Varhaisultrasta mielipiteitä

hei
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Musta varhaisultra on hyvä silloin jos on syytä epäillä että jokin on pielessä tai sellaista taustaa että kaipaa extra-rauhoittelua. Muuten se on aika iso rahareikä ja jättäisin väliin.
Eipä se vaadi yhtään mitään, että jokin on ekaa kertaa pielessä. =) Mun eka raskaus oli tm, ei syytä epäillä, että jokin on pielessä. Mun kaverin raskaus on nyt toinen, eka täysin ongelmaton eikä tästä toisestakaan ollu yhtikäs mitään syytä epäillä, että jokin olisi pielessä. Vaan keskeytynyt km oli tulos.

Mun mielestä nykyisin se kantsii aina, koska siihen on mahdollisuus. Eikä se oli NIIN kallis.
 
Vuosi sitten vielä olin toista mieltä
Yhden tuulimunaraskauden kokeneena olen tullut siihen tulokseen, että menen varhaisultraan, jos vielä raskaaksi tulen. Viimeksi menin nt-ultraan henkseleitä paukutellen ja... kyllä siinä aika monta viikkoa oli kuvitellut äidiksi tulevansa oksentaessaan joka päivä ainakin kahteen otteeseen... tiputus maanpinnalle oli melkoinen.
 
miu
Kävin varhaisultrassa päivystyksen kautta koska kärsin verenvuodosta ja kamalasta pahoinvoinnista. Raskausviikkoja oli tuolloin n 5. Silloin epäiltiin että olisin saattanut odottaa kaksosia ja toinen niistä olisi mennyt kesken koska vuoto loppui itsekseen ja pahoinvointikin sen myötä väheni. Nyt rv 27 ja poitsu voi hyvin masussa.
 
Ottiko ne ultrattavaksi ihan mielellään jo noin varhaisessa vaiheessa? -No turhapa tässä on kysellä, soitan suosiolla sinne lääkärille kohta, niin selviääpäs sitten sekin.. :) Oon nukkunukin tosi huonosti, kun jotenkin nyt alko vaivaa tää asia ja pyörii kaikenlaisia tyhmiä juttuja päässä.. :/ :D
 
minttu
Mä kävin varhaisultrassa rv 6+5. Vauvamme sai alkunsa hoidoilla, joten lääkäri (ja myös minä ja mies) halusi varmistaa kaiken olevan ookoo. Ihana oli käydä ja nähdä sydämen sykkivän.
 
vieras
Suosittelen lämpimästi, jos rahavarat antavat periksi. Ensinnäkin varhaisultrassa voidaan todeta raskauden paikka, mahdollisesti se, onko kyse monisikiöisestä raskaudesta ja saada alustava ennuste raskauden jatkumiselle, jos nähdään syke ja viikkoja vastaava alkio. Sykkeen näkyminenhän ei poissulje keskenmenoa (itseasiassa keskenmenoriski pysyy suht isona aina viikoille 8-10 asti, kunnes organogeneesi päättyy), mutta pelkästään keskenmenon poissulkemiseksi en varhaisultraa suosittelisikaan.
 
u
En käynyt yhdestäkään (3 lasta). Mulla oli koko ajan tunne, että kaikki on hyvin, joten mitä sillä ultralla olis tehnyt? Jaksoin hyvin odottaa siihen ekaan neuvolalääkäriin.
 
Varasin ajan varhaisultraan ensi vkon lopulle. Laskettiin että pitäisi silloin tulla rv 7. täyteen ja kääntyä 8. puolelle.. Täti sanoi että he ottavat ultraan kun rv 6. on täynnä.
On helpottuneenpi olo kun tiedän ettei oo kun reilu viikkoo ja saan itselleni mielenrauhan. Eihän se halpaa ole (Kelan korvauksen jälkeen 100e), mutta maksan sen mielelläni siitä tiedosta että kaikki on tähän mennessä ok!! :)
 

Yhteistyössä