Varhaisultrassa litteä sikiöpussi?

Heippa!

Tulin tänne kertoakseni eilisestä kokemuksesta varhaisultrassa. Syke näyi ja viikot olivat lääkärin (Femedan Bruno Cacciatore) mukaan 6+3 (oviksen mukaan 7+0). Kommentoi heittoa viikoissa sanomalla että tässä vaiheessa se on normaalia.

Enemmän häntä tuntui vaivaavan normaalia litteämpi sikiöpussi. Hän puhui "ohuesta" mutta luulenpa että haki sanaa litteä. Sanoi että paras tulla kahden vkon päästä uudestaan.

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta?? Litteähkö sikiöpussi + syke? Normaalisti pitäisi kai olla aika pyöreä? Ja jos on niin miten on loppujen lopuksi käynyt?

Minulla on se käsitys että litteä sikiöpussi enteilee usein keskenmenoa, siksi on aika kurjat fiilikset nyt :/
 
Hei!

Tiedän tuon huolen tunteen. Minulla oli tässä raskaudessa varhaisultrassa 5+4 (joka tehtiin muusta syystä ja jos nyt voi varhaisultraksi sanoa) hyvin litteä sikiöpussi. Tuolloin ei näkynyt vielä alkiota/alkioita vaan kaksi "kuplaa". Myöhemmin selvisi että ruskuaispussit oli ilmeisesti kyseessä. Ultraajana myös Bruno. Kyseessä oli siis kaksosraskaus, joista toinen katosi myöhemmin itsestään. Kaksosraskaus todettiin viikolla 6+4 jolloin pussi ei ollut enää litteä. Minusta tuohon muotoon vaikuttaa kyllä tosi paljon missä asennossa ultraaja pitää anturia.

Toivottavasti huolesi on nyt ihan turha. Syke kun on kuitenkin näkynyt niin se on hyvä merkki.

Alissia 35+4
 
Kiitos vastauksestasi! Mulla sikiöpussi oli vielä 6+3 normaalia litteämpi, mutta saa nähdä miltä ensi kerralla näyttää. Jotenkin sitä on jo rauhottunut, ajattelen että menee niin kun menee. Jos pikkuinen ei jaksa niin ei ollut sitten tarkoitettukaan syntymään tähän maailmaan.
 

Yhteistyössä