varkaus syyte,miten toimia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
sain aika suoran syytöksen siitä että olisin varastanut rahaa töistä.syytös on täysin perätön ja vaadin työnantajaa tekemään selvityspyynnön että asia tutkitaan perinpohjin,annoin aika rajan minkä aikana pyyntö laitettava tai muuten teen ilmoituksen kunnianloukkauksesta.
veikkaan että syytös on keksitty koska on ilmassa havaittu jo jonkin aikaa ulos hiillostuksen makua.teimme äskettäin työporukalla pyynnön työnantajalle epäkohdista joihin toivoimme muutosta josta työnantaja suuttui tosi paljon.
tämä oletettu varkaus on kuulema sattunut kolme kk sitten joka saa ihmettelemään miksi asiasta ei ole sanottu silloin vaan vasta nyt meidän kirjoittaman epäkohta-listan jälkeen.
laitoin viestin jossa kysyin onko sellvityspyyntö laitettu jo-ei vastausta.
miten te tässä menettelisitte? haluaisin toki rauhanomaisesti tämän selvittää mutta..
 
ap
minusta työnantaja on aika haluton laittaa tutkintaa asiasta eteenpäin,ehdottikin ensin et mitä jos katsotaan ajan kans vielä sattuuko vastaavaa toista kertaa,sanoin ettei se minulle käy,jos syytetään niin haluan että tutkitaan ja heti.
jos oikeesti keksi koko jutun (siltä ainakin tuntuu ottaen huomioon haluttomuuden tutkia asiaa ja viime aikaiset muut touhut hänen osaltaan) niin todellakin nostan syytteen kunnianloukkauksesta ellei tajua itse pyytää isolla kädellä anteeksi!!
 
viers
juu en antis minäkään vaan oll jos työnantaja vaan jättää asian sikseen!tai miksi edes toi epäilynsä julki jos ei olekkaan sitten ihan varma!
ei tuommosia syytöksiä ihan pehmein perustein tule tehdä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja viers:
juu en antis minäkään vaan oll jos työnantaja vaan jättää asian sikseen!tai miksi edes toi epäilynsä julki jos ei olekkaan sitten ihan varma!
ei tuommosia syytöksiä ihan pehmein perustein tule tehdä!
on jo pitkään ollu ilmassa että haluaa yhdelle antaa potkut,sitten saa naisystävänsä töihin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sain työnantajalta viestin ettei vielä aio tehdä selvityspyyntöä,tapaa kuulema lakimiehet ensin.miksihän hän haluaa lakimiehet tavata?
ihan oikeesti, ota nyt yhteyttä sinne poliisiin...
mitä mä sanon niille:(?
Sanot, että työnantaja syyttää sinua varkaudesta ja kerrot koko tarinan.

Kannattaisi ottaa kyllä liittoon ensin yhteyttä, siellä on lakimiehet neuvomassa. Toivottavasti kuulut liittoon.
 
Otappa sinäkin nyt yhteyttä luottamusmieheen, liittoon ja vaikka lakimieheen, muuten sut jyrätään, ei ehkä perättömällä syytöksellä, vaan jollain muulla tavalla.
Taitaa työnantaja yrittää pelotella sua.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Otappa sinäkin nyt yhteyttä luottamusmieheen, liittoon ja vaikka lakimieheen, muuten sut jyrätään, ei ehkä perättömällä syytöksellä, vaan jollain muulla tavalla.
Taitaa työnantaja yrittää pelotella sua.
meillä ei ole luotamusmiestä kun on niin pieni paikka missä oon töissä.
niin se yrittää todennäköisesti pelotella minua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sain työnantajalta viestin ettei vielä aio tehdä selvityspyyntöä,tapaa kuulema lakimiehet ensin.miksihän hän haluaa lakimiehet tavata?
Tuskin mitään lakimiehiä, ne nauraisi työnantajasi ulos. Säilytä kaikki viestit mitä työnantajasi on laittanu ja kerää lisää todisteita.

Suomessa pitää tarkasti näyttää toteen että rikos on tapahtunut ja tuo tapaus on sanalla sanoen sellainen että työnantajasi häviää kaikissa oikeusasteissa.. :) Tee joku tarkentava kysymys viestillä niin saat paremmat todisteet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sain työnantajalta viestin ettei vielä aio tehdä selvityspyyntöä,tapaa kuulema lakimiehet ensin.miksihän hän haluaa lakimiehet tavata?
Tuskin mitään lakimiehiä, ne nauraisi työnantajasi ulos. Säilytä kaikki viestit mitä työnantajasi on laittanu ja kerää lisää todisteita.

Suomessa pitää tarkasti näyttää toteen että rikos on tapahtunut ja tuo tapaus on sanalla sanoen sellainen että työnantajasi häviää kaikissa oikeusasteissa.. :) Tee joku tarkentava kysymys viestillä niin saat paremmat todisteet.
millainen tarkentava kysymys?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sain työnantajalta viestin ettei vielä aio tehdä selvityspyyntöä,tapaa kuulema lakimiehet ensin.miksihän hän haluaa lakimiehet tavata?
Tuskin mitään lakimiehiä, ne nauraisi työnantajasi ulos. Säilytä kaikki viestit mitä työnantajasi on laittanu ja kerää lisää todisteita.

Suomessa pitää tarkasti näyttää toteen että rikos on tapahtunut ja tuo tapaus on sanalla sanoen sellainen että työnantajasi häviää kaikissa oikeusasteissa.. :) Tee joku tarkentava kysymys viestillä niin saat paremmat todisteet.
millainen tarkentava kysymys?
esimerkiksi että jäit miettimään asiaa mutta et muista milloin (pvm tai aikaväli) ko varkaus on tapahtunut - tai missä vuorossa.

Ota yhteyttä liittoosi HETI vaikka teillä ei luottaria olisikaan!!! Liiton lakimiehen soittama puhelu voi kummasti virkistää pomon muistia ;)
 
jatkolle jatko kysymys
pomoni käski tulla juttelemaan kanssaan,ilmoitin etten nyt just pääse kun olen hakemassa tyttöäni hiihtolomalta mummolasta(olen itse sairaslomalla) ja kysyin sopisiko sunnuntai(jolloin sairaslomani loppuu).sain viestin takaisin että: eli olen taas saikulla reissaamassa,missä saikkulappu?tämä ei toimi näin vaan tulet heti kun pääset.
johon vastasin että tulen kun saikkuni on loppu ja että saan varmaan sairaslomasta huolimatta hakea lapseni takaisin kotiin,kysyin myös mitä asia tarkalleen koskee ja päivämääriä joilloin varkaudet hänen mielestään ovat tapahtuneet(kysyin sitä aiemminkin muttei vastannut).
voinko saada jotain sanktiota siitä että en makaa sairaslomaa kotona vaan haen tyttäreni kotiin lomalta? -ap-
 
eeh
Alkuperäinen kirjoittaja jatkolle jatko kysymys:
voinko saada jotain sanktiota siitä että en makaa sairaslomaa kotona vaan haen tyttäreni kotiin lomalta? -ap-
Sairaslomalla saa käydä vaikka ulkomailla. Näin sanoi minulle oma lääkärini, kun kysyin, että pitääkö saikulla maata vain kotona.

Ja ota yhteyttä nyt herran jestas yhteyttä johonkin virallisempaan tahoon tuon asian tiimoilta!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eeh:
Alkuperäinen kirjoittaja jatkolle jatko kysymys:
voinko saada jotain sanktiota siitä että en makaa sairaslomaa kotona vaan haen tyttäreni kotiin lomalta? -ap-
Sairaslomalla saa käydä vaikka ulkomailla. Näin sanoi minulle oma lääkärini, kun kysyin, että pitääkö saikulla maata vain kotona.

Ja ota yhteyttä nyt herran jestas yhteyttä johonkin virallisempaan tahoon tuon asian tiimoilta!
lääkäri kirjoitti saikun syyksi äkillinen stressireaktio-siitä ei kuulema työnantajan tarvitse maksaa(?),eikä varmaan maksakaan:(
 
uskomatonta
miksi sanoi että olet taas saikulla reissaamassa?
Eikä pomo voi vaatia saikulla olevaa ihmistä tulemaan heti töihin juttelemaan, koska olet saikulla!!! mitä jos oisit sairaalassa tai oksutaudissa tai kovassa kuumeessa.
saikulla ei tarvi mennä töihin, minkään asian vuoksi.
tuo pomosi lause on jo itsessään syyttävä ja alentava ja menee henkilökohtaisuuksiin.
mistä hän tietää missä olet muut saikkusi viettänyt.... huhuista vai mutu-tuntumalla?
 

Yhteistyössä