Varjele, mikä urakka! ***Vinkkejä kaivataan, lastenhoneen sisustuksesta kysymys***

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Tulevaa joulua ja syntymäpäivää ennakoiden aloin aamulla järkätä pojan leluhyllyjä uuteen uskoon. Tavaraa täytyy karsia roimasti, lisäksi haluaisin selkeyttä yleisilmeeseen. Vaihdoin myös lelujen paikkoja, jotta paitsiossa oleet lelut tulisivat taas vaihteeksi aktiivisempaan käyttöön.

Ei voi sanoa kuin että varjele, mikä urakka!

Huoneessa on kaksi avohyllykköä, ja nyt totesin, että niihin on pakko keksiä joku ratkaisu, joka toisi huoneeseen sekeyttä, sillä sen yleisilme on levoton ja sotkuinen, vaikka kuinka järjestäisi.

v.php
[/URL][/IMG]

Kuva on siis otettu järjestämisen ensimmäisen kierroksen jälkeen (!).

Sisustusihmiset, mitä olette mieltä, toimisikohan sellainen, jos tuohon valkoiseen hyllykköön kiinnittäisi tarranauhalla tai vaijerilla kiinni verhon, jonka voisi vetää näkösuojaksi hyllyjen eteen silloin, kun ei leikitä?

Tuon puunvärisen hyllykön sijaan olen ajatellut hankkia kaapin, kunhan löydän sellaisen, joka miellyttää. Ensiavuksi voisi hankkia vaikka mustia ja valkoisia säilytyslaatikoita, joiden korkeus olisi juuri tuo hyllyvälin korkeus.

Pojan huone jäi kokonaan sisustamatta muuton jälkeen, oli tarkoitus kesällä, mutta sepä jäi sitten jalkahässäkän alle. Huoneeseen on siis lähinnä tungettu kaikki lapsen tavarat sen kummemmin miettimättä mitään. Seinällä roikkuva taulu ja pehmokin ovat juuri siinä, missä muutettaessa sattui naula olemaan valmiina. Niiden ei ole tarkoitus jäädä tuohon.

Jos jollakin on joku sisustulsellinen kuningasidea, niin kiitollisena otan vastaan.

Viimeksi muokattu:
En tiedä toimiiko sellainen verho kuitenkaan, meillä on kolme vastaavaa huonetta täynnä roinaa... Paras ratkaisu olis varmaan kiikuttaa jokaisesta muutama jätesäkillinen tavaraa roskiin.
Laittakaa ihmiset kuvia siisteistä ja järkevistä lastenhuoneista.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Osta ovellinen kaapisto / kasa samanlaisia lipastoja, katoaa epäjärjestys äkkiä näkyvistä.

Mä oon vähän huono ostamaan uutta "huvin vuoksi". Mietin siis, että olisiko sellaisesta verhosysteemistä mihinkään, voisi hyödyntää jo olemassaolevia kalusteita, jotka ovat ihan hyvässä kunnossa. Paitsi toisaalta tuon valkoisen hyllykön voisi kyllä siirtää toisaalle kirjahyllyksi, sitten sen tilalle voisi ostaa ovellisen kalusteen. Totta.

Mutta jos haluat olla ekologinen niin osta jotain, joka ei mene "pois muodista" tai ole nopeesti liian lapsellinen. Mun mielestä tuo edellinen näyttää vähän sellaiselta...

Laitan vähän kuvia meidän lastenhuoneesta. Toistaiseksi asutaan sen verra pienessä talossa, että kaksi vanhinta lasta nukkuvat samassa huoneessa ja kuopus meidän huoneessa. Lelut on sitten tietysti tuossa yhdessä huoneessa.

Teen muutaman kerran vuodessa inventaarion tuonne ja karsin sieltä leluja pois, välillä vähemmän ja välillä rankemmalla kädellä. Ideoita sisustukseen olisi, mutta toistaiseksi ei ole pahemmin mahdollisuutta lastenhuoneessa niitä toteuttaa.

Lapset poika 8v, tytöt 6v ja 3,5v.

Niin ja tapetit on karmeat, mutta ei viitsitä nähdä nyt vaivaa alkaa niitä vaihtamaankaan.

Tässä eka kuva:

http://www.aijaa.com/v.php?i=008458927209.jpg

[QUOTE="Kerttu";24878782]Mutta jos haluat olla ekologinen niin osta jotain, joka ei mene "pois muodista" tai ole nopeesti liian lapsellinen. Mun mielestä tuo edellinen näyttää vähän sellaiselta...[/QUOTE]

Eiköhän ne saisi sit taas vaikka Huutiksessa myytyä eteenpäin...

Ensiavuksi näihin jo olemassaoleviin voisin itse kuvitella laittavani punotut korit, joista tavarat eivät kyllä näy läpi, mutta rauhoittavat yleisilmettä. Tosin ihan yksiväriset tukevat kannelliset pahvilaatikotkin voisivat toimia.

Itse olen lastenkirjoja piilottanut ovelliseen kaappiin ja osa on varastossa. Käydään sitten välillä kirjastoretkellä omassa minikirjastossa..

Jos uusia hyllystöjä tms. olette hankkimassa niin kannattaa varmaan miettiä sellaisia ratkaisuja, jotka toimivat myös koululaisen huoneessa.

meillä parhaiten on toiminut nämä Ikean Expedit-sarjan hyllyköt, niihin saa laatikoita, kaappeja ja koreja.

Haku - expedit* - Huuto.net[]=343&ncat[]=803&ncat[]=802&ncat[]=801&ncat[]=800

Lastenhuoneeseen on mielestäni parhain 2x4, ja sen kun laittaa vaakatasoon, saa päälle laitettua esim. nukkekodin tai parkkitalon, joka ei tuonne lokeroon mahdu.

meillä on tuota iken billyä kirjahyllynä. ovet ovat sellaiset missä on ylosa lasia ja alaosa puuta. ylhäällä on kirjoja ja palapeljä yms. alaosassa piilossa leluja orthexin peruskoreissa.
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09885944/

myös ikean expedit hyllystöä löytyy, siinä lelulaatikoita.

billyssä on se etu että on vain 30 syvää, joten ei vie lattiatilaa niin paljon kuin syvä kaappi, poikasi on kai sen ikäinen että osaa nosuta tuolin päälle tarvittaessa, joten kaikkien tavaroiden ei tarvisi olla noin matalalla vaan voisit laajentaa kohti kattoa. vaikutta siltä että huone on aika kapea? sänky on visiin vastakkaisella seinällä? niin sen puolesta tolle pitemmälle seinälle vois laittaa leveemmin hyllykköä lattiasta ktattoon, eikä sitten laittaisi lyhyemmälle seinälle mitään.

Jos noi hyllyt mahtuis tuohon vierekkäin, eikä noin,että ovat eripäin, saattais selkiyttää vähän. Ja sitten, niin kivoja kuin läpikuultavat laatikot onkin, ne on myös aika "epäsiistejä", mä varmaan vetäisin yksiväristä kontaktimuovia laatikon "julkisivulle" ja korkeintaan kirjoittaisin siihen kontaktimuovikirjaimin mitä laatikko pitää sisällään. Kaikki kirjat samalle hyllylle tuohon ruskeaan hyllykköön.

[QUOTE="vieras";24878873]meillä on tuota iken billyä kirjahyllynä. ovet ovat sellaiset missä on ylosa lasia ja alaosa puuta. ylhäällä on kirjoja ja palapeljä yms. alaosassa piilossa leluja orthexin peruskoreissa.
BILLY Kirjahylly + vitriiniovi - valkoinen, 200x237 cm - IKEA

myös ikean expedit hyllystöä löytyy, siinä lelulaatikoita.

billyssä on se etu että on vain 30 syvää, joten ei vie lattiatilaa niin paljon kuin syvä kaappi, poikasi on kai sen ikäinen että osaa nosuta tuolin päälle tarvittaessa, joten kaikkien tavaroiden ei tarvisi olla noin matalalla vaan voisit laajentaa kohti kattoa. vaikutta siltä että huone on aika kapea? sänky on visiin vastakkaisella seinällä? niin sen puolesta tolle pitemmälle seinälle vois laittaa leveemmin hyllykköä lattiasta ktattoon, eikä sitten laittaisi lyhyemmälle seinälle mitään.[/QUOTE]

Joo, poika täyttää kohta 6 v., että kaiken ei tosiaan tarvitse enää olla ns. lattianrajassa.

Joku kyseli, saisiko hyllyt vierekkäin. Samalle seinälle. Valitettavasti niin ne eivät mahdu, valkoisen hyllyn vasemmalla puolella on valokatkaisija ja ovi aukeaa sille seinälle. Valkoista hyllyä vastapäätä on ikkuna, sen edessä on työpöydän virkaa toimittava pulpetti. Puunvärisen hyllykön kanssa samalla seinällä on pojan sänky ja sitä vastapäätä on vaatekaappeja.

Jos noi hyllyt mahtuis tuohon vierekkäin, eikä noin,että ovat eripäin, saattais selkiyttää vähän. Ja sitten, niin kivoja kuin läpikuultavat laatikot onkin, ne on myös aika "epäsiistejä", mä varmaan vetäisin yksiväristä kontaktimuovia laatikon "julkisivulle" ja korkeintaan kirjoittaisin siihen kontaktimuovikirjaimin mitä laatikko pitää sisällään. Kaikki kirjat samalle hyllylle tuohon ruskeaan hyllykköön.

En taida kyllä jaksaa kontaktimuovien kanssa alkaa pelata, mutta tosiaan - jos ei kokonaan uutta kompleksia - niin ainakin uudet säilytysalaatikot täytyy kyllä hankkia.

meillä parhaiten on toiminut nämä Ikean Expedit-sarjan hyllyköt, niihin saa laatikoita, kaappeja ja koreja.

Haku - expedit* - Huuto.net[]=343&ncat[]=803&ncat[]=802&ncat[]=801&ncat[]=800

Lastenhuoneeseen on mielestäni parhain 2x4, ja sen kun laittaa vaakatasoon, saa päälle laitettua esim. nukkekodin tai parkkitalon, joka ei tuonne lokeroon mahdu.

Meillä myös tytön huoneessa expedit hylly. 2x4 poikittain. Hyvin saa kirjat lokeroihin ja pienemmän sälän laatikoihin piiloon. Lisäksi kaikki on kohta kolme vuotiaan helposti saatavissa. Laatikoissa pyörät niin saa tyttö helposti siirreltyä.
NetAnttila - Iris Lasten laatikko | Lastenhuone

Päällä on sitten tietenkin se nukkekoti.

Tuollaiset roikkuvat härpäkkeet pois niin siistiytyy ja selkiytyy jo paljon. Toiseksi laittasin jotain varastoon väliaikasesti ja sitten vähän ajan päästä vaihtaisin sinne varastoon jotain muuta.

Mua häiritsee eniten tossa kuvassa se että toi puunvärinen hylly on tungettu tonne ihan nurkkaan. Se tekee näkymästä levottoman näköisen. Myös tavaroita järjestelemällä saisit siistimmän näköistä, esim. vihreät laatikot vierekkäin puiselle hyllylle. Mutta sen järjestyksen ylläpitäminen on tietty lastenhuoneessa vähän haastellista...Verho kuulostaa aika ankeelta, paitsi jos sillä on jokin muukin funktio huoneessa. Tarkoitan siis että siinä olisi vaikka joku iso kuva, taskuja pikkutavaroille, tms. Ja se pitää olla sitten tarpeeksi paksua kangasta, että laskeutuu siististi. Ja kiinnitysmekanismin pitää olla tosi toimiva. Itse asiassa siitähän voisi saada tosi kivankin...;)

Yhteistyössä