varhaisultra rv 6+1

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytti

Vieras
Hei,

olin eilen ultrassa rv 6+1 ja näkyi kaksi pussia, joista toisessa syke ja toisessa sikiökaiku, mutta lääkäri ei ollut varma näkikö tässä toisessa sykettä vai ei.

Tarkka hedelmöityspäivä on tiedossa (ivf), joten voikohan tuohon toiseen tulla vielä syke vai olisiko sen jo pitänyt näkyä selvästi jos elossa olisi?

Millainen syke teillä on nähty noilla viikoilla? Itseä jäi huolestuttamaan, että oliko nähty syke tarpeeksi vahva. Lääkäri ei sanonut mitään, näytti vaan minulle, että näenkö sykkeen. Sai ensin tälle mitan, joka vastasi rv 5+1, mutta kun kuuli raskausviikkoni, niin mittasi uudelleen ja sai raskausviikkoja vastaavan koon. Sekin alkoi huolestuttaa, että sanoiko vaan mielikseni, että sai oikean koon.

yhtä huolta koko ajan...

kuuli raskausviikkoni... aika outo lääkäri ettei ollu perehtyny edes sen vertaa potilaan tilanteeseen etukäteen...

tilanteeseesi en osaa sanoa mitään, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin

Noilla viikoilla kaikki on vielä aika lailla epävarmaa, kuitenkin jo toinen syke on nähty, toinen saattaa näkyä sitten seuraavassa ultrassa vasta.Alkioiden mitatkin heittelvät kovasti ja kun on millien desimaaleista kyse, voi heittoja tulla. Lääkäri ei varmasti sano mitään vain sun mieliksi :)

Itse kävin kuopuksesta rv 6+6, eikä ensin meinattu löytää edes pussia. Sitten löytyi pussi, muttei alkiota, jonkun ajan päästä löytyi alkio mutta taas sykkeen löytymiseen meni tosi kauan aikaa..Hätäisempi lääkäri olisi luovuttanut ja olisi voinut tulla tuulimuna-diagnoosi.

Onnea odotukseen :flower:

kiitos kannustavista sanoista. Meillä on viikon päästä taas ultra (koska tosiaan hoitojen kautta tultu raskaaksi), joten sinne asti pitää taas jännätä. Olisi ihanaa jos voisin rennosti odottaa, mutta kaikkien pettymysten jälkeen se lienee mahdotonta.

Kiitos kuitenkin kannustavista viesteistä!

Yhteistyössä