Vasta tällä palstalla opin, että ihmiset heittää joulukortit ROSKIIN joulun jälkeen! Minusta järkyttävää!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Minäkin säästän kaikki, ei niistä kymmenessä vuodessakaan kovin isoa laatikkoa tule. Saavat lapset sitten joskus niitä tutkia. Mutta meidän lapsikorteilla saa pyyhkiä vaikka takapuolensa, ei minua kiusaa :D Se on joulutervehdys ja vuosittain lähetän uuden.

Mä saatan säilyttää valokuvakortit, jos kuvattava on läheinen ja kuva hyvä.
Parhaita itsetehtyjä säästän myös.

Mutta siis ihan oikeesti. Noita tulee joka joulu iso nippu. Mä säästän paljon muutenkin sellaista, mitä todella ei tarvitsisi, noita nyt en ainakaan ala kaikkia säästelemään.

Leivinuunin sytykkeeksi menee iso osa kohta joulun jälkeen. Ei mulla ole tapana selaillakaan jotain vuosia vanhoja joulutervehdyksiä, mulla on ihan riittävästi muutakin puuhaa.
Mulle tosiaan on uutta, että joku tosiaan säilyttää vuosikausia vanhat joulukortit.

Minä en säilytä vuotta kauempaa enkä yhtään tykkää huonoa, vaikka joku heittää lähettämäni kortin paperikeräykseen. Minulle hyvin harva esine on niin tärkeä, etteikö siitä voisi luopua. Joulukortti nyt ei ainakaan voisi olla niin tärkeä, se on kiva saada joulun alla, samoin kuin niitä lähettää, mutta sitten se on jo mennyttä.

d
Meille tulee noin 40 joulukorttia per joulu, en tosiaankaan säilytä muuta kuin valokuvat ja toisinaan jotkut oikein kivat itsetehdyt kortit. Ja minua ei haittaa, vaikka lähettämäni kortit joulun jälkeen päätyisivätkin paperinkeräykseen tms. Itse asiassa luulen, että suurin osa ihmisistä ei säästä kaikkia saamiaan kortteja.

kanelisokeri77
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mä säästän kaiken. Mulla on itsellä iso-mummun lähettämä kortti tallessa, olen saanut sen yli 30 vuotta sitten, mummu oli yli 80-vuotias mutta lähetti silti kortin joka ikiselle suvun lapselle. Ihana on se! Ja nyt mä säästän näitä...
Ainakin mulla on paras kokoelma joulupostimerkkejä vanhainkodissa!
:LOL: Muut mummut kalpenee ja Ainot lentää jaloista kun Sylvi vetäsee joulukortit esiin! :heart:

just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhan tavaran inhoaja :)
Eipä ihmekään, että asumme 2 lapsen kanssa alle 80 neliössä tilavasti ja kaappitilaa ois vieläkin käytettävissä :)
Toista se on niillä jotka kaiken krääsän säilyttää.
Mikset ilmoita tuttavillesi, ettet halua kortteja?
Koska ei niitä onneksi tulekaan kuin 2-3 :)
Niin no ei tuollasella voi kovin montaa tuttavaa edes olla, joka vähät välittää toisten vaivasta. dorka mikä dorka

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Eipä ihmekään, että asumme 2 lapsen kanssa alle 80 neliössä tilavasti ja kaappitilaa ois vieläkin käytettävissä :)
Niin no ei tuollasella voi kovin montaa tuttavaa edes olla, joka vähät välittää toisten vaivasta. dorka mikä dorka
No just :eek:
Säilytä sä kuule vaikka ne vanhat Seiskatkin 10 vuoden ajalta, jos mielesi tekee :D
Mun kaveripiirissä kun ei ole tapana kortteja lähetellä. Ei olla muutenkaan sellaisia krääsäihmisiä, onneksi! Eipä ole muuten koskaan tullut edes keskustelua aiheesta "minne laitat joulukortit" enkä usko, että tuttavani ovat myöskään selvännäkijöitä :xmas:

Juupa juu
Mä olen niin tyly että heitän ne roskiin.. Jos joulussa tulee noin 30 korttia, siihen päälle o tullut lasten synttärikortit, omat synttärikortit, kihla- ja hääkortit, onnea uuteen kotiin kortit ym ym nimpparikorttia niin en tod ala säilyttämään muuta kuin ne tärkeimmät kortit elämässäni... Sen verran kyllä kirpasee heittää niitä suoraan roskiin että annan ne lapsille leikkeihin ja sitte kun ne on taiteltu ja syöty niin heitän ne pois :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Juupa juu:
Mä olen niin tyly että heitän ne roskiin.. Jos joulussa tulee noin 30 korttia, siihen päälle o tullut lasten synttärikortit, omat synttärikortit, kihla- ja hääkortit, onnea uuteen kotiin kortit ym ym nimpparikorttia niin en tod ala säilyttämään muuta kuin ne tärkeimmät kortit elämässäni... Sen verran kyllä kirpasee heittää niitä suoraan roskiin että annan ne lapsille leikkeihin ja sitte kun ne on taiteltu ja syöty niin heitän ne pois :saint:
lapsille voi tehdä niistä "palapelejä", leikkoa muutamaan osaan ja sekoittaa, jaksavat muutaman kerran etsiä kuvat kohdalleen :)

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
Mä säästän kaiken. Mulla on itsellä iso-mummun lähettämä kortti tallessa, olen saanut sen yli 30 vuotta sitten, mummu oli yli 80-vuotias mutta lähetti silti kortin joka ikiselle suvun lapselle. Ihana on se! Ja nyt mä säästän näitä...
:LOL: Muut mummut kalpenee ja Ainot lentää jaloista kun Sylvi vetäsee joulukortit esiin! :heart:
(Sen lisäksi mä trokaan viskiä siellä... En todellakaan aio olla selvinpäin vanhainkodissa! ha!)

Juupa juu
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Juupa juu:
lapsille voi tehdä niistä "palapelejä", leikkoa muutamaan osaan ja sekoittaa, jaksavat muutaman kerran etsiä kuvat kohdalleen :)
No odotetaan pari joulua siihen vielä :) Nyt noi vajaa 1 ja vajaa 2-vuotiaat tekee niille mitä lystää :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja kanelisokeri77:
(Sen lisäksi mä trokaan viskiä siellä... En todellakaan aio olla selvinpäin vanhainkodissa! ha!)

:LOL: :LOL: :LOL:

vieras
Säilytä sä kuule vaikka ne vanhat Seiskatkin 10 vuoden ajalta, jos mielesi tekee :D
Mun kaveripiirissä kun ei ole tapana kortteja lähetellä. Ei olla muutenkaan sellaisia krääsäihmisiä, onneksi! Eipä ole muuten koskaan tullut edes keskustelua aiheesta "minne laitat joulukortit" enkä usko, että tuttavani ovat myöskään selvännäkijöitä :xmas:
En EDELLEENKÄÄN ymmärrä, että joku vertaa sinulle henkilökohtaisesti lähetettyjä joulukortteja johonkin aikakausilehtiin :headwall:

vieras
Sä voit kuule olla siinä kunnossa, ettet edes tiedä mitä sana viski tarkoittaa.
Lekottelet suu auki vaipoissasi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Siis nyt vasta opin, että jotkut säilyttävät kortteja vuosikaudet. Ällistyttävää!

Olen iloinnut niistä saatuani ne, mutta joulun mentyä myös hyvän joulun toivotukset saavat mennä. En muutenkaan säilyttele mitään "muistojen laatikoita". Säilytättekö myös kaikki teille osoitetut onnittelu- yms kortit?
Kaikki kortit säästän. TIETENKIN!!

Tulisi mieleenikään heittää niitä roskiin! Siksi kauhulla tätä ketjua luenkin. Kai te roskiinviskojat teette saman kiitoskorteille, joissa on hääparin kuva yms...Uskomatonta moukkamaisuutta minusta :(.

just
Mulle ei kyllä tuu niin turhaa lehteä ku seiska :D Sulle varmaan tulee. Mä en ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka voi heittää kortit roskiin. mitä sit jos joku ystäväs kysyy sulta sitä korttia, jonkun syyn vuoksi. Esim. että pitää nähä millasen teki viime vuonna, niin sä sanot että se on roskiin heitetty. huh, en ymmärrä...

Mulle ei kyllä tuu niin turhaa lehteä ku seiska :D Sulle varmaan tulee. Mä en ymmärrä myöskään ihmisiä, jotka voi heittää kortit roskiin. mitä sit jos joku ystäväs kysyy sulta sitä korttia, jonkun syyn vuoksi. Esim. että pitää nähä millasen teki viime vuonna, niin sä sanot että se on roskiin heitetty. huh, en ymmärrä...
Tämä kuulostaa absurdilta :)

just
Tämä kuulostaa absurdilta :)
No ihan tosi! Mitä jos noin käy? Kaikkihan voi tässäkin maalimassa olla mahollista. Ja mun mielestä mä en ole outo, vaan ennemminkin se on, joka pystyy heittää muiden lähettämät kortit roskiin, ihan kun niillä ei olis mitään tunnearvoa. Tuskin sellaset ihmiset edes tietää ja käsittää sanoja: tunne ja muistot

kb
Meille tulee paljon "virallisia" firmojen, seurojen, yhdistysten yms. yhteistyökumppaneiden kortteja ja siihen vielä muut tervehdykset päälle. Valokuvat säilytän (kait jossain) ja ne mitä lapset haluavat itselleen, loput menevät roskiin. Arkistoitavaa on muutenkin tarpeeksi.

Minä olen myös niin jopa hölmön tunteikas että en edes pystyis laittamaan kortteja roskiin. Siinäkin pitää tapella itsensä kanssa kun laittaa lapsen piirustuksen roskiin, vaikka se olis millainen tuherrus tahansa ja niitä tulee kymmeniä päivässä :headwall:

No ihan tosi! Mitä jos noin käy? Kaikkihan voi tässäkin maalimassa olla mahollista. Ja mun mielestä mä en ole outo, vaan ennemminkin se on, joka pystyy heittää muiden lähettämät kortit roskiin, ihan kun niillä ei olis mitään tunnearvoa. Tuskin sellaset ihmiset edes tietää ja käsittää sanoja: tunne ja muistot
Voisiko mitenkään ajatella, että on ihan tavallista, että tästäkin asiasta ihmiset ajattelevat eritavalla, olematta silti moukkia tai mitä kivoja nimityksiä tässäkin ketjussa on jo ollut? Minusta on kohtuutonta sanoa noin, kuten tuossa kirjoitat. Mutta en siltikään ala nimitellä sinua.

Jos minulta kysyttäisiin, että millaisen kortin joku lähetti minulle viime vuonna, sanoisin, etten muista, eikä minulla ole sitä enää tallella. Saattaisi se just vielä joulun alla ollakin, kun yleensä käytän niitä viimevuotisia muistin tukena, että kenelle itse lähetän. En osaa kuvitella, että se olisi kovinkaan vakava asia.

just
Voisiko mitenkään ajatella, että on ihan tavallista, että tästäkin asiasta ihmiset ajattelevat eritavalla, olematta silti moukkia tai mitä kivoja nimityksiä tässäkin ketjussa on jo ollut? Minusta on kohtuutonta sanoa noin, kuten tuossa kirjoitat. Mutta en siltikään ala nimitellä sinua.

Jos minulta kysyttäisiin, että millaisen kortin joku lähetti minulle viime vuonna, sanoisin, etten muista, eikä minulla ole sitä enää tallella. Saattaisi se just vielä joulun alla ollakin, kun yleensä käytän niitä viimevuotisia muistin tukena, että kenelle itse lähetän. En osaa kuvitella, että se olisi kovinkaan vakava asia.
No, ihan sama mulle oikeestaan heitätkö kortit roskiin vai en. Toivottavasti sinä et ainakaan ole joku minun tuttu, jolle aion huomenna lähettää itse tekemäni kortit. Eihän niiden tekemiseen mennytkään kuin 3 iltaa. 40 maksoi tarvikkeet ja kuvat piti isälläni teettää lapsestamme. Toivottavasti en sinulle lähetä. Yhtä hyvin olisin voinut olla tekemättä.

jill
Mä kanssa säilytän sen vuoden, sitten pilkotaan ne osiksi uusiin kortteihin. Joka vuosi tulee 40-60 korttia, en todellakaan ala säilömään niitä. Tuskin niitä myöhemmin tulee katsottua.

Yhteistyössä