Varjele, mikä urakka! ***Vinkkejä kaivataan, lastenhoneen sisustuksesta kysymys***

Tuollaiset roikkuvat härpäkkeet pois niin siistiytyy ja selkiytyy jo paljon. Toiseksi laittasin jotain varastoon väliaikasesti ja sitten vähän ajan päästä vaihtaisin sinne varastoon jotain muuta.

Se vaan, että mitä se joku voisi olla... siitä täällä käydään kiivasta keskustelua. Kun kaikki esillä olevat lelut ovat kuitenkin aktiivikäytössä. No, taaperokärryn sentään saa kuulemma jo viedä ;).

Olisko muuten ideaa, mihin tuo pehmolelu"putken", joka roikkuu puisesta hyllystä, voisi kiinnittää? Kattoon jos ruuvaa, koko hökötys on niin korkealla, etten edes minä ylety ottamaan sieltä mitään :D.

Mua häiritsee eniten tossa kuvassa se että toi puunvärinen hylly on tungettu tonne ihan nurkkaan. Se tekee näkymästä levottoman näköisen. Myös tavaroita järjestelemällä saisit siistimmän näköistä, esim. vihreät laatikot vierekkäin puiselle hyllylle. Mutta sen järjestyksen ylläpitäminen on tietty lastenhuoneessa vähän haastellista...Verho kuulostaa aika ankeelta, paitsi jos sillä on jokin muukin funktio huoneessa. Tarkoitan siis että siinä olisi vaikka joku iso kuva, taskuja pikkutavaroille, tms. Ja se pitää olla sitten tarpeeksi paksua kangasta, että laskeutuu siististi. Ja kiinnitysmekanismin pitää olla tosi toimiva. Itse asiassa siitähän voisi saada tosi kivankin...;)
l
Joo, täytyy nuo laatikot vielä järkätä niin, että samannäköiset laatikot on samassa hyllyssä... nyt ne on järkätty vain sisältönsä mulaan.

Tuo puinen hylly on minustakin harvinaisen kaamea, mutta muualla se ei oikein mahdu olemaan :(.

[QUOTE="kolmen äiti";24878806]Noi kuvat on otettu muuten vuosi sitten joulun alla. Huone on aika lailla tuollainen, jotain leluja on vaihtunut.[/QUOTE]

Voi luoja miten paljon tavaraa!

Mä laittaisin avohyllyihin jotain kivoja koreja/laatikoita niin yleisilme siistiytyisi. Tykkään itse noista läpinäkyvistä smartstore-laatikoista, eivät mielestäni ole epäsiistejä, ja yleisilmettä voi rauhoittaa sillä että osa laatikoista on tummempia läpikuultavia tai kokonaan läpinäkymättömiä.

Ottaisin tuon ruskean hyllyn pois ja laittaisin miehen nikkaroimaan tuolle valkoiselle hyllylle jatkoa niin että siinä olisi niin leveä hylly kuin vain mahtuu. Ehkä molemille puolille palat, toiselle musta ja toiselle harmaa tmv. :) Voisiko osa tavarasta olla sängynaluslaatikossa, joko yhdessä isossa tai vaikka kolmessa pienessä?

Sinivihreän roikkujutun kiinnittöisin roikkumaan kattoon jostain sopivan pitkästä narusta tai ketjusta tuohon nurkkaan, jossa on ruskea hylly, tai johonkin toiseen nurkkaan.

Miksi teillä on noita avonaisia rimpulahyllykköjä? Ne on hirveitä. Ja kun niitä on eri materiaaleista ja muutenkin toisiinsa sopimattomissa sävyissä, niin hohhoo.

Lapsilla ei toimi mikään verho. Tai sen pitää olla todella kestävää materiaalia ja todella kestävä kiinnitykseltään. Muuten se vaan lisää kaaosta ja sekavuutta.

Meillä on isot vitriinikaapit, jotka sopii muuhun sisustukseen. Vaikka ovet on lasia, tunnelma on rauhallinen ja tavara on piilossa ja siististi ovien takana. Sisustus on pääosin punaista, oranssia ja keltaista ja huonekalut on tummaa puuta. Etin kuvan noista kaapeista tähän.

http://www.vekenkaluste.fi/acazia-liukuovivitriini-toy05-p-1329.html

http://www.vekenkaluste.fi/acazia-liukuovivitriini-rt13-p-11179.html

[QUOTE="vieras";24879243]Miksi teillä on noita avonaisia rimpulahyllykköjä? Ne on hirveitä. Ja kun niitä on eri materiaaleista ja muutenkin toisiinsa sopimattomissa sävyissä, niin hohhoo.

Lapsilla ei toimi mikään verho. Tai sen pitää olla todella kestävää materiaalia ja todella kestävä kiinnitykseltään. Muuten se vaan lisää kaaosta ja sekavuutta.

Meillä on isot vitriinikaapit, jotka sopii muuhun sisustukseen. Vaikka ovet on lasia, tunnelma on rauhallinen ja tavara on piilossa ja siististi ovien takana. Sisustus on pääosin punaista, oranssia ja keltaista ja huonekalut on tummaa puuta. Etin kuvan noista kaapeista tähän.

ACAZIA liukuovivitriini TOY-05

ACAZIA liukuovivitriini RT-13[/QUOTE]

Mä taas en tykännyt yhtään noista sun linkittämistä kalusteista. Kamalan synkän ja jäykän näköisiä!

Alan tulla mietinnöissäni siihen tulokseen, että pojan huoneeseen hankitaan uudet hyllyköt, joissa ovet. Tuo olemassaoleva hyllykkö saapi muuttaa muualle kirjahyllyksi ja puunvärinen saa kokonaan lähtöpassit.

Minua hairitsee etta lahes jokainen vastaaja tassakin keskustelussa ehdottaa Ikean kalusteita, kai siella Suomessa muitakin huonekaluliikkeita on. Ikavaa etta joka kodissa tormaa ihan samoihin Ikean kalusteihin, jotka jokainen viela tunnistaa.

Mä taas en tykännyt yhtään noista sun linkittämistä kalusteista. Kamalan synkän ja jäykän näköisiä!

Alan tulla mietinnöissäni siihen tulokseen, että pojan huoneeseen hankitaan uudet hyllyköt, joissa ovet. Tuo olemassaoleva hyllykkö saapi muuttaa muualle kirjahyllyksi ja puunvärinen saa kokonaan lähtöpassit.

Ei se mitään. Nuo on meille kivat, nätit ja toimivat. Ja lapset saa viedä nuo mennessään sitten aikanaan. Toimivat vaikka olohuoneessa tai vaikka astiakaappina. Monipuoliset ja ajattomat...

Keltaiset seinät, puna-oranssit verhot ja päiväpeitteet, raitainen monivärinen matto ja turkoosi säkkituoli + muutama kiva tyyny. Synkkää? Not. :D

Minua hairitsee etta lahes jokainen vastaaja tassakin keskustelussa ehdottaa Ikean kalusteita, kai siella Suomessa muitakin huonekaluliikkeita on. Ikavaa etta joka kodissa tormaa ihan samoihin Ikean kalusteihin, jotka jokainen viela tunnistaa.

Olen samaa mieltä. Meillä on Ikean vispilä ja muutama pyyhe. Huonekaluja en osaisi sieltä ostaa. En usko sieltä löytyvän meille sopivaakaan. Mieluummin kestävää ja umpipuista.

[QUOTE="vieras";24879398]Olen samaa mieltä. Meillä on Ikean vispilä ja muutama pyyhe. Huonekaluja en osaisi sieltä ostaa. En usko sieltä löytyvän meille sopivaakaan. Mieluummin kestävää ja umpipuista.[/QUOTE]

En minakaan ole huonekaluja ostanut. Minua arsyttaa kanssa huono laatu ja se etta niita samoja kalusteita tulee vastaan joka kodissa, en halua kotini olevan mikaan Ikea-mainos.

[QUOTE="vieras";24879388]Ei se mitään. Nuo on meille kivat, nätit ja toimivat. Ja lapset saa viedä nuo mennessään sitten aikanaan. Toimivat vaikka olohuoneessa tai vaikka astiakaappina. Monipuoliset ja ajattomat...

Keltaiset seinät, puna-oranssit verhot ja päiväpeitteet, raitainen monivärinen matto ja turkoosi säkkituoli + muutama kiva tyyny. Synkkää? Not. :D[/QUOTE]

No, makuasioita. Mun mielestäni tuo kuulostaa jotenkin tunkkaiselta tai ainakin sekavalta. Mun pojan huoneessa on pääasiassa valkoista ja limenvihreää, lisäksi ripaukset keltaista, turkoosia punaista.

Mulle Ikea ei ole mikään itseisarvo, mutta jos oikeanlainen kaluste osuu eteen, en jätä sitä ostamatta siksi, että se on Ikeasta.

Sitten mietin sellaistakin rauhoittavaa tekijää, että meillä olisi yksi käyttämätön valkoinen matto, joka sopisi tuonne huoneeseen kivasti... mutta tuleekohan sanomista, jos liikennematto katoaa ;). Vaikka sitä käytetään leikeissä noin kerran puolessa vuodessa, niin onkohan se vähän niin kuin identiteettikysymys?

Olisinkohan ketku, ja vaihtaisin sen pois siksi aikaa, että "käy pesussa". Katsotaan, miten homma luistaa ilman :D.

Jatkan vielä yksinpuheluani ja totean, että legot saavat heti illalla siirron sängynaluslaatikkoon. Muistin, että meillä on varastossa yksi sellainen, jonka voi ottaa käyttöön. Joo, tää alkaa selkiytyä!

Kiitos kaikille, lisää vinkkejä toki otetaan vastaan.

Tässä vielä näkymä huoneen ovelta toiseen suuntaan (hyllyt jäävät kuvassa vasemmalle). Pehmot eivät ole normaalisti tuossa sängyllä vaan laatikossa, joka oli pojalla leikissä kuvanottohetkellä. Lisäksi pulpetin tuoliosan selkänojalla näyttää roikkuvan joku eittämättä äärimmäisen tärkeä liina :D. Älkää häiriintykö niistä.

sen verran vielä, että sängyn yläpuolelle on tulossa kaksi taulua, kunhan saan kehystettyä ne, musta-valkoisia molemmat. Lisäksi tuohon sängyn päätyyn tulee pulpetin sävyinen, isohko helmitaulu.

Viimeksi muokattu:
Ja vielä Olen miettinyt, että olisiko tällainen kätevä ratkaisu pieneen huoneeseen. Toisi lisää lattialle leikkitilaa... ja myöhemmin sinne saisi sitten vaikka lukusopen. Tai jotain.

images.php

Kokemuksia, onko toimiva?

[QUOTE="eee";24879789]Verhot on sekavan näköiset. Laittaisin jotkut isommalla kuviolla varustetut, nuo ovat pliisut mutta sekavat.[/QUOTE]

Tuo huone on niin pieni, että korkeintaan yksivärisiin vaihdan nuo, en todellakaan mihinkään isokuvioisiin. Kun sitä riemunkirjavuutta on nimenomaan tarkoitus hillitä.

Sitä paitsi mä tykkään noista, ja poikakin (hän itse valitsi kankaan).

Ja vielä Olen miettinyt, että olisiko tällainen kätevä ratkaisu pieneen huoneeseen. Toisi lisää lattialle leikkitilaa... ja myöhemmin sinne saisi sitten vaikka lukusopen. Tai jotain.

images.php

Kokemuksia, onko toimiva?

Mulla oli joskus ajat sitten ton tyylinen. Ainoo huonopuoli siinä oli, että tikkaitten kohalla ei oo aidassa mitään reikää vaan tarvii sen aidan yli pomppia..

[QUOTE="...";24879903]Mulla oli joskus ajat sitten ton tyylinen. Ainoo huonopuoli siinä oli, että tikkaitten kohalla ei oo aidassa mitään reikää vaan tarvii sen aidan yli pomppia..[/QUOTE]

OK, kiitti kommentista. Noita parvisänkyjähän on monenlaisia, tuo oli vain satunnainen poiminta Googlen kuvahausta. Olisikohan jollakin vinkkiä hyvästä merkistä?

Yhteistyössä