Varokaa Keuhkokuumetta, Vaatikaa Keuhkokuva!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siru Alakoski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siru Alakoski

Vieras
Olen NIIN VIHAINEN!!!
11v. tyttäreni on ollut jo 5viikkoa sairaampi kuin koskaan! 2 Yksityislääkäriä joilta sai Amorin- antibiootin ja yskänlääkettä - ei Mitään vaikutusta.
3vkon jälkeen Perjantai-iltana monen tunnin odottelun jälkeen Hyrylän Ensiavussa, lääkäri totesi lapsella olevan SELKEÄ Astmaattinen oire?! Koskaan aiemmin hänellä ei ole ollut minkäänlaisia astmaattisia oireita? Tätä pitäisi nyt tutkia kun lapsi paranee. Tämä lääkäri Ei Todellakaan pitänyt kysymyksistäni: Voisiko se olla Keuhkokuume? Voisiko keuhkokuvia ajatella otettavan? Lääkäri oli NIIN vakuuttava että HÄN kyllä kuulee keuhkojen äänistä sen olevan SELVÄÄ astmaa. Lisäksi koska tulehdusarvot ovat vain 20, kyseessä EI VOI olla keuhkokuume!
Lääkkeeksi saimme erittäin kallista kortisooni/astmalääkettä.
Lapsi on kalpea ja huulet sinertää, laihtunut 5,5 kg, valvonut 3vkoa, ei saa henkeä, yskä on niin rajua. Lapsi on ollut TÄYSIN uupunut. Neljäs Terveyskeskuksen lääkäri totesi viikon päästä että astmaa on ja antoi lisää astmalääkettä. Ei suostunut keuhkokuviin vaikka pyysin?! Totesi että selvä astma ja kun kerran viikko sitten tulehdusarvot vain 20 ei lisätutkimuksia tarvita. Nyt Maanantaina äitini varasi meille Mehiläisestä, Tikkurilasta nyt jo viidennen ja tällä kertaa lasten/astmalääkärin. Hän totesi jo ennen kuin edes tutki tyttöä, ettei kuulosta yhtään astmalta! Heti röntgeniin ja verikokeisiin! Sieltä löytyi : Keuhkokuume Ja Vettä Keuhkoissa! Astmalääkkeet olivat täysin turhaa sekä kaikki se kärsimys..Järkytys oli suuri, mitä olisikaan voinut seurata hoitamattomasta keuhkokuumeesta?!
Hyvät Ihmiset VAATIKAA niitä Röntgenkuvia! Jos on outo pitkään jatkuva kova yskä, kuume sahaa ja tulehdusarvot EI koholla! Nähtävästi lääkäreillä TÄYSIN eri tieto Keuhkokuumeen oireista! Tai Nämä ovat vain taas niitä säästökohteita... Taistellaan lastemme puolesta!!

Joo, kyllä keuhkokuume voi olla, vaikka tulehdusarvot ei paljoa koholla oliskaa. Voi olla myös kuumeettomana. Ihme toimintaa lääkäreiltä! Onneksi kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin ja saitte avun!

Joo,kyllä sitä nykyään saa vaatia sitä hoitoa lapsillee,jos sitä haluaa!!! Sen olen itekkin oppinut,nykyään lasteni kohalla vaadinkin pääsyä lastenpolille,jos tilanne siltä näyttää eikä lääkäri sitä itse ehdota!
Onneksi asia teillä selvisi,ennen kuin liian myöhästä ja paranemisia sinne neidille!

Mä oon kokenut tuon kauheimman kautta...mun veli kuoli hoitamattomaan keuhkokuumeeseen :( .. sairaalaan pääsi vasta kun sinersi lähes kauttaaltaan eikä enää päässyt edes kävelemään..
Senpä takia vaatimalla vaadin aina lapsiltani otettavan keuhkokuvat, jos vähänkään epäilen että se olisi aiheellista!!

Arvauslääkärit taas iskenyt.
Se on hauskaa kun ne katselee oireita tietokoneeltaan ja arvaa sitten jonkin taudin tai sairauden ja alkaa hoitamaan sitä asiaa tutkimatta.
Se on kun on kiire niin ei kerkee tutkia, on vaan helpompi määrätä lääke ja sanoa et mees kotiin sairastamaan.

Kaverilla tuli joku imusolmuketulehdus ja sille arvauslääkäri määräsi buranaa, jos se ei olisi itse mennyt uudelleen viikonloppuna lääkäriin ja joutunut suonensisäiseen antibiootti tiputukseen, niin se olisi kuollut ennen maanantaita.
Eräs toinen tapaus oli kun nuori 23 vuotias poika meni arvauslääkärille ja lääkäri arvasti mitään tutkimatta et pojalla on happoja mahas ja määräs samariinia tms. poika kuoli sydänkohtaukseen myöhemmin....

Mun mama meni lääkäriin kun se oli kotona siivooillut ja myöhemmin heräs lattialta johon oli kuukahtanut. vasemman solisluun kohdalla oli turvotusta, ja noustessa kipu sietämätön ja aina alko tajunta hämärtyy.
ekä lääkäri määräs siihen laitettavaksi mobilaattia ja burana 800 kipuun..
edelleen tajun vaan hämärtyessä muutaman pvän päästä meni mehiläiseen jossa se kuvattiin ni kah kun oli luu poikki..on se hassua kun ei mobilaatti auttanut.
hyvä se on tutkimatta arvailla mikä mahtaa olla vaivan laatu, ei ne onneks kaikki ole tälläsiä, mutta osa kuitenkin.
kuumeeton keuhkokuume on kamala tauti..itellä se oli enkä tajunnut ollenkaan, viimein oli pakko mennä lääkäriin kun rupes pelottaa että kohta en ole hereillä enään ollenkaan, nukahtelin töissä ja kotona en muuta tehnytkään kun nukuin. Ite ajattelin jotain anemiaa mut lääkäri kerto sen olevan keuhkokuume. lepoo sit ja lääkkeitä:)

Yhteistyössä