Varpajaiset ENNEN lapsen syntymää? Onko ihan tyhmä idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aloittaja"

Vieras
Tiedän jo päivän, jolloin järjestän babyshowerit/ illanistujaiset tyttökavereideni kanssa ennen vauvan syntymää. Mietin, että haluaisin järjestää samalle illalle miehelleni yllätysjuhlat/varpajaiset koska hänet ajetaan (luonnollisesti) pois naisten tieltä, jotka valtaavat kotimme :) Onko ihan hölmö ideä järjestää tällä tavalla etukäteen yllätysvarpajaiset miehelle, vai onko joku muukin tehnyt näin.

Haluaisin yllättää mieheni oikein kunnolla ja saada kaikki hänen kaverinsa ja ulkomailla asuvan veljen mukaan juoneen niin, ettei mieheni arvaa mitään. Luulisi menevänsä siis toiselle veljelleen tekemään ruokaa tms. kun "ei saa olla kotona" ja sitten siellä olisikin kaikki kaverit viskien, viinien ja hyvän ruuan kera. (Miehen maailmanluokan krapulakaan ei haittaisi minua niin paljoa kun meitä on vain kaksi vielä tuolloin, eikä vauvaa)

Mutta onko siis liian perinteistä poikkeavaa, että viettävät varpajaisia ennen lapsen syntymää tällä tavoin?

Olet kiva miestäsi kohtaan, mutta varpajaisten idea on juuri siinä että juhlitaan vauvan syntymää ja se tehdään miesten ehdoilla. Vai onko miehesi saamatonta tyyppiä, joka ei pärjää ilman sinua? Silloin ymmärrän, jos haluat huseerata mukana.

Kaverini teki niin, että piilotti viskipullon lakanoiden väliin ja vihjaisi siitä miehelle miehen tehdessä lähtöä kotiin synnytyksen jälkeen.

Niin, totta ehkä. Varpajaisten pointti on se vauvan syntymän juhlinta. Ajattelin että jos kokoaisin miehen kaverit etukäteen kasaan niin olisi vaan yllätys, jota ei osaisi odottaa. Mutta pahapa sitä syntymätöntä lasta on juhlia...... tai sitten keksin juhlille jonku uuden nimen .... "prevarpajaiset" ;)

Mielestäni on tyhmä idea. Eikö miehet nyt osaa tällaiset järjestää sitten ihan itse jos haluavat? Mitä sinä niitä suunnittelet? Eihän ne mitkään syntymäpäiväkemut ole. Minun mieheni ei edes ymmärtänyt koko varpajaisasiaa...ei siis ollut mitään sellaisia. Mutta en minäkään tajunnut pitää mitään babyshowereita, ei tullut mieleenikään, kun pelkäsin, ettei kaikki mene "putkeen" kuitenkaan...

ihan kun olisit jotain polttareita järkkäämässä....
Ja siis järjestätkö itse babyshowerisi, eikös ne ole juuri sellaiset kekkerit, jotka ystävät järkkää yllärinä?

[QUOTE="vieras";29140028]ihan kun olisit jotain polttareita järkkäämässä....
Ja siis järjestätkö itse babyshowerisi, eikös ne ole juuri sellaiset kekkerit, jotka ystävät järkkää yllärinä?[/QUOTE]

joo kyllä nää molemmat on sellasia jotka kavereiden kuuluu järjestää

No voithan ehdottaa miehesi kavereille että pitävät babyshowerit isälle.

Semmoisia ei ole varmaan moni keksinytkään järjestää, mutta ihan tasa-arvon ja isien osallistumisen ja isyyden arvon vuoksi semmoisetkin kyllä pitäisi olla.

En halua itselleni perinteisiä babyshowereita vaippakakkuineen ja piltin maistamisineen. Minulla on työn puolesta yhdenlaiset ystävät ja harrastuksen puolesta yhdenlaiset. Haluan näistä kahdesta kaveriporukasta ystävät ja tutut luokseni viettämään naisteniltaa, en mitään vauvakemuja oikeastaan. Tämän vuoksi kutsun itse ystävät luokseni syömään ja juomaan hyvin ja kehoitan välttämään mitään vauvalöpinöitä. Tavallaan haluan viettää illan naisena naisten kesken, en tulevana äitinä vaikka sellainen olenkin ja vauva on odotettu ja ihana asia. Ehdin kuitenkin niitä vauvajuttuja ihmetellä aika paljon vauvan syntymän jälkeen ja jaaritella muiden mammojen kanssa. Minun babyshowerit eivät ole siis oikeasti babyshowerit :)

Mutta ehkä saitte pääni kääntymään, mies jääköön siis ilman yllätysjuhlia, vaikka vähän tylsältä kuulostaa minun korvaani. Tokihan olisi voinut halutessaan lähteä juhlimaan vauvan syntymää sitten syntymän jälkeenkin. Ehkä kyselen vaivihkaa miehen mielipidettä miten itse kokee varpajaiset ja millaisia ajatuksia hänellä niistä on. Hänen ajatuksensa niistä juhlingeistahan on se tärkein.

[QUOTE="vieras";29140067]milloin sitten aletaan järjestää äitien varpajaisia? :D[/QUOTE]

Silloin kun kuopus muuttaa omilleen...

Oikeasti, olen ollut parissakin MUMMIBILEISSÄ. Eli nainen järkkää naisystävilleen tai miksei koko tuttavapiirilleen railakkaat juhlat ensimmäisen lapsenlapsen syntymän kunniaksi.

Näihin kuuluu sitten välttämättömänä ohjelmanumerona kolmesataa tulostettua suurikokoista kuvaa tuoreesta pallopäästä...

Mun miehen kaveripiirissä järkkäävät varpajaiset aina ennen lapsen syntymää. Mun mielestä se on ollut tosi hyvä idea, ei tarvii heti lapsen synnyttyä lähteä viihteelle. Se tuntuu kyllä oudolta jos äiti järjestäisi varpajaiset.

Niin siis tarkennan, että en niitä varpajaisia järjestäisi, mutta voisin sopia hänen kavereidensa kanssa tämän yllätyksen tapahtuvaksi samana iltana kun itse vietän aikaa tyttökavereiden kanssa. Miehet päättäkööt mitä tekevät, minne menevät, syövät ja juovat yms. se on minulle aivan se ja sama.

En ymmärrä miksi ajaa mies pois ja miksei se saisi osallistua showeriin. Tai yhtähyvin, miksei äiti voisi osallistua varpajaisiin. Kuulostaa aika ällöltä ryypätä lapsen synnyttyä, vauvaahan silloin pitäisi olla hoitamassa.

Silloin kun kuopus muuttaa omilleen...

Oikeasti, olen ollut parissakin MUMMIBILEISSÄ. Eli nainen järkkää naisystävilleen tai miksei koko tuttavapiirilleen railakkaat juhlat ensimmäisen lapsenlapsen syntymän kunniaksi.

Näihin kuuluu sitten välttämättömänä ohjelmanumerona kolmesataa tulostettua suurikokoista kuvaa tuoreesta pallopäästä...

Hauska idea=)

Yhteistyössä