Varpaiden kynsien leikkuu

Tähän asti on onnistunut, nyt ei meinaa antaa leikata enää TOSI pitkiä varpaankynsiään tyttö kohta 2-vuotias ! Onko apukeinoja mitään ?? Huutaa ja heiluu, miten me saadaan se rauhoitettua.. Apuwwa !!! :eek:

kuu
Meillä kyllä varpaat menee, mutta sormien kynsien kanssa saa välillä kyllä käyttää mielikuvitustaan. Yleensä leikkaan yhden/kaksi kerrallaan ja toiset sitten toisella kertaa... Menee vaivattomimmin näin (kun ei ehdi yhdestä tai kahdesta vielä hermostua).

Miksi ihmeessä noin pienen ihmisen kynnet pitääkin kasvaa niiin nopeasti?

Paavo-Riikka
Jos ei muu auta, niin nukkuessa sitten. Pitää vaan varmistua, että on syvässä unessa ja nukkumaan mennessä jo joku alusta, ettei lakanoille putoile kynnet. Sitten vaan alusta alta pois ja uni jatkuu...

No mä olen sitten vissiin poikkeus kun leikkaan kynnet vaikka väkisin, en ole koskaan neuvotellut lasten kanssa asiasta. Jos pidän tiukasti sylissä niin ei siinä edes aleta hillumaan, ja minä en piittaa vaikka huutaisikin. Ne vaan on niitä asioita joita pitää tehdä. Sama hampaiden pesusta. Hiukset ollaan leikattu ihan pienestä pitäen eli istuu kiltisti partrin tuolissa ja ihailee itseään. Paljon meilläkin tehdään neuvotteluja ja kompromissejä mutta ei tuollasista asioista.

Varmaan lastensuojeluun taas joku ottamassa yhteyden, mutta

Kun leikkaa vastustuksesta huolimatta, niin alkaa sujumaan. :D
Ei anna sen kamalan riehunnan ja älämölön vaikuttaa, pitää vaan huolen ettei leikkaa varvasta ;)

Ja jos sanoo että laitetaan kynsilakkaa kun on leikattu, niin meillä ainakin suostuu. Vaikka lakkaa yhteen varpaaseen, ei se pojallakaan haittaa(en muista mainitsitko lapsesi sukupuolta).
Tai ensin leikataan ja sitten pääsee kylpyyn tai jotain muuta oikein mieleistä.

Meilläkin hiukset ja kynnet ja kaikki sujuu.

Hei!!
Lorut on kiva keino tehä kynsien leikkuusta helpompaa ja hauskempaa.
"peukalopotti, suomensotti, oltermanni, kultaralli, pikkurilli..." :)
Varpaankynnet on aina haastavampaa, ja siksi iskä leikkaa omiaan vieressä samaan aikaan, sujuu helpommin!

Yhteistyössä