Varmuuden vuoksi ? määrätty antibioottikuuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AnskuK"

Vieras
Kävin sitten tänään kahden hampaan poistossa, ja hammaslääkäri määräsi särkylääkettä ja jonkun ihmeen varmuuden vuoksi tulehdusta ehkäisemään otettavan antibioottikuurin.

Ja nyt sitten tässä ihmettelen, että kannattaako tuo antibioottikuuri syödä, vaikkei mitään tulehdusoireita olekaan, kun lääkkeiden syönti turhan takia ei oikein vaikuta mielestäni hyvältä ajatukselta.

Eli mites olette muut tehneet tällaisten lääkkeiden kanssa, jotka on määrätty "varmuuden vuoksi"

Mulla nousi korkea kuume samana iltana. Joten antibiootti lääke haettiin ja popsin kuurin. Jos ei olis tullut mitään niin en olisi syönyt niitä lääkkeitä.

Sanotaan vaan, että pelottaa, kun sillä antibiootilla (Kefexin) on aika inhottavia sivuvaikutuksia, ripulia, pahoinvointia ja muuta sellaista tulee lääkeohjeen mukaan aika monelle (1/10) että ei oikein kiinnostaisi saada itseään lääkkeestä sairaaksi.

Sanotaan vaan, että pelottaa, kun sillä antibiootilla (Kefexin) on aika inhottavia sivuvaikutuksia, ripulia, pahoinvointia ja muuta sellaista tulee lääkeohjeen mukaan aika monelle (1/10) että ei oikein kiinnostaisi saada itseään lääkkeestä sairaaksi.

Söin viisaudenhampaan poistamisen jälkeen määrätyt antibiootit. Tosin mulla taisi olla jo jokin tulehdus siellä kehitymässä/päällä.... Kefexinistä en ole koskaan saanut mitään sivuvaikutuksia. Tai ainakaan mitään mainittavia/huomaamiani sivuvaikutuksia.

Soita sinne hammaslääkäriin ja kysy. Multa poistettiin yksi hammas tulehtuneena, ja silloin sain ja söin antibioottikuurin. Pari viisuria poistettiin terveinä, ja silloin en saanut antibiootteja mutta annettiin kyllä tarkat ohjeet tunnistaa mahdolliset infektiot. Kerran viisaudenhampaassa oli lievä tulehdus ja olin juuri lähdössä reissuun, joten hammaslääkäri vain putsasi hammasta ja kirjoitti antibioottikuurin ja käski syödä se vain siinä tapauksessa, että hammassärky ja muut oireet pahenevat. (en joutunut syömään sitä)

Viisaudenhampaan poiston jälkeen mulle on määrätty antibioottikuuri, kun on jouduttu poraamaan leukaluuta ja koska suu on likainen paikka, josta helposti pöpöt menee luuhun niin perusteltua syödä antibiootti.

Yhteistyössä