Väriapua kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Indi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Indi

Vieras
Sanokaas minkäväriseks maalattais olohuoneen seinät, jos teemana on intiaanit?? Rakastan voimakkaita värejä ja tilatkin sallivat niiden käytön, neliöitä on ihan kivasti. Makuuhuone meillä on kelta-oranssi-punainen ja intia-tyylinen. Mietin ensin, jos tekisimme olohuoneen samaan tyyliin, mutta rakastamme molemmat intiaaneja ja niiden kulttuuria ja tahtoisimme senkin näkyvän täällä selkeästi...onko paha, jos samassa talossa on sekä intia- että intiaani-tyyliä? Toinen lännestä ja toinen idästä...

Auttakaa, pyydän! En osaa päättää olohuoneen väriä...
Mikään hillittyhallittuhaalea meille ei passaa.
Emme ole värittömiä ihmisiä muutenkaan.

=)

On varmasti kivan näköistä, mikäs siinä jos tykkäätte :) Sieluni silmillä näin heti värin mikä ehkä tuohon sopisi, sellainen lämmin punerrus, ei liian hailea eikä liian tumma..hm, miten sen kuvailisi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No... turkoosi? En tiedä muita, eikä nää inkkarit aika värikkäitä kuteitakin käytä?

No kyllä intiaaneilla on paljon hyvinkin värikkäitä tekstiilejä, mutta erilaisia täysin kuin intiassa...ettei silleen voi verrata. Turkoosi on kiva väri, mutta vain yhdistettynä johonkin muuhun (sisustuksessa).

Viimeisin ajatus on ollut, että maalaisimme olohuoneen seinistä alaosan -n. 50cm:n kaistale lattiasta ylöspäin- tumman punaiseksi ja yläosan -eli n. 50cm:n kaistale katosta alaspäin- joksikin hehkuvan oranssiksi ja se väli siitä sitten sellaiseksi hedelmäisen keltaiseksi...ja sitten niihin värinvaihtokohtiin maalattaisiin sabluunalla jokin boordisysteemi, niitä tulisi siis kaksi. Tämä vaihtoehto tosin olisi mielestäni enemmän intia-tyylinen...varsinkin jos haikailen boordien väriksi jotain kultaa, niinkuin olen tehnyt...hmm...

oi kulta köynnöksiä ja sit tummanpunainen pohja.. unis !! :) ja puolesta välistä vaihto oranssiseksi tai vastaava. Todella maukas ja eteerinen ajatus

heitä kuva sit lopputuloksesta jooko ?

mä olen itkin miettinyt värien vaihtoa olkkariin sais se kulahtanut kermankeltainen kyllä jo... :D

Just tulin Starkista ja mulle tulossa myös inkkarihenkinen olohuone =) Yksi seinä tulee Tikkurilan Sisustajan värikartan numerolla V406 eli oranssin ruskea, muut seinät Y401 eli vaalean kellanruskea. Jälkimmäiseen ostin lisäksi Taika helmiäislasyyriä (kulta ) . Huonekaluissa on ruskeaa, viininpunaista ja mustaa.

Tuo puna-kelta-oranssi-kulta-ajatus ei jätä minua rauhaan....ehkä meidän olkkari tulee olemaan sitten sekin enemmän Intia-tyylinen kuin intiaani...
Keittiö meillä on enemmän länsimaalainen, ehkä ne inkkarit tulee sitten sinne! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Indi:
Tuo puna-kelta-oranssi-kulta-ajatus ei jätä minua rauhaan....ehkä meidän olkkari tulee olemaan sitten sekin enemmän Intia-tyylinen kuin intiaani...
Keittiö meillä on enemmän länsimaalainen, ehkä ne inkkarit tulee sitten sinne! ;)
Meiän keittiöön tulee meksikolaiset
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Just tulin Starkista ja mulle tulossa myös inkkarihenkinen olohuone =) Yksi seinä tulee Tikkurilan Sisustajan värikartan numerolla V406 eli oranssin ruskea, muut seinät Y401 eli vaalean kellanruskea. Jälkimmäiseen ostin lisäksi Taika helmiäislasyyriä (kulta ) . Huonekaluissa on ruskeaa, viininpunaista ja mustaa.

Wau! Sinulla on hyvä maku. ;)
Minulla vaan vetää tuo intia-tyyli enkä pidemmän korren, vaikka intiaanitkin ovat hyvin lähellä sydäntäni...jotenkin vain koen olevani elementissäni värien hohteessa ja sellaisessa hehkuvassa tunnelmassa. Se saa syrämen palamaan. ;) En varmaan valehtele, jos sanon olevani intohimoinen tyyppi ja varmaan sieltä nämä väritkin kumpuavat.

Meiän keittiöön tulee meksikolaiset
:D

Siis ... wau! ;)

Minulla vaan vetää tuo intia-tyyli enkä pidemmän korren, vaikka intiaanitkin ovat hyvin lähellä sydäntäni...jotenkin vain koen olevani elementissäni värien hohteessa ja sellaisessa hehkuvassa tunnelmassa. Se saa syrämen palamaan. ;) En varmaan valehtele, jos sanon olevani intohimoinen tyyppi ja varmaan sieltä nämä väritkin kumpuavat.
Mä kävin pitkään "kamppailua" intia-intiaani välillä :D Mutta sitten löysin Sherwoodista seinäkoristeen, jonka myötä tein päätöksen intiaanien hyväksi.

Siis ... wau! ;)
Tuosta "ei paha" nikin kartasta mulle olkkariin yksi seinä on kutakuinkin värien tiili ja syksy sekoitus. Muut seinät tulee kutakuinkin värillä olki. Ja olkeen kultalasyyri. Keittiössä on pöytä ja hyllyköt - kunhan saan hyllyköt maalattua - lakalla, jonka väri on chili. Kelletävä seinä sopii hyvin. Toisesta maustehyllystä tulee limetin vihreä, toinen - mustaa muovia - saa kylkiinsä chilin kuvia.

Mä kävin pitkään "kamppailua" intia-intiaani välillä :D Mutta sitten löysin Sherwoodista seinäkoristeen, jonka myötä tein päätöksen intiaanien hyväksi.

Ihanaa kun on joku muukin, joka kamppailee saman asian kanssa! ;)
Onko mielestäsi paha, jos makkari ja olkkari menee Intia-tyyliin ja sitten keittiöön tulisi länttä ja inkkaria...? Voiko se "toimia"?? Sen verran meidän hehkuvaa intia-makkaria sotkee inkkarit, että katossa roikkuu unisieppari...siitä en luovu, vaikkei se sinne kamalasti sovikaan!

Siis ... wau! ;)
Tuosta "ei paha" nikin kartasta mulle olkkariin yksi seinä on kutakuinkin värien tiili ja syksy sekoitus. Muut seinät tulee kutakuinkin värillä olki. Ja olkeen kultalasyyri. Keittiössä on pöytä ja hyllyköt - kunhan saan hyllyköt maalattua - lakalla, jonka väri on chili. Kelletävä seinä sopii hyvin. Toisesta maustehyllystä tulee limetin vihreä, toinen - mustaa muovia - saa kylkiinsä chilin kuvia.

Kuulostaa mageelta! =)

Uih, tuo kynsilakan väri ainakin hehkuis :D Onko tuo yhtään sitä sävyä mikä uppois?

http://www.kauneudenparatiisi.fi/fi/KYNSILAKAT/Punaiset%20lakat/?cat=20&page=0&ws=&prod=RF

Alkuperäinen kirjoittaja ei paha:
Uih, tuo kynsilakan väri ainakin hehkuis :D Onko tuo yhtään sitä sävyä mikä uppois?

http://www.kauneudenparatiisi.fi/fi/KYNSILAKAT/Punaiset%20lakat/?cat=20&page=0&ws=&prod=RF

Hahaa...aloit päästä kärrylle! :D

Yhteistyössä