Varpaiden väli pikkuisen rikki

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Minulla menee rikki ajoittain pikkuvarpaan välistä iho ja on todella kutiseva.Laitan dactacort pulveria pari kolme päivää ja taas vaiva poissa.jalkojen hyvä pesu ja huolellinen kuivaus myös tärkeää
Eli epäilet että se on sieni? Mulla vaan hautuu rikki,ei ole sientä, eli silloin tuota lääkettä ei kannata laittaa. Pesu, kuivaus, tuuletus.
 
-jukka
Apolar on hyvä monenlaisiin iho ongelmiin erityisesti atooppiselle iholle tms iholle joka saa herkästi kaikkia infektioita ympäristöstä...vaimolla on apolar voidetta ja tepsii AINA..sieni lääke pahentaa! tilannetta jos ei olekaan sieni... lääkäriin vaan jos ei helpota tai löydy oikeaa niin ihotauti lääkärille ja näyte niin johan vaivat lähtee... mitä suotta kärsiä vuosia, ja pistää rahaa hakuammunta lääkkeisiin?
atooppinen iho vaatii jatkuvaa hoitoa, jonkinverran rasvainen perusvoide auttaa todella paljon perushoidossa, kun iho on kostean kimmoisa niin ihon ominaisuudet suojata ympäristöltä on parhaat.
 
"minna"
Mukka oli vapaanvälit vuoskausia rikki. Lopulta varpaisiin levis sieni ja se paheni vielä kynsisieneksi.
Lekuri määräsi sitten antibiottisienikuurin 3kk ja muistaakseni daktarin voidetta. Jalat tuli kuntoon -kuullemma ei mitenkään yleistä, että ekalla kerralla paranee - mut parin kuukauden kuluttua näin taas pienen ihovaurion yhessä varvasvälissä. Mä olin, ett Voi ei!
Kaveri suositteli varvassukkia, joissa on hopeaa. Ostin yhet sellaset ja kokeilin.
Autto. Nyt mulla on melkein aina sellaset varvassukat, mitä nyt joskus kesällä olin ilman sukkia ja hienompiin tilaisuuksiin laitan tavalliset sukat. Mut mun jalat ei kestä ehjinä ilman varvassukkia pidempiä aikoja. Paranee aina voiteilla ja varpikkailla.
 
"Hansu"
Mulla oli chilitin ja muiden kuvausta vastaavia rakkuloita kämmenissä ja joissain sormissa monta vuotta, sanoin yllättävän monilla tuttavapiirissäni. Itsellä todettiin MSAS-analyysissä vakava viljayliherkkyys, jota ei siis lääkärit olleet testeissään nähneet eikä keliakiaa edes koepalojen avulla todettu. Silti kun jäin analyysin jälkeen viljattomalle (eli gluteenittomalle) hävisi niin lukuisat erilaiset mahaongelmat kuin myös käsien rakkulat. Sama on käynyt niille tuttavapiirissä jotka kokeilivat viljattomuutta - rakkulat hävisi.

Varpaanvälin (uloin varpaanväli) ammottavasta haavasta samassa analyysissä hoitaja totesi, että vaiva liittyy stressiin - eli ilmenee yleensä aina jos kärsii henkistä puolta rassaavasta stressistä. Ja olen muuten ihan huomannut että pitää paikkansa ainakin itsellä. :) Hoidoksi olen itse käyttänyt teepuuöljyä ja hyvää hygieniaa, kutisee tällöin vähemmän ja pysyy paremmin aisoissa. Helpottaa kyllä aikanaan kun elämäntilanne tasaantuu.
 
"Hansu"
Kokemuksieni mukaan aika moni iho-ongelmista voi johtua gluteeniherkkyydestä, tai ihan sokerista (->aiheuttaa mm. hiivan liikakasvua elimistössä), joten jos vaivat tuntuu riittävän ikäviltä ei esim parin kuukauden koeaika gluteenittomana tai ilman lisättyäsokeria ruokavaliossa ole kovinkaan kova hinta - siltikään vaikkei tämä "oma hoito" sinun kohdalla tepsisikään. :)
 
Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.
 

Yhteistyössä