Värjääntynyt muovimatto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti X
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neiti X

Jäsen
27.02.2010
611
0
16
Eli asun vuokrakämpässä jossa muovimatto, mutta kahdessa kohtaa oudot liilat tahrat/värjääntymät alle neliön kokoisella alueella. Olen huonekaluilla koittanut piilottaa noita läiskiä, mutta tahtoisin päästä eroon niin ettei tarvitse sisustaa niitten mukaan.

Tahrat ovat siis olleet jo kauan lattioissa ja olen kokeillut hinkata Fairylla, yleispuhdistusaineella, Ajaxilla, ym. peruspuhdistuaineilla mutta ei edes haalene. Myös Cillit Bangia kokeilin mutta paskat sekään auttanut.

Vinkkejä?

Sitten kun tästä joskus muuttaa pois niin olisi mukava jos ei tulisi mun laskuuni nuo muovimatot.

Ihan saman asia kans paininu.. kokeillu ihan kaikki mahdolliset myrkyt ja googlettanu lisää mut ei löydy apua.. joku meinas et muovimatto on niin huokoista että se imee väriä ihan sinne sisäänsä eikäs sitä saa pois..

Mä luin kans tosta huokosuudesta..

Onko kellään kokemusta miten hyvin muovimaton värjääntymät puhdistuu seuraavilla konsteilla/aineilla? Vinkit löydetty googlettamalla, osa ihan Kaksplussasta, vaan kunnon kokemuksia ei ole missään..

- hiuslakka ja mikrokuituliina
- vauvan kosteuspyyhe
- pyyhekumi
- kynsilakanpoistoaine (pitääkö olla asetonia?)
- ruokaöljy
- klorite
- tolu

Oli tarkastettu joo, ennen pintaremppaa.

Siinä siis vessan kaakelit oli uusittu, lattialistoja sekä ikkunanpieliä maalailtu.

Minusta nyt olis kuitenkin kiva saada noi värjääntymät pois, ihan vaan jo sen takia että ne häiritsee. Muovimattoa en ala vaihtamaan, eli se vaihtoehto on poissa laskuista. Mielellään vinkkejä jotka eivät syövytä materiaalia, kun kuitenkin muuten ihan suht ok kunnossa lattiapinnat.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:

Siinä siis vessan kaakelit oli uusittu, lattialistoja sekä ikkunanpieliä maalailtu.

Minusta nyt olis kuitenkin kiva saada noi värjääntymät pois, ihan vaan jo sen takia että ne häiritsee. Muovimattoa en ala vaihtamaan, eli se vaihtoehto on poissa laskuista. Mielellään vinkkejä jotka eivät syövytä materiaalia, kun kuitenkin muuten ihan suht ok kunnossa lattiapinnat.

ei se sitten sun maksettava ole

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti X:

ei se sitten sun maksettava ole

No jos ei ole, niin ei ole. En nyt kuitenkaan pelkästään sen takia hingu noita pinttymiä pois.

Kokeile vahanpoistoa ja sitten vasta kikkoja siihen lattiaan. Se lattiavaha yleensä ottaa itseensä väriä. Kannattaa lopuksi vahata lattia uudelleen, että ei tarttuisi siihen itse mattoon, kuten meillä edellisten asukkaiden jäljiltä, jotka ei olleet vahanneet lattioita.

Yhteistyössä