Vastaatko työkaverisi työasiaa koskevaan tekstiviestiin, jos sinulla vapaapäivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua pyytävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua pyytävä

Vieras
Laitoin kaverilleni, joka myös kollegani, viestin jossa kysyin erästä työasiaa. Asia on sinänsä erittäin tärkeä, koska teen tämän kollegan töitä ensi viikolla ja oikeastaan kukaan muu ei tähän kyseiseen asiaan vastausta tiedä. Vastausta en ole saanut...

Vastaisitko sinä? Vastaukseksi riittäisi tässä tapauksessa kyllä tai ei (koskee erään asiakkaan juttua) ja jos haluaisi helpottaa työtäni, pari neuvoa/vinkkiä lisäksi. Ilmeisesti sekin oli liikaa pyydetty. No, teen työn sitten kuten parhaaksi katson enkä kuuntele jälkikäteen marmatusta :kieh:

Voi olla että hän ei vain yksinkertaisesti katso työpuhelintaan lomalla! Vai laitoitko henkilökohtaiseen numeroon? Silloin hassua jos ei vastaa, mutta sillekin voi olla ihan muu syy kuin se, että haluaa olla vittumainen ap:lle.

Vastaan, mutta vasta sitten, kun huomaan saamani tekstiviestin. Vapaapäivinä yleensä nukun pitkään ja koko kännykkä saattaa osua silmiini vasta illalla. Kiireellisissä asioissa mulle kannattaakin soittaa, koska en välttämättä kuule tekstiviestin piippausta.

Yleensä vastaan, mutta joskus saatan unohtaa, jos kyseessä ei ole sellainen akuutti kysymys, joka vaatisi mahd.pian vastauksen.
Yleensäkin pyrin vastaamaan saamini tekstarehin, vaikka niissä ei kysymystä olisikaan.. mutta se vastausaikataulu on melko elastinen.

Jos ei ole työpuhelin päällä? Menikö viesti perille, katso välitystiedoista? Kyllä monilla on oma kotiliittymä vapaa-ajalle ja sulkevat sen numeron mikä työkavereille annettu.

Privaattinumeroon laitoin, en edes muista hänen työnumeroaan. Ja perille meni. Täytyy ilmeisesti vielä vain odotella ja jos ei mitään kuulu, toimin aamulla kuten parhaaksi katson.

Kyllä varmaan vastaisin, olen sen verran "tunnollinen", mutta harmittaisi varmaan tulla häirityksi vapaa-ajalla työasiassa. Miksi se asia on niin kiireellinen, ettei sitä ehdi selvittää sitten, kun hän on töissä taas? Kyseletkö usein neuvoja työasioissa vapaa-ajalla? Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa teemme samaa työtä ja hän kyllä kyselee multa aika usein apua, ihan sellaisissain pulmatilanteissa, joihin saisi kyllä vastauksen, kun viitsisi kaivaa itse vähän tietoa. Se harmittaa.

[QUOTE="Minä";24508580]Kyllä varmaan vastaisin, olen sen verran "tunnollinen", mutta harmittaisi varmaan tulla häirityksi vapaa-ajalla työasiassa. Miksi se asia on niin kiireellinen, ettei sitä ehdi selvittää sitten, kun hän on töissä taas? Kyseletkö usein neuvoja työasioissa vapaa-ajalla? Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa teemme samaa työtä ja hän kyllä kyselee multa aika usein apua, ihan sellaisissain pulmatilanteissa, joihin saisi kyllä vastauksen, kun viitsisi kaivaa itse vähän tietoa. Se harmittaa.[/QUOTE]

Jos hän haluaa, että olen tietoinen asiasta joka koskee hänen asiakastaan ja tämän parasta, niin olisi fiksua vastata. En kysele työasioista jos en oikeasti tietoa tarvitse ja oman järjen käyttö on mielestäni sallittua ;) Tämä asia on vaan sellainen, että mutu-tuntumalla ei voi mennä. En ole työnkuvaani tässä kertonut, mutta kyseessähän voisi olla ESIM. sovittu asiakastapaaminen ja siihen liittyvät jutut, kotikäynti (jolloin tarvitsen tiedon onko tämä ihminen silloin sovitusti kotona) jne.
Tarvitsen tiedon aamuun mennessä, siksi en voi odottaa montaa viikkoa että kaveri palailee töihin.

Jos hän haluaa, että olen tietoinen asiasta joka koskee hänen asiakastaan ja tämän parasta, niin olisi fiksua vastata. En kysele työasioista jos en oikeasti tietoa tarvitse ja oman järjen käyttö on mielestäni sallittua ;) Tämä asia on vaan sellainen, että mutu-tuntumalla ei voi mennä. En ole työnkuvaani tässä kertonut, mutta kyseessähän voisi olla ESIM. sovittu asiakastapaaminen ja siihen liittyvät jutut, kotikäynti (jolloin tarvitsen tiedon onko tämä ihminen silloin sovitusti kotona) jne.
Tarvitsen tiedon aamuun mennessä, siksi en voi odottaa montaa viikkoa että kaveri palailee töihin.

No siinä tapauksessa luulisi hänen vastaavan. Muuten hoidat sitten vain tilanteen parhaaksi katsomallasi tavalla. Toivottavasti asia selviää.

Soita hänelle iltapäivällä :). Kaikki ihmiset eivät kulje kännykkä kädessä vapaapäivinään, joten hänen kännykkänsä saattaa olla jossain ihan toisessa huoneessa eikä kuullut, että tekstari tuli.

Vastaan kyllä. Olen työpaikkani vastuuihminen joten on "pakko" koska usein on kyse joko työntekjän puutteesta tai sitten muusta vakavasta asiasta joista pitää tietää.

En ota työpuhelinta edes kotiin, ellen tule suoraan keikalta kotiin. Tuskin huomaisin viestiä ennen kuin illalla. Asiakastilanteita minullakin, mutta vapaapäivinäni minulla ei ole mitään velvollisuutta vastata työpuheluihin tai viesteihin ja itse asiassa työnantaja on kieltänyt niin tekemästä. Mutta jos sellainen tilanne olisi että kolleega välttämättä tarvisi apua, niin mieluummin soittamalla kuin tekstiviestillä.

Eli hän ei ole vapaapäivällä, vaan lomalla? Ensiksikin, hän voi olla jossain muualla kuin Suomessa, ja hyvällä onnella juuri mennyt nukkumaan kun viestin olet laittanut.
Itse vastaan viesteihin lomalla, mutta viivettä voi olla. En kulje puhelin kourassa joka paikassa, ja se on usein piippauksella tai äänettömällä.

Työpaikalla kannattaa ottaa asia puheeksi: sijaiselle on jätettävä kaikki tarpeelliset ohjeet. Se on jo lomalle jäävänkin etu.

Joo..olen yleensä vastannut.
Kuitenkin periaatteena pitäisin sitä että lomalla ja vapailla ei häiritä työkavereita työasioilla.

Tietysti poikkeustilanteita voi joskus tulla ja jos asia on oikeasti sellainen ettei muuten saa selvitettyä.

• Tykkää
Reactions: olkinalle
[QUOTE="vieras";24508805]Joo..olen yleensä vastannut.
Kuitenkin periaatteena pitäisin sitä että lomalla ja vapailla ei häiritä työkavereita työasioilla.[/QUOTE]

Mutta jätä sitten tietysti sijaisellesi hyvä ohjeistukset, tiedot ym? Ne mitä itse perjantaina katsoin, olivat puutteelliset :|

Yhteistyössä