Vasemman kyljen alla on "jotain"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä saattaa kuulostaa aika hullulle, koska sitä se minustakin on.. Minulla on tuntunut vasemman puolen kyljen alla jo yli puoli vuotta "jotain". Se painaa ja tavallaan tuntuu siellä. On vaan sellainen tunne/paine tuolla kylkiluiden alla. Kaksi alimmaista luuta ja kun yhtä luuta tunnusteler siellä päässä tuntuu joku ns möykky tai kuin se kääntyisi johonkin suuntaan ja siitä se patti tulee. Olen tunnustellut oikeaa puolta ja siellä ei sellaista ole. Lisäksi se miekkakisäke mikä sijaitser kylkiluiden keskellä on aika iso möykky jo kosketus arka ja sekin tuntuu varsinkin kun on mahallaan. Tuntuu hullulle pelkkä ajatuskin soittaa lääkäriin ja kertoa tämä, kun eihän ne tosissaan ota. Itselläni vaan kauhukuvat kasvaimista tms. Mielessä.

No jopas, mulla ihan sama tilanne! En vaan tiedä johtuuko tämä tuntemus jumissa olevista selkälihaksista hms. ja juuri tässä puntaroin että mennäkkö huomenna näytille...

itselläni ei ole selkäjumeja tai muutakaan. Lähinnä tässä hirvittää kuinka siinä yhdessä kylkiluussa on se joku siellä päässä ja tuo suurentunut ja kipeä miekkalisäke. Tälläkin hetkellä tuo vasen kylki on aran tuntuinen ja kun jännitän sitä ouolta se "jokin" siellä tuntuu. Ihan hullua..g

Mulla oikeella puolella. Olen joskus näyttäny lääkärille ja se sano et ei mitään ihmeellistä. Mahallaan en myöskään voi olla kovalla ollenkaan. Luin ylimääräisestä kylkiluusta, muttei ollut sitäkään. Ilmotelkaa jos jotain löytyy ni meen itsekkin uudestaan nätille.

oman lisänsä tähän soppaan tekee se että minulla käynnissä astmatutkimukset, rinnassa tuntuvan paineen vuoksi.. Aloinkin miettiä että jos nää kaikki liittyykiin toisiinsa, et jos ei olekaan adtmas vaan tuolla oukeasti jotain..

Itseasiassa kyseessä taisi olla tulloin fyssari joka tutki painelemalla ja muuten käsin. Se muistaakseni liittyi jollakin tavalla yliliikkuviin niveliin kun tutkittin muutenkin mun ryhtiä ja muuta ja rintalasta usein poksuu myös. Ihmettelin tuolloin mistä voi olla niin varma ettei kuviin edes laita.

By the way, mulla "paine rinnassa" diagnosoitiin ahdistukseksi ja masennukseksi ja söin siihen lääkitystä. Vuosia myöhemmin todettiin että kyseessä on närästys!!

Siis patti on kylkiluussa, toiseksi alimmaisessa. Ikäänkuin luu olisi epämuodostunut tai sitten siinä kasvaa kiinni jotain.
Se tuntuu sille kuin olisi jotenkin taipunut sisäänpäin.

No mula tuntu alempana kyljes "jotain" aina ku käännyin sängys kyljelleen, siis se tuntu vaan sen hetken ku käänty ja sit katos johonkin. Vuoden verran sitä ihmettelin, tulin siinä välis raskaaksi ja jossain vaiheessa raskautta se lakkas tuntumasta, ilmeisesti mahan kasvun takia. Mulle tehtiin suunniteltu sektio ja samalla sterilisaatio. Siinä oli sitte huomattu kasvain munasarjan päällä (muistaakseni 1x3cm) ja poistettu se. Kasvain oli hyvälaatuinen. Tota "jotain" ei oo sen koommin tuntunu joten luulen että se oli toi kasvain.

By the way, mulla "paine rinnassa" diagnosoitiin ahdistukseksi ja masennukseksi ja söin siihen lääkitystä. Vuosia myöhemmin todettiin että kyseessä on närästys!!

Ei meinannut happea saada ja olin varma että sydänkohtaus, niin selvis että runsaasta juopottelusta johtuen vatsahapot "nousee" ja kuristaa henkitorvea.
Lääkäri sanoi että moni juoppo ei tiedä asiaa ja luulee sydänkohtaukseksi koska tukehtumisen ja rintakehän paineen tunne on tietty todellinen.

No mula tuntu alempana kyljes "jotain" aina ku käännyin sängys kyljelleen, siis se tuntu vaan sen hetken ku käänty ja sit katos johonkin. Vuoden verran sitä ihmettelin, tulin siinä välis raskaaksi ja jossain vaiheessa raskautta se lakkas tuntumasta, ilmeisesti mahan kasvun takia. Mulle tehtiin suunniteltu sektio ja samalla sterilisaatio. Siinä oli sitte huomattu kasvain munasarjan päällä (muistaakseni 1x3cm) ja poistettu se. Kasvain oli hyvälaatuinen. Tota "jotain" ei oo sen koommin tuntunu joten luulen että se oli toi kasvain.

siis kuinka munasarjan kasvain voisi tuntua kyljessä??
Kysyy tyhmä.

Itse kävin lääkärissä vasemmanpuoleisen alimman kylkiluun alla olevan patin vuoksi. Lääkäri tunnusteli kumpaakin kylkeä, kyseli oonko ottanut osumaa kylkeen yms. ja anto lähetteen ultraan. Ultrassa ei näkyny mitään. Puolen vuoden päästä menin lääkärille uudestaan ja sano vaan että kylkiluu on vaan ehkä kasvanut oudosti. Silti kumminkin kun sitä tunnustelee niin siellä alla muljuu jokin. Tiedä sitten mikä on. On siis kipeä ja painaa kun on vatsallaan tai kyljellään ja jos harrastaa rajumpaa liikuntaa niin särkee.

[QUOTE="vieras";27935919]siis kuinka munasarjan kasvain voisi tuntua kyljessä??
Kysyy tyhmä.[/QUOTE]

Emmä tiedä :xmas:
Siis toi juttu tuntu aika alhaalla kyljessä ja sillei kumminki vähän etupuolella. Mut kattelin tos ny et missä kohtaa munasarjat oikeesti on, niin ei se kyllä niin alhaalla tuntunu. Tosin en tarkemmin tiedä mitä tarkotettiin sillä että kasvain oli munasarjan päällä. Joka tapauksessa sitä juttua ei oo enää tuntunu...

Ja lähinnä kai yritin sanoa et jos jotain tollaista ylimääräistä tuntuu sisuksis niin hyvä sitä ois käydä näyttämäs. Jos ei vaikka sitten mitään ookkaan niin saa ainakin mielenrauhan.

Yhteistyössä