäen itse neuvottelukykyiseltä.

Esim. Persut vs Vihreät:
Vihreät sinnikkäästi ajavat ilmastopolitiikkaa lisäten ilmastoveroja.

Persut protestoivat: vihreät ajavat Kiinaan, korkean verotuksen myötä teollisuuden ja sen työpaikat, sekä hyvän valvonnan mikä tukee terveellistä ilmastopolitiikkaa.


Median vastakkainasettelua:
Persut kritisoivat kaikkea ilman varsinaisia ratkaisuja, eivätkä kykene yhteistyöhön hallituksen kanssa!
 
Nykyään identiteettipolitiikan aikana ei ihmistä voi erottaa mielipiteistään. Jos hyökkäät mielipidettä vastaan, hyökkäät sen sanonutta ihmistä plus hänen aatetovereitaan vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Selkeä mielipidejakauma.

Muotisana siinä mielessä, että sitä käytetään kun toinen osapuoli haluaa oman kantansa läpi, näyttäen itse neuvottelukykyiseltä.

Esim. Persut vs Vihreät:
Vihreät sinnikkäästi ajavat ilmastopolitiikkaa lisäten ilmastoveroja.

Persut protestoivat: vihreät ajavat Kiinaan, korkean verotuksen myötä teollisuuden ja sen työpaikat, sekä hyvän valvonnan mikä tukee terveellistä ilmastopolitiikkaa.


Median vastakkainasettelua:
Persut kritisoivat kaikkea ilman varsinaisia ratkaisuja, eivätkä kykene yhteistyöhön hallituksen kanssa!
(y)
 
Juu. Tai mun mielestä koko ajan huudetaan vastakkainasettelua vastaan, mut sanaa "vastakkainasettelu" ei ole määritelty.
Ei ole määritelty. Vastakkainasettelua huudetaan esim. kun oppositio kritisoi hallituksen toimia. Mietin ihan oikeasti, että onko näille räksyttäjille selvää, mikä on opposition merkitys demokratiassa.
 
Mun mielestä oikeaa vastakkainasettelun välttämistä olisi tämä:

-Tuure Boelius ja Päivi Räsänen väittelevät, molemmat saavat pitää omat kantansa, mielipiteitään pyöristämättä tai ilman kompromisseja.
Väittelyn jälkeen menevät yhdessä kahville.

-Mä ja joku muslimi väitellään, muslimi saa aprikoida rauhassa miten vietän ikuisuuteni helvetissä ja mä voin miettiä että kuinka voittekaan harjoittaa p*darimiehen perustamaa uskontoa, puhumattakaan helvetistä. Kummankaan ei tarvitse tehdä kompromisissia tai pyöristellä kantaansa.

Väittelyn jälkeen halataan ja sovitaan vaikka reissusta niin öööö Lappiin kuin Dubaihin.
 
Mun mielestä oikeaa vastakkainasettelun välttämistä olisi tämä:

-Tuure Boelius ja Päivi Räsänen väittelevät, molemmat saavat pitää omat kantansa, mielipiteitään pyöristämättä tai ilman kompromisseja.
Väittelyn jälkeen menevät yhdessä kahville.

-Mä ja joku muslimi väitellään, muslimi saa aprikoida rauhassa miten vietän ikuisuuteni helvetissä ja mä voin miettiä että kuinka voittekaan harjoittaa p*darimiehen perustamaa uskontoa, puhumattakaan helvetistä. Kummankaan ei tarvitse tehdä kompromisissia tai pyöristellä kantaansa.

Väittelyn jälkeen halataan ja sovitaan vaikka reissusta niin öööö Lappiin kuin Dubaihin.
Todellisuudessa Räsänen joutuu poliisikuulusteluun ja sulta voi lähteä pää :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
vierailija
-Mä ja joku muslimi väitellään, muslimi saa aprikoida rauhassa miten vietän ikuisuuteni helvetissä ja mä voin miettiä että kuinka voittekaan harjoittaa p*darimiehen perustamaa uskontoa, puhumattakaan helvetistä. Kummankaan ei tarvitse tehdä kompromisissia tai pyöristellä kantaansa.
Oikeestihan toisella puolella pitäisi olla ateistin ja toisella puolella nuo uskovaiset. Ateistin silmissä nuo molemmat ovat vain päättäneet uskoa siihen opetukseen mihin ovat sattuneet syntymään.

Ite kyllä pidän uskontoja pahana vitsauksena ihmiskunnalle. Niillä on ollut paikkansa aikanaan ja ehkä niillä vieläkin on paikkansa. Kulttuuria ei voi irrottaa uskonnosta yhtäkkiä, se tapahtuu pikkuhiljaa, niinkuin on tapahtunut länsimaissa kristinuskon kanssa. Toki niitä jarruttavia voimia piisaa paljon.

Islaminuskontoa pidän kyllä ylivoimaisesti pahimpana näistä valtauskonnoista. Ihan jo perustaltaan ja sitten siksi, että suurimmassa osassa islamilaisia maita ei ole erkaannuttu uskonnosta samalla tavalla kuin kristityissä maissa.
 
vierailija
Hauskaa. Vastakkainasettelu terminä on persujen lanseeraama, mutta teillä ei näytä olevan siitäkään mielipidettä, mitä se tarkoittaa.

Eiköhän tuo mene sitten populismin puolelle.

Mutta itse liberaalina vastaan näin; Vastakkainasettelu on sitä, että kaksi eri ryhmittymää laitetaan omiin lokeroihinsa ja molemmat puolet huutavat omia oikeuksiaan ilman, että haetaan kompromisseja välille.

Se, että persut on hokeneet, että vastakkainasettelun aika on ohi, menee ohi heidän käytännöistään, koska he alleviivaavat vastakkainasettelua joka ikisessä asiassa, johon he kommentoivat, eli aina, kun avaavat suunsa taikka twitterin.
Mikään muu puolue ei ole yhtä räikeästi esim vastakkainaasetellut maahanmuuttajia/ ulkomaalaisia ja kantasuomalaisia.

Siksi liberaalit mm. kutsuvat persuja öyhöttäjiksi. Mitä he ovatkin, koska he eivät hae kompromisseja, ainoastaan valittavat. Kun persut matkivat ja sanovat muita öyhöttäjiksi, he oikeastaan syventävät vastakkainasettelua.
 
Hauskaa. Vastakkainasettelu terminä on persujen lanseeraama, mutta teillä ei näytä olevan siitäkään mielipidettä, mitä se tarkoittaa.

Eiköhän tuo mene sitten populismin puolelle.

Mutta itse liberaalina vastaan näin; Vastakkainasettelu on sitä, että kaksi eri ryhmittymää laitetaan omiin lokeroihinsa ja molemmat puolet huutavat omia oikeuksiaan ilman, että haetaan kompromisseja välille.

Se, että persut on hokeneet, että vastakkainasettelun aika on ohi, menee ohi heidän käytännöistään, koska he alleviivaavat vastakkainasettelua joka ikisessä asiassa, johon he kommentoivat, eli aina, kun avaavat suunsa taikka twitterin.
Mikään muu puolue ei ole yhtä räikeästi esim vastakkainaasetellut maahanmuuttajia/ ulkomaalaisia ja kantasuomalaisia.

Siksi liberaalit mm. kutsuvat persuja öyhöttäjiksi. Mitä he ovatkin, koska he eivät hae kompromisseja, ainoastaan valittavat. Kun persut matkivat ja sanovat muita öyhöttäjiksi, he oikeastaan syventävät vastakkainasettelua.
On tuo termi ollut käytössä jo kauan ennen PS:a. Mutta sekin on vastakkainasettelua, että yksi puolue asetetaan vastuuseen koko vastakkainasettelusta. Ja tuo "Vastakkainasettelun aika on ohi" -termin lanseerasi Niinistö. Se presidentti, ei se entinen ministeri.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Hauskaa. Vastakkainasettelu terminä on persujen lanseeraama, mutta teillä ei näytä olevan siitäkään mielipidettä, mitä se tarkoittaa.

Eiköhän tuo mene sitten populismin puolelle.

Mutta itse liberaalina vastaan näin; Vastakkainasettelu on sitä, että kaksi eri ryhmittymää laitetaan omiin lokeroihinsa ja molemmat puolet huutavat omia oikeuksiaan ilman, että haetaan kompromisseja välille.

Se, että persut on hokeneet, että vastakkainasettelun aika on ohi, menee ohi heidän käytännöistään, koska he alleviivaavat vastakkainasettelua joka ikisessä asiassa, johon he kommentoivat, eli aina, kun avaavat suunsa taikka twitterin.
Mikään muu puolue ei ole yhtä räikeästi esim vastakkainaasetellut maahanmuuttajia/ ulkomaalaisia ja kantasuomalaisia.

Siksi liberaalit mm. kutsuvat persuja öyhöttäjiksi. Mitä he ovatkin, koska he eivät hae kompromisseja, ainoastaan valittavat. Kun persut matkivat ja sanovat muita öyhöttäjiksi, he oikeastaan syventävät vastakkainasettelua.
No eikä ole, vaan viherpunavassareiden kotkotuksia.

Tässä lisää viherpunavassareiden trendisanastoa:

Naisviha; joka kerta kun oppositiossa mies pyytää hallitusta vastaamaan kysymykseen mihin hallituksella ei ole vastausta/ei pysty vastaamaan koska se ei ole edullista heille.

Vihan lietsonta; kun hallitus on mokannut ja oppositio yrittää laittaa hallituksen tästä vastuuseen.

Epäluottamuksen viljely; kun hallitus on jäämässä kiinni totuuden kiertämisestä tai muunnellusta totuudesta ja oppositio hiillosraa hallitusta tästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Palstapesu
Hauskaa. Vastakkainasettelu terminä on persujen lanseeraama, mutta teillä ei näytä olevan siitäkään mielipidettä, mitä se tarkoittaa.

Eiköhän tuo mene sitten populismin puolelle.

Mutta itse liberaalina vastaan näin; Vastakkainasettelu on sitä, että kaksi eri ryhmittymää laitetaan omiin lokeroihinsa ja molemmat puolet huutavat omia oikeuksiaan ilman, että haetaan kompromisseja välille.

Se, että persut on hokeneet, että vastakkainasettelun aika on ohi, menee ohi heidän käytännöistään, koska he alleviivaavat vastakkainasettelua joka ikisessä asiassa, johon he kommentoivat, eli aina, kun avaavat suunsa taikka twitterin.
Mikään muu puolue ei ole yhtä räikeästi esim vastakkainaasetellut maahanmuuttajia/ ulkomaalaisia ja kantasuomalaisia.

Siksi liberaalit mm. kutsuvat persuja öyhöttäjiksi. Mitä he ovatkin, koska he eivät hae kompromisseja, ainoastaan valittavat. Kun persut matkivat ja sanovat muita öyhöttäjiksi, he oikeastaan syventävät vastakkainasettelua.
Salella oli jo v.2005 tämmöne kyltti.

 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä